سومین دوره آزمون صنایع دستی در موزه مردم شناسی اوز

به گزارش پسین اوز، سومین دوره آزمون عملی متقاضیان پروانه تولید صنایع دستی با شرکت ۴۰نفر از متقاضیان  سه شنبه ۳۰دی ماه ۹۹ زیر نظر موزه مردم شناسی اوز و میراث فرهنگی فارس در موزه برگزار شد.

در این آزمون مهارت های عملی متقاضیان در رشته های: خوس بافی، بافتنی، خوس دوزی، کم زنی، دوخت لباس محلی و گلیم بافی، چتری بافی و بسیاری از هنرهای دستی دیگر توسط کارشناسان خانم ها: زینت ثریا نژاد کارشناس خوس بافی، اشرف بارضائی کارشناس بافتنی های سنتی، فاطمه نجم الدینی و صدیقه نجم الدینی کارشناس خوس دوزی، دوخت لباس های محلی و کم زنی (گلابتون دوزی) بررسی شد.

شریف بازرگانی مدیر موزه مردم شناسی اوز گفت: کارت صنعتگری به صورت تولید انفرادی یا کارگاه خانگی با مجوز رسمی از طرف وزارت میراث فرهنگی صادر می شود و هر شخص دارای کارت می تواند بیمه و وام بگیرد. البته با همکاری خود شخص درخواست کننده جهت مجوز و برای بیمه و وام  ما با آنها همکاری خواهیم کرد.

وی ادامه داد: این سومین دوره  آزمون می باشد که در موزه مردم شناسی برگزار شده است.  الان مجوز یک ساله داده شده و بعد سه ساله و بعد ۵ ساله می باشد و کسانی که سال های قبل در آزمون شرکت کرده اند مجوزشان به صورت ۵ ساله تمدید شده است. امسال کارشناسان میراث فرهنگی فارس در این آزمون حضور نداشته و با اعتماد به موزه مردم شناسی اوز نتیجه آزمون توسط موزه به فارس ارسال خواهد شد و  این نشان از جلب اعتماد ما از طرف میراث فرهنگی فارس می باشد و ما چند ماه پیگیر این برنامه بوده به خاطر کمتر شدن بیماری کرونا این اجازه صادر و آزمون برگزار می شود.

مدیر موزه گفت: طبق قول های داده شده اسامی ۸۰ نفر از کسانی که در دوره های اول و دوم موزه موفق به دریافت کارت صنعتگری شده اند جهت بیمه رایگان از طرف دولت به تهران رد شده است که امید است این کار محقق شود.

در این آزمون پیرزاد رئیس سازمان میراث فرهنگی اوز، راستگو رئیس شورای شهر و شهرستان، اعضای شورا، مشاور امور بانوان فرمانداری، مدیر موزه مردم شناسی، اعضای موزه و صنایع دستی و خبرنگاران پسین اوز حضور داشتند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد