سومین جلسه کمیسیون عمران شورای شهرستان لارستان

به گزارش پسین اوز، و به نقل از شورای اسلامی شهرستان لارستان سومین جلسه رسمی کمیسیون عمران و سرمایه گذاری شواری اسلامی شهرستان لارستان با حضور مسئولان نظام مهندسی لارستان، شهردار اوز و جمعی از اساتید و کارشناسان تشکیل شد.

در این جلسه رئیس شورای شهرستان به اهمیت نقش نظارتی شوراها اشاره کرد و گفت: کمیسیون ها باید به صورت عملی و جدی در مباحث ورود کنند. وی افزود: جلسات شورای شهرستان به طور منظم تشکیل و سعی می گردد مسائل و مشکلات مردم مطرح و چاره جوئی شود. در ادامه جلسه مهندس جعفر راستگو رئیس کمیسیون عمران ضمن اعلام وضعیت و ترکیب مناسب شورای شهرستان گفت: کمیسیون ها بازوان اصلی شوراها هستند و این نشست ها باعث توسعه و پیشرفت خواهد بود. رحیمی از دیگر اعضاء کمیسیون نیز به نقش کمیسیون ها در پیشرفت امور اشاره کرد. رئیس کمیسیون  عمران اهم پیشنهادات و پرسش ها را به شرح زیر اعلام کرد: ۱-بررسی تعدیل حق نظارت در مقایسه با دیگر مناطق ۲-تسریع در روند صدور پروانه ۳-هماهنگی با شهرداری ها در مورد انتخاب ناظر ساختمانی ۴-ایجاد نمایندگی نظام مهندسی در مراکز بخش ها.

مسئول نظام مهندسی لارستان از اقدام کمیسیون عمران تشکر کرد و گفت: این نشست روش جدید و مورد قبول است. یونس رضائی ضمن تشریح فعالیت های نظام مهندسی در پاسخ به پرسش ها اظهار داشت: تعیین تعرفه ها توسط شورای ۴ نفره استان صورت می گیرد. و در مورد تسریع امور به دنبال راهکار جدید هستیم و علت کندی کار را فضای مجازی دانست و انتخاب ناظر ساختمانی نیز به منظور حذف تبانی احتمالی است و راهکار تاسیس مرکز در بخش ها نیز در دستور کار داریم.

مهندس کراماتی شهردار اوز،مهندس خادم پور شهردار سابق اوز، مهندس حمید مرادی، مهندس محمد لطافت، مهندس یادگارفر و مهدی گرامی نیز در رابطه با طرح ها و پیشنهادات تعرفه ها، اجرای پارکینگ ها، بیمه و غیره صحبت کردند. انصاری، قوامی و فقیهی از دیگر حاضران در جلسه بودند و در پایان مقیمی و راستگو خواستار کم شدن تاخیر حضور ناظران عالیه  و ایفای نقش بهتر مجری شدند.


1 دیدگاه

  1. خسته نباشید ممنون مى شویم تا نمایندگى نظام مهندسى در اوز تاسیس شود، چون براى پروانه خیلى دردوسر ساز است

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد