بررسی معیشت و مشکلات فرهنگیان در دیدار با وزیر آموزش و پرورش

💠به گزارش پسین اوز و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی مهندس حسین‌زاده نماینده مردم لارستان، خنج، گراش و اوز؛ سه شنبه ۳۱ تیرماه ۱۳۹۹، نشست دکتر حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش با مجمع نمایندگان استان فارس در جهت بررسی معیشت و مشکلات فرهنگیان برگزار شد.

مهندس حسین‌زاده در ابتدای این نشست، بر نیاز توجه ویژه به ارتقاء وضعیت معیشت و رفاه فرهنگیان ذیل سند تحول بنیادین تاکید کرد و اظهار داشت: امروز دغدغه‌هایی همچون بحث حقوقی و مالی در آموزش و پرورش وجود دارد که بنیادین است و اگر سند تحول بنیادین به طور دقیق مورد توجه قرار گیرد، قطعاً این مشکلات حل می‌شود.

وی در خصوص وضعیت طرح اقدام ملی مسکن ویژه فرهنگیان در استان فارس و موانع موجود عنوان کرد: عملیات اجرایی اقدام ملی مسکن ویژه فرهنگیان در بسیاری از استان ها وارد فاز اجرایی شده و بعضاً اسکلت ساختمان ها نیز به اتمام رسیده است، اما اجرای این طرح در استان فارس همچنان در پیچ و خم روال اداری معطل مانده است.

ررسی معیشت و مشکلات فرهنگیان در دیدار با وزیر آموزش و پرورش

نماینده مردم لارستان، خنج، گراش و اوز با اشاره به حضور فعال خیرین مدرسه ساز در جنوب فارس و توافقات صورت گرفته میان خیرین و اداره کل نوسازی مدارس در جهت تامین اعتبار تجهیزات سرمایشی و گرمایشی مدارس اظهار داشت: طی توافق صورت گرفته بنا شد تا تجهیزات مدارس از جمله سیستم سرمایشی و گرمایشی توسط اداره کل نوسازی مدارس تامین اعتبار شود؛ اما این امر به جهت نبود اعتبارات کافی محقق نشده است.

وی افزود: در حال حاضر حدود ۴۰۰ کلاس درس در حوزه انتخابیه فاقد سیستم سرمایشی و گرمایشی است، و با توجه به شروع مدارس از نیمه شهریورماه نیازمند بررسی و پیگیری ویژه در این موضوع است.

در این جلسه درخصوص ارتقاء نمایندگی آموزش و پرورش بنارویه به اداره آموزش و پرورش، نگاه ویژه به حوزه انتخابیه در تخصیص نیروی بومی در آزمون استخدامی و تسهیل فرآیند اخذ سند ثبتی مدارس و سند واگذاری به آموزش و پرورش مدارس خیر ساز، بحث و تبادل نظر شد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد