شریفی لاری : کاهش هزینه های بیمار به میزان حداقل ۵۰درصد

به گزارش روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی لارستان، ضمن مصاحبه اختصاصی با فضیلت شریفی لاری مدیر دفتر پرستاری معاونت درمان دانشکده در خصوص واحدهای مراقبت در منزل در بیمارستان های دولتی، گفت: این واحدها نقش نظارتی و مدیریتی را برای مراکز ارائه خدمات مراقبت در منزل در بخش خصوصی به عهده دارند.

شریفی با اشاره به راه اندازی و فعالیت واحد مراقبت در منزل در بیمارستانهای تحت پوشش دانشکده توضیح داد: واحدهای مراقبت در منزل مستقر در بیمارستان های تابعه، با شناسایی مراکز خصوصی محدوده منطقه خود که ارائه دهنده یا متقاضی ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در منزل هستند، نسبت به انعقاد قرارداد همکاری با آنها اقدام می کنند.

وی ادامه داد: پس از آن بیماران یا نیازمندان به این خدمات را به مراکز طرف قرارداد معرفی کرده و در ادامه، واحدهای مستقر در بیمارستان، بر حسن اجرای طرح توسط بخش خصوصی و چگونگی ارائه خدمات در منزل،  نظارت مستمر و تخصصی خواهند داشت. با هماهنگی که از این طریق بین واحدهای مراقبت در منزل بیمارستانها با مراکز خصوصی ارائه دهنده این خدمات، به وجود می آید، بیماران بعد از ترخیص و برگشت به منزل نیز تحت مراقبت های نیروهای متخصص پرستاری و نظارت پزشک هستند.

شریفی لاری درمورد ماحصل این طرح گفت: اجرای این طرح، نتایج ارزشمندی برای بیماران، خانواده های آنان و نظام سلامت کشور خواهد داشت که کاهش تعداد دفعات عود بیماری و روزهای بستری در بیمارستان ها، کاهش هزینه های بیمار به میزان حداقل ۵۰درصد و کاهش اشغال تخت های بیمارستانی و امکان پاسخگویی بیشتر به بیماران نیازمند به خدمات بیمارستانی از جمله نتایج و فواید ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در منزل است.

در پایان، این مسئول با تبیین دستورالعمل مراقبت های پرستاری در منزل، در مورد اهمیت و ضرورت اجرای دستورالعمل مذکور در تکریم بیماران، کاهش درصد اشغال تخت در مراکز و استمرار دریافت خدمات ایمن به بیماران توسط پرستاران حرفه ای واجد صلاحیت در منزل تاکید کرد.

وی همچنین با توجه به تعداد کم مراکز دارای مجوز، از پرستاران واجد شرایط جهت تاسیس مراکز مشاوره و ارائه خدمات پرستاری دعوت به عمل آورد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد