شهر یزد پنجمین پایتخت کتاب ایران

 به گزارش پسین اوز وبه نقل از خبرگزارى صداوسیما شهریزد به عنوان پنجمین پایتخت کتاب ایران معرفى شد . بیش از این شهرهاى اهواز ، نیشابور ، بوشهر وکاشان موفق به اخذ این عنوان شده بودند ، آئین پایانى پنجمین دوره معرفى وانتخاب پایتخت کتاب ایران وجشنواره روستاهاوعشایر دوستدار کتاب با خضور جهانگیرى معاون اول رئیس جمهور ، صالحى وزیر فرهنگ وارشاد ، جوادى معاون فرهنگى وزیر ارشاد وجمعى از مدیران فرهنگى برگزار وازبین ٢٠ شهر معرفى شده شهر یزد عنوان پایتختى را کسب کرد ، هیات داواران ، نو آورى وخلاقیت ومشارکت عمومى در ترویج کتابخوانى راازجمله دلایل انتخاب ذکر کردند .

رویدادانتخاب ومعرفى پایتخت کتاب ایران  یکى از چهار برنامه ترویج کتاب وکتابخوانى معاونت امورفرهنگى وزارت فرهنگ وارشاد اسلامى است شهر دوست داشتنى وفرهنگى اوز که جزء ٢٠ شهر راه یافته به مرحله نهائى انتخاب پایتخت کتاب بود متاسفانه علیرغم فعالیت وکوشش امسال هم نتوانست انتخاب شود.


4 دیدگاه

  1. همشهری از بندر

    بالاخره امسال هم شهر اوز زودتر از سال گذشته ودر مرحله ما قبل اخر حذف شد من فکر نمیکنم که ما بیش از این در ذ مینه پایتختی کتاب لازم باشد انرژی وفعالیت کنیم چنانچه توان انجمن ها ونیروهای اوزی راصرف کارهای اجتماعی وعمران وابادی در شهرمان کنند بهتر وموثر تر است

  2. اوزی مصلحت اندیش

    ضمن ابراز تاسف از عدم انتخاب اوز بعنوان پایتخت کتاب لازم مسولان ذیربط درگیر در برنامه مشارکت در برنامه مسابقه کتابخوانی نشستهایی داشته و دلایل عدم انتخاب و نقاط قوت وضعف را بررسی نمایند و بررسی نمایند ناکنون در این سه دوره چقدر از انرژی و وقت و هزینه صرف این برنامه شده و چه سود و بهره ای از این برنامه نصیب مردم و جونان اوز شده است . درست است که چند نفر از افراد در این زمینه تجربه ای اندوخته اند و تا حدودی فرهنگ کتابخوانی مطرح نموده اند ولی نه اینکه فرهنگ کتابخوانی جا انداخته اند و ایا بهتر نیست بجای این همه انرژی و واتلاف وقت بودجه اختصاص یافته صرف اشتغال جوانان و کار تولیدی و ایجاد استعداد پروری و حزفه آموزی مختلف در زمینه های مختلف فنی ساختمانی حتی ایجاد کارگران ماهر شود . کتابخوانی باید در ذات خاص علاقه مردم و جوانان ایجاد شود آیا به نظر مردم مینوان شهر اوز را با شهرهای بزرگ انتخاب شده تاکنون مقایسه و هم ردیف انان دانست. ایا تعداد افراد کارشناسان تدوین کننده برنامه و تعداد افراد کتابخوان اوز همسان با شهرهای رقیب نامبرده میباشند . همیشه گفته اند باید لقمه باندازه دهان برداشت .خدا چکار کند فردی که این‌ایده را در دهان عده ای افراد در اوز انراخت و عده ای را سرکار گذاشت . متاسفانه در زمینه کتابخوانی نیست که عده بر خلاف افکار عمومی اوز بر سر دنده لج و لج بازی عمل میکنند. عده ای نیز که اندک میباشند تصمیم گیر احداث راه مربط میباشند که هیچگونه توجیهی ندارد . عده ای سرگرم کار موزه و رخت گشاد هستند عده درگیر مشغول نمودن جوانان اوز به ورزشهای بدون آینده و غیر رسمی مانند کیوکوشین و پارالیفتین و پرس سینه و مچ اندازی و طناب کشی هستند و در سایر زمینه دیگر هم بهمین طریق . آیا مردم حق دارند از این افراد سوال نمایند که بهتر نیز راه دیگری در پیش گرفت که بدرد جوانان بیکار اوز بخورد ایا اعدم انتخاب اوز در پایتختی کتب موجب خوشجالی سایر شهرهای رقیب منطقه مانند لار گراش و خنج و …. نیست و مورد تمسخر قرار نمیگیریم .بیایید یک بار با افکار عمومی و خواستومردم اوز همگام باشیم در سایر زمینه ها مانند سردر دانشگاه هم همین مسئله وجود دارد که مسولان دانشگاه اصرار بر انجام هزینه های زاید دارند یا احداث سینما و…

  3. درتایید نظر همشری مصلح

    با نظر جناب اوزی مصلحت اندیش کاملا موافقم بابا دست بردارید ار کارهای به ظاهر فرهنگی کتاب رخت گشاد ونمایشگاه های تکراری و …….برای مردم واقتصاد شهر وماندگاری نسل جوان اوزی هیچ تاثیری ندارد عده ای مسول به اوز می ایند وزیر بغل ما هندوانه میگذارند ومارا مشعول این کارها کرده اند اینشالله که در اینده دست از پایتختی کتاب و……..برداریم ومانند گراش وخنج وبستک و..
    به عمران وابادی اوز برسیم

    به ش

  4. این جماعت دست بردار نیستند تاکی میخوان به این برنامه ها ادامه بدن،هزینه کنن،وقت مسئولین رو بگیرن شنیدیم دردوره ششم هم میخوان شرکت کنن خوب سرگرمی ای برای خودشون جور کردن با پول خیر کلی تنوع تو زندگی خودشون به وجود آوردن مسافرت به تهران ،گشت وگذار وبازدیدباپول خیر اصلا هم براشون مهم نیست که باراه انداختن چنین برنامه هایی مسائل ومشکلات اساسی شهر به فراموشی داره سپرده میشه.واقعا دراوز کسانی پیدا نمیشن که جلوی این فعالیت های بیخود رو بگیرن؟تاکی میخوان به اینها میدون بدن که پول ها رو هرجورخواستن حیف ومیل کنن؟

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد