رونمایی از ۱۰ کتاب نویسندگان لارستانی

با حضور معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان، از ۱۰ کتاب نویسندگان لارستانی به مناسبت هفته کتاب رونمایی شد.

در این مراسم رئیس اداره کتابخانه های عمومی لارستان در سخنانی با گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی و با تأکید بر موضوع ترویج فرهنگ مطالعه، اظهار داشت: سرانه مطالعه در کشور ایران پایین است اما برابر اعلام توسعه منابع نهاد کتابخانه های کشور، خوشبختانه پس از ۱۰ سال کار فرهنگی در حوزه کتابخوانی، ۱۰ دقیقه به سرانه مطالعه کشور افزوده شده و اکنون مدت زمان مطالعه در ایران به ۱۵ دقیقه افزایش پیداکرده است.

محمدمهدی معتمدیان با بیان اینکه کتاب دروازه ای به سوی گسترده علم و دانش است، افزود: با وجود پیشرفت های چشمگیر عرصه تکنولوژی از اهمیت و جایگاه کتاب کاسته نشده است و در کشورهای توسعه یافته علاوه بر آنکه کتابخانه ها از رونق نیافتاده است بلکه در تولید کتاب های پرمحتوا گام برداشته اند.

وی نقطقه آغازین کتابخوانی را کانون خانواده برشمرد و تصریح کرد: آمار عضویت کودکان در کتابخانه ها در حال افزایش بوده که نشان از علاقه خانواده ها به کتابخوانی است.

در پایان این برنامه از کتاب های نیما، نازیسم و کمونیسم نوشته دکتر محمدکاظم رحیمی نژادان، لباس های عجول نوشته فریده حسینی، دنیای این روزها نوشته زهرا آزادی، جلوتر از خط مقدم نوشته نسرین اسکندری، تاریخ انقلاب لارستان نوشته کلثوم بیرمی، جریده نگاران عصر مشروطه نوشته مریم کامیاب و ریشه های توسعه نیافتگی حامد زارع، شاعر رضوی نوشته محمدرضا شجعان و کتابهای انگلیسی برای دانشجویان مهندسی کامپیوتر و IT نوشته صابر اکبری و الهام هدایتی نوشته آموزش معنویت و مراقبت های معنوی در پرستاری که توسط نویسندگان لارستانی تألیف و تنظیم شده است، رونمایی و از ۳۵ فعال فرهنگی، پیشکسوتان، خیرین و کتابداران نمونه تجلیل بعمل آمد.

این برنامه به همت معاونت اداره کل و اداره کتابخانه های عمومی لارستان با همکاری شهرداری لار، بنیاد لارشناسی و دانشکده علوم پزشکی لارستان تدارک دیده شده بود.


2 دیدگاه

  1. با آرزوی موفقیت برای نویسندگان محترم درصورت امکان مشخص فرمایید آیا همه نویسندگان بومی اهل اوز میباشند ؟ اگر جواب منفی لطفا نویسندگان بصورت مجزا اهل هر منطقه لارستان و اوز میباشند مشخص فرمایید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد