شاخص های حذف سبد حمایتی اعلام شد

به گزارش پسین اوز و به نقل از ایرنا سخنگوی ستاد شناسائی مشمولان طرح حمایت، «مالکیت واحد مسکونی، مالکیت خودرو» دریافت تسهیلات و کارفرما بودن را از جمله شاخص های حذف سبد حمایتی معیشتی ذکر کرد.

حسین میرزائی گفت: ۷ ملاک برای حذف سبد حمایتی معیشتی خانوار تعیین شده است:

۱-اعضای خانوار دارای واحد مسکونی، شغل و خودرو به طور همزمان باشند یا خانواری که دارای دو واحد ملکی باشد.

۲-خانوارهائی که ارزش ملک آنها در تهران و کلان شهرها ۱۲ میلیارد و در سایر شهرستان های ۹ میلیارد ریال باشد.

۳-خانوارهائی که دارای خودرو سواری بیش از ۳۰۰ میلیون تومان یا خودروی عمومی به ارزش بیش از ۴۰۰ میلیون تومان باشند.

۴-کارفرمایانی که سه یا بیش از سه بیمه پرداز داشته باشد.

۵-خانواری که سه سفر خارجی غیر زیارتی داشته باشد.

۶-گیرندگان تسهیلات بانکی با ارزش بیش از سه میلیارد ریال.

۷-مجموع درآمدهای اعضای خانوار برای خانواده یک نفره چهارمیلیون، دو نفره پنج میلیون، سه نفره شش میلیون، چهارنفره هفت میلیون تومان و خانواده های پنج نفره به بالا هشت میلیون تومان باشد.

میرزائی اضافه کرده است که افرادی که می خواهند درخواست دریافت سبد حمایت معیشتی کنند باید در کد دستوری #۶۳۶۹*و یا سامانه اعلام شده ثبت نام کنند و شاخص های مالی آنان به طور سیستمی از بانک مرکزی استعلام می شود.

وی افزود: این به معنی ممیزی کردن و ورق زدن اسناد مالی افراد نیست، بلکه درخواستی به سیستم بانک مرکزی ارسال می شود که مجموع واریزها و دریافت های فرد بیش از مبلغ تعیین شده است یا خیر؟

سخنگوی ستاد شناسائی مشمولان طرح حمایت معیشتی درباره زمان پاسخگویی به درخواست ها گفت: تاکنون ۴میلیون درخواست ثبت شده است و یک ماه پس از ثبت درخواست ها نتایج بررسی اعلام می شود. میرزائی در پایان اظهار داشت برای ثبت درخواست به سامانه hemayat.mels.gov.irمراجعه کنند.


1 دیدگاه

  1. ابراهیم نجم الدینی از اوز

    بهترین ودرست ترین روش تشخیص شناخت خانواده نیازمندومستحق دریافت حمایت معیشتی این است که در هرشهرستان وروستا چند نفر ازاشخاص منصف ،آگاه؛عادل،خبره،وبیطرف بشکل یک گروه ولی انفرادی مامور شوند محرمانه شناسایی کنندخیلی راحت ودرکمترین زمان قابل تشخیص خواهد بود وحق خانواده ای پایمال نمی شو دودرشهرستان های پرجمعیت نیز بشکل منطقه ای عمل کرددرغیراینصورت محال است شناسائی شود برای نمونه روزدوشنبه شخصاً شاهد بودم دریکی از شعب بانک بحساب کسی واریز شده بود که نیازمند که نبود هیچ آن فرد دارای یک زندگی مرفع کم جمعیت وداشت بهره ی سپرده اش دریافت می کردودرمقابل خانواده هایی سراغ دارم که فوق العاده فقیر ومحتاج ولی بحسابشان نیامده است که از یکی پرسیدم چرا؟بیچاره گفت کی بفکر ماهاست گفتم از این طریق درخواست بده بنده خدا میگفت موبایل ندارم ….آدم درد می کشد از این نوع خبرها و….

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد