دلائل صدور قبوض پرهزینه برق اعلام شد

شهرستان های جنوبی فارس از جمله اوز شامل سه تعرفه برق گرمسیری یک، گرمسیری دو و عادی است. مشترکان برق خوش مصرف و کم مصرف مشمول افزایش تعرفه برق نیستند.

به گزارش پسین اوز و به نقل از رئیس اداره برق ناحیه شهرستان اوز آئین نامه جدید تعرفه برق مشترکان خانگی با تصویب هیات وزیران از بهمن ماه ۱۴۰۰ عملیاتی شده که هدف آن اصلاح مصرف است. شهرستان های لارستان، اوز، گراش، خنج و جویم شامل سه تعرفه: ۱- گرمسیری یک از ابتدای خرداد تا پایان مهرماه هر سال ۲- گرمسیری دو مربوط به ماه اردیبهشت ۳- عادی که از آبان تا پایان فروردین ماه است.

ابراهیم لشکری گفت: الگوی مصرف برق در ماه های عادی ۲۰۰ کیلووات ساعت، در ماه های گرمسیری یک سه هزار کیلو وات ساعت و در ماه های گرمسیری دو برابر با ۲ هزار کیلووات ساعت است.

رئیس برق ناحیه اوز افزود: مشترکانی که زیر الگوی مصرف استفاده کرده باشند قبض آنان برابر با سال ۱۳۹۷ محاسبه می شود. اما مشترکانی که بیش از الگوی مصرف، برق مصرف کنند جریمه شده و تعرفه آنان بر اساس مازاد بر الگوی مصرف به شرح زیر محاسبه می گردد:

۱- کسانی که بر اساس الگوی مصرف، برق مصرف کنند بر اساس تعرفه قدیم است.

۲- مصارف بالای ۲۰۰ کیلو وات ساعت تا ۳۰۰ کیلووات ساعت ۵/۱ برابر هزینه تامین برق یعنی ۴۶۰ تومان

۳- از ۳۰۰ تا ۴۰۰ کیلووات ساعت ۵/۲ برابر هزینه تامین برق یعنی ۷۶۷ تومان

۴- از مصرف ۴۰۰ کیلووات ساعت به بالا ۵/۳ برابر هزینه تامین برق یعنی ۱۰۷۴ تومان

رقم هزینه تامین برق رقمی حدود ۳۰۷ تومان برای هر کیلووات ساعت است.

در شهرستان های لامرد و مهر، ماه های فروردین و اردیبهشت نیز شامل ماه های گرمسیری یک است. از نماینده مردم در مجلس و مسئولان تقاضا می شود تا شهرستان های جنوبی از جمله اوز نیز مصرف برق آنان در فروردین و اردیبهشت در زمره ماه های گرمسیر یک قرار گیرد.

 


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد