سخنان حسین زاده در شورای اداری استان فارس

به گزارش پسین اوز، نماینده مردم شهرستان های لارستان، گراش، اوز و خنج در مجلس شورای اسلامی در جلسه شورای اداری استان فارس به ریاست آیت اله رئیسی رئیس جمهوری کشور گفت: ابتدا از وزیر کشور و هیات دولت به دلیل انتخاب دکتر ایمانیه در سمت استاندار فارس تقدیر می کنیم.

 وی افزود: استان فارس چهارمین استان به لحاظ وسعت و جمعیت در کشور است. استان فارس محور تمدن و محل اتصال جنوب به مرکز است و در دوران دفاع مقدس ۱۵ هزار شهید تقدیم کرده است که دارای ۴ هزار واحد صنعتی که نیمی از آنان غیرفعال است و فارس، استان صنایع خاموش نام دارد.

نایب رئیس مجمع نمایندگان فارس اضافه کرد که بیش از از ۳۰ درصد گاز کشور توسط استان فارس تامین می شود. بنابراین پیشنهاد ایجاد پست سازمانی معاونت انرژی در استانداری می شود.

 حسین حسین زاده در بحث آب گفت: ۷۲۰ روستای فارس به صورت سیار آبرسانی می شود و ۲۰ شهر دچار تنش آب هستند و یک میلیون نفر در استان با بحران آب روبرو هستند.

بنابراین اتصال آب از دریا باید با سرعت انجام شود. در بحث راه آهن باید گفت که فقط ۳ درصد در این استان راه آهن  فعال است و حتی یک کیلومتر آزاد راه در این استان وجود ندارد.

وی در پایان اظهار داشت انتظار است جاده جهرم –لار- بندرعباس دو بانده شود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد