شروع مرحله دوم عملیات واکسیناسیون فلج اطفال کودکان زیر ۵ سال

مرحله دوم عملیات واکسیناسیون فلج اطفال همزمان با شهرستانهای گرمسیری  سراسر کشور در لارستان و خنج شروع شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی لارستان، خلیل صفری مسئول بیماریهای واگیر معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی لارستان با بیان این مطلب که برنامه مراقبت از بیماری فلج اطفال در کشور از حساسیت ویژه ای برخوردار است و در سطح جهانی برنامه های ریشه کنی این بیماری در حال اجرا است که  در کشورما از اهمیت ویژه به دلیل  هم مرز بودن با افغانستان و پاکستان برخوردار است.

مسئول بیماری های واگیر معاون بهداشتی لارستان با حذف این بیماری از کشورمان با انجام واکسیناسیون قطره فلج اطفال خاطرنشان کرد: با ورود مهاجرین اتباع بیگانه به ایران بروز این بیماری در صورت کاهش بار ایمنی ناشی از واکسن همچنان وجود دارد.

وی افزود: نظر به سیاست وزارت بهداشت جهت مقابله با این بیماری علاوه بر واکسیناسیون مستمر کودکان در ۶ نوبت از بدوتولد تا ۶ سالگی، انجام لکه گیری با واکسن فلج اطفال برای کلیه کودکان زیر ۵ سال اتباع بیگانه حاضر در منطقه و کودکان مناطق سیاری و عشایری و مناطقی که پوشش واکسیناسیون پایین تر از حد مطلوب می باشد که به صورت سالیانه است.

صفری از انجام این طرح در دو نوبت اسفندماه فروردین خبر داد و گفت:  مرحله دوم  این طرح از امروز ۱۸فروردین ماه آغاز شده است  خبر داد و اظهار کرد: نوبت اول از ۵ اسفند لغایت ۸ اسفند در شهرستانهای لار و خنج شروع و پرسنل و نیروهای مراکز شهری و روستایی اقدام به واکسینه نمودن جمعیت هدف به صورت فعال با مراجعه به درب منازل کرده اند و به پایان رسید و امروز هم تیمهای سیاری توسط بهورزان در مناطق روستایی و مراقبین سلامت در حاشیه شهرها  شروع گردیده و همچنان ادامه دارد. وی ادامه داد: در نوبت اول که از ۵ اسفند شروع شد تعداد ۳۰۲۳ نفر از کودکان  در دو شهرستان لارستان و خنج  واکسینه شدند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد