روایت افسانه های ایرانی از اوز تا تهران

راه طولانی بود؛ از اوز تا تهران اما می ارزید به تمام دلخوشی آدمایی که هنوز دلشان کودک بود و با دیدن یک عروسک لچک بسر با گیسو افشان شده و لباسهای رنگارنگ ذوق می کردند.

قصه این بود که ما در هفدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع دستی شرکت کردیم و نقش خاطره زدیم بر ذهن کودکان این سرزمین.

بله! موزه عروسک های اوز هم در چهار روز نمایشگاه سعی کرد گوشه ای از دست سازهای خلاقانه زنان سرزمین مان ایران را به نمایش عموم بگذارد.

ما در نمایشگاه امسال روایت کردیم، قصه های بی شماری از اقوام ایرانی که به نمایندگی از آنها یک عروسک در غرفه داشتیم و کودکان جدا از تعلقات پدر و مادرها ذوق زده بودند از این همه رنگ و خاطرشان با هر عروسکی خیال انگیز و خندان می شد.

در نمایشگاه امسال سعی کردیم از تمام بضاعت مان برای معرفی فرهنگ و افسانه های ایرانی برای کودکان استفاده کنیم. قصه خوانی کردیم، عروسک ها را معرفی کردیم و در کنار آن اقوام ایرانی و تاریخچه فرهنگی آنها را بازگو کردیم.

چه سوال هایی که پرسیده نمی شد. با خودمان فکر کردیم کاش دستمان می رسید تا کوله بار موزه را بر دوش بگذاریم و مثل قدیما از این روستا به آن روستا می رفتیم و به کودکان این سرزمین می‌گفتیم که چه گنج ها که نداریم اما حیف که دستمان بسته است.

این نمایشگاه از تاریخ ۲۳ الی ۲۶ بهمن ماه در تهران با حضور مهمانان داخلی و خارجی برگزار شد که موزه عروسک های اوز به دعوت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس در این نمایشگاه  با همکاری اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی اوز شرکت کرد.

در نمایشگاه تهران، موزه عروسک های اوز با مدیریت فوزیه خضری و همکاری  الهه مرادی و فاطمه منظریان با عروسک های از اقوام مختلف ایرانی، خوش درخشید.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد