ساخت تونل در گردنه پاسخند

به گزارش پسین اوز، و به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی لارستان، مدیرکل راه و شهرسازی از ساخت تونل جدید در حوزه استحفاظی این اداره کل در محور لار- بستک خبر داد.

برپایه این گزارش مهندس محمدرضا باقری فرد گفت: با توجه به اهمیت محور لار- بستک برای دسترسی آسان و سریع به بنادر آفتاب، چارک، لنگه و جزیره کیش، مطالعات ساخت حذف گردنه پاسخند در پروسه مطالعات وزرات راه و شهرسازی قرار گرفت.

وی ضمن اظهار امیدواری به تایید نهایی این طرح گفت: نام این تونل را «شهید باختر بیگلری» به پاس بزرگداشت این بانوی مبارز و شجاع در قیام عشایر لر و  نفر در لارستان خواهیم گذاشت.


4 دیدگاه

  1. با توجه به خودکفائی ایران در صنعت تونل سازی و گسترش و توسعه آن در راههای ایران جا دارد اداره راه و ترابری استان و لارستان نسبت به احداث ۷ کیلومتر راه ارتباطی و یک تونل حدودا یک کیلومتری در مسیر کهنه قدیم به هیرم منطقه اوز نسبت به کوتاه تر نمودن جاده اوز به جهرم و شیراز به طول ۲۶ کیلومتر و حذف گردنه خطرناک هیرم اقدام نماید. تاثیر ساخت این هشت کیلومتر جاده و تونل در کوتاه تر شدن مسافت اوز تا جهرم و شیراز و ایجاد جاده ای امن و کاهش مصرف سوخت وسایط نقلیه بسیار زیاد خواهد بود.لازم است اشاره شود که این محدوده در مسیر جاده اصلی اوز هیرم، جویم و جهرم میباشد که وسایط نقلیه زیادی از آن عبور و مرور دارند

  2. طول این تونل چقدر میباشد؟

  3. با توجه به خودکفائی ایران در صنعت تونل سازی و گسترش و توسعه آن در راههای ایران جا دارد اداره راه و ترابری استان و لارستان نسبت به احداث ۷ کیلومتر راه ارتباطی و یک تونل حدودا یک کیلومتری در مسیر کهنه قدیم به هیرم منطقه اوز نسبت به کوتاه تر نمودن جاده اوز به جهرم و شیراز به طول ۲۶ کیلومتر و حذف گردنه خطرناک هیرم اقدام نماید. تاثیر ساخت این هشت کیلومتر جاده و تونل در کوتاه تر شدن مسافت اوز تا جهرم و شیراز و ایجاد جاده ای امن و کاهش مصرف سوخت وسایط نقلیه بسیار زیاد خواهد بود.لازم است اشاره شود که این محدوده در مسیر جاده اصلی اوز هیرم، جویم و جهرم میباشد که وسایط نقلیه زیادی از آن عبور و مرور دارند.

  4. اندازه فونت تیتر قرمز رنگ خیلی بزرگه اما مطالب خبر که باید خوانندگان مظالع نمایند خیلی کوچک میباشند. از اندازه فونت تیتر کم کنید و به اندازه فونت مطالب متن خبر اضافه کنید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد