دیدنی‌های شهرستان اوز پس از بارندگی

 مکان‌های جالب شهرستان اوز در استان فارس پس از بارندگی بسیار دیدنی می شود.

 به گزارش پسین اوز، امسال بارندگی‌های ماه‌های فروردین و اردیبهشت ۱۴۰۳ باعث نشاط و هیجان انگیز شدن مکان‌های جالب و دیدنی شهرستان اوز شده است. امروزها می‌توانید برای گذراندن اوقات فراغت و بهره‌جویی از زیبایی طبیعت به مکان‌های زیر مراجعه کنید:

 ۱- آبشار دروا در شمال شهر بیدشهر، بخش بیدشهر شهرستان اوز.

۲-په راز روستای کهنه واقع در غرب روستای کهنه که هر سال پس از بارندگی با جمع شدن آب باران در دامنه کوه و تپه زیبایی خاص به منطقه و آرامش به بازدید کنندگان می‌دهد.

 ۳- تالاب هیرم یا دریاچه هیرم که در جوار محور اوز – جویم- جهرم -شیراز و مقابل روستای هیرم با افزایش آب در زمستان میزبان پرندگان آبزی و کنار آبزی و در فصل کنونی موجب زیبایی و نشاط است.

۴- دریاچه‌های اوز پس از فرود از گردنه صحرا در سمت راست دریاچه‌های زیبا و دیدنی مشاهده می‌کنید که می‌توان با آرامش در کنار آنها لحظه‌ای را سپری کرد. هرچند قبلاً سیفایی و هم اکنون کریما در جوار آنها کارگاه‌های تولید شن و ماسه را اداره کرده و می‌کند.

 

 ۵- سد بهارستان اوز با سرمایه‌گذاری در ایجاد سد و افزایش و تهیه آب در صحرای مرغزار برای کشاورزی و کار و تلاش بیشتر که بسیار جذاب است.

۶- سد خاول گلار این سد عظیم از تخریب و تنزل کیفیت خاک زمین جلوگیری و سیلاب‌های مخرب را کنترل می‌کند. این سد در روستای گلار دهستان قلات بخش بیدشهر شهرستان اوز قرار داشته و بسیار دیدنی است.

۷- آب انبارها و سایر سدهای خاکی و …


1 دیدگاه

  1. ماشاالله به شهرستان اوز وطبیعت زیبایش

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد