شادیانه‌های کودکان اِوَز در نمایشگاه کتاب فارس

شهر اوز که از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان یکی از شهرهای خلاق کتابخوانی معرفی شده است، یکشنبه ۴آذر ماه  ۹۷  و در هفدهمین نمایشگاه کتاب فارس، میزبان برنامه «روز فرهنگ» بود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) شهر اوز در حوزه ترویج کتابخوانی اقدامات موثری به ویژه در حوزه کودکان و نوجوانان به انجام رسانده و یکی از نامزدهای جدی کسب عنوان پایتخت کتاب ایران است.

در روز فرهنگ این شهر نیز که در «سرای اندیشه و هنر» هفدهمین نمایشگاه کتاب فارس برگزار شد، اغلب برنامه ها توسط کودکان و نوجوانان به اجرا رسید.

در این برنامه تعداد زیادی از مردم شهر اوز به همراه مخاطبان دومین روز نمایشگاه کتاب فارس در کنار مسئولین این شهر فروغ هاشمی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اوز، جعفر راستگو سخنگوی شورای اسلامی استان فارس و عضو شورای این شهر، مهران عسکری رئیس شورای اسلامی و رئیس دبیرخانه پایتخت کتاب اوز، محمود محبی، عضو شورای شهر و بازرگانی مسئول موزه مردم شناسی و صابر سهرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس شاهد برنامه های این کودکان و نوجوانان بودند.

همچنین در این برنامه رمیصا زمانی کودک ۶ ساله به شاهنامه خوانی پرداخت و رزم رستم و سهراب را برای مردم نقالی کرد. آیدا مختاری و ستاره منوچهری هم که با لباس سنتی و ثبت ملی شده «اِوَز» اجرای برنامه را به عهده داشتند، از باشگاه کتابخوانی شهر دعوت کردند تا با نمایشی خلاق، کتابی را به کودکان معرفی کنند که در آن کتاب «دست ها که برای زدن نیست» توسط باشگاه کتابخوانی پروانه ها به تسهیل‌گری معصومه هرمی معرفی شد.

اجرای گروه مولودی خوانی به سرپرستی و دف نوازیِ غلامحسین پرنگ به مناسبت میلاد پیامبر اکرم (ص) و برگزاری نمایشگاه کتاب نویسندگان اوز از دیگر برنامه‌های روز فرهنگ این شهر در نمایشگاه کتاب فارس بود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد