رادیو لارستان و دفتر رسمی خبری صدا و سیما در لارستان افتتاح می شود

در جلسه شورای استان اعلام شد:

رادیو لارستان و دفتر رسمی خبری صدا و سیما در لارستان افتتاح می شود

بخش اول مربوط به جلسه رسمی خود شورای استان بود و بخش دوم مربوط به حضور میهمان که مدیر کل صدا و سیما دکتر سهرابی در جلسه حضور پیدا می کردند.

در بخش اول، جلسه با تلاوت آیاتی از قران مجید و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران برگزار شد. سپس مهندس خرمی ریئس شورای استان مطالبی را بیان کردند و به برخی دستگاههای اجرایی که همکاری لازم را ندارند به خصوص در تعیین مکان برای شوراهای شهرستان انتقاد کردند و خواستار حل فوری این موضوع طبق قانون شدند. دکتر موسوی عضو شورایعالی استانها و ریس کمیسیون حقوقی و نظارت شورایعالی تاکید بر بحث نظارت بر شوراهای شهرستان داشتند و از افراد فعال شورای استان تشکر و خواستار هر چه منظم تر بودن شورای استان شدند. سپس چند تن از اعضا مطالبی را بیان کردندکه راستگو نماینده لارستان به فعالسازی شوراهای شهرستانی که چندان فعال نیستند و تعیین تاریخ دقیق جلسات شورای استان اشاره کردند و از دو پیشنهاد انعقاد تفاهمنامه بین صدا وسیما و شورای استان و داشتن مهر اعضای شورای استان دفاع کرد و از فرماندار ویژه لارستان مهندس حسنی و آتش فراز بخشدار اوز نام برد و  تقدیر کرد که مراسم بزرگداشت روز شوراها را برگزار کردند.

پس از آن روسای کمیسیونها گزارش فعالیت خود را ارائه دادند و کمیسیون حقوقی و نظارت سه طرح قانونی را جهت طرح در شورایعالی مطرح کردند که هر سه طرح مصوب گردید.

  در بخش دوم جلسه که با حضور دکتر سهرابی مدیر کل صدا و سیما همراه بود  مهندس خرمی ضمن خوش آمد به وظایف دوطرف شوراها و صدا و سیما به عنوان دانشگاه ملی اشاره کرد و گفت شوراهای عالی یک نهاد نظارتی است که باید پرسشگر باشد و بر لزوم انعکاس فعالیتهای شورای فرادست تاکید کرد‌.

دکتر موسوی گفت: از اهداف صدا و سیماست که مردم را در صحنه نگه دارد و مسئله شوراها یک فرصت تاریخی برای کشور و  نظام است و از این ظرفیت باید استفاده شود.سپس هر کدام از اعضا درخواستها و سوالات خود را مطرح کردند.

راستگو نماینده لارستان به موارد زیر اشاره کرد:

۱.با توجه به وجود زبانهای محلی در استان و به منظور حفظ و گسترش این زبانهای اصیل خواستار تهیه برنامه هایی به زبان محلی توسط صدا وسیما شد و به خصوص به زبان لارستانی اشاره کرد که زبانی کهن بوده و منطقه وسیعی به این زبان صحبت می کنند.

۲. تقاضا کرد مناطق پرجمعیت و خبرساز دارای دفتر صدا وسیما شوند.

۳. زمان قطع برخی شبکه های رادیویی سرعت در تعمیر کافی نیست و خواستار تسریع آن شد.

۴. خبرنگاران (آزاد )دارای بیمه نیستند و تجهیزات کافی در اختیار ندارند و حق الزحمه ای به این قشر زحمت کش و مهم تعلق نمی گیرد و خواستار رفع این مشکلات شد.

۵. در جلسه شورای استان ۲۹ نفر نماینده از کل استان حضور دارند که از جمله جلسات مهم و سرنوشت ساز استان به حساب می آید و بر لزوم پوشش خبری بهتر این جلسات  تاکید کرد.

در ادامه دکتر سهرابی ضمن بیان مطالبی به درخواستها و سوالات پاسخ داد:

دکتر سهرابی گفت : مردم این این انقلاب را از خود میدانند و خودشان این انقلاب را با رهبری امام بنا کرده اند . رسانه باید در تراز جمهوری اسلامی کار کند و باید الگو باشد. رسانه ما در دنیا دیده می شود و قابل اعتنا است و  رسانه ما در دنیا به عنوان تنها رسانه پاک شناخته می شود.

ما ۱۰۵ شهرستان را سیگنال دیجیتال داده ایم و تعدادی بخش و روستا را هم سیگنال رسانی کرده ایم. پاداشهایی به خبرنگاران داده می شود ولی کم است و میتوان با تفاهم با فرمانداریها و شهرداریها و غیره این مورد را تامین کرد.

به زودی دفتر خبری رسمی در لارستان خواهیم داشت و رادیو لارستان هم به زودی راه اندازی خواهد شد که در بخش گویشها میتوان از آن استفاده کرد.

و نهایتا وضعیت صدا و سیمای فارس مناسب است و ما موفقیت خود را در رضایت مردم می دانیم و شما هم نمایندگان مردم هستید. لازم به ذکر است این جلسه دارای پوشش تلویزیونی بود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد