شوراهای شهر و روستا تقدیر شدند

به منظور قدردانی از زحمات اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستاهای بخش اوز و پاسداشت روز شورا، همایشی در تالار شورای اسلامی کوره با شرکت اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستاهای بخش اوز، معاون استاندار و فرماندار ویژه و معاون برنامه ریزی فرمانداری و رئیس اداره منابع طبیعی لارستان، فرمانده حوزه مقاومت بسیج و رئیس جهادکشاورزی بخش اوز، امام جمعه روستای کوره و گروهی از معتمدان به میزبانی بخشدار اوز برگزار شد.

حامد منصوری مجری برنامه به قرائت قرآن پرداخت و حاج عبدالعزیز منصوری امام جمعه کوره به حضار خیرمقدم گفت: نعمت اله فیروزی رئیس شورای اسلامی شهرک توحید و عضو شورای بخش، جعفر راستگو، محمدحسین آتش فراز بخشدار اوز، جلیل حسنی معاون استاندار و فرماندار لارستان، مهندس رضائی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری لارستان، شاکر عبدی رئیس شورای فیشور و نوازاله مختاری فر به صحبت پرداختند.

جلیل حسنی فرماندار ویژه لارستان گفت: ۱-دین مبین اسلام طلایه دار نظام شورایی در دنیا بوده است بیش از ۱۴۰۰ سال پیش مکتب اسلام، نظام شورایی را ارائه داده است. ۲-انتخابات نماد عینی مشارکت مردم در سرنوشت خودشان است. ۳-حفظ وحدت و انسجام درونی شورا باعث پیشرفت خواهد شد. ۴-اگر درون شورا اختلاف باشد نه تنها در کار پیشرفتی حاصل نمی شود بلکه مشکلات دیگری نیز بوجود خواهد آمد. ۵-در شوراهای اختلاف دار مفهوم یک به اضافه یک نه تنها دو نمی شود بلکه به صفر و منفی هم می رسد. ۶-بخش اوز بخشی آباد و سرزمین خیر پرور و با فرهنگ هستند. ۶-لارستان در عرصه عمران و آبادی و همدلی مسئولان در استان پیشگام است.

محمد حسین آتش فراز بخشدار گفت: ۱-شوراها حلقه اتصال مردم و مسئولان هستند. ۲-در بخش اوز خدمات دولت و مردم به هم متصل و چشمگیر است. ۳-یاوران شورا در شهر اوز و روستای فیشور نمود همکاری مردم و شوراست. ۴-در کوره شاهد افتتاح اورژانس، درمانگاه شبانه روزی، خانه بهداشت، ورزشگاه، ساختمان اتفاقات برق، آسفالت ورودی روستا، ساختمان شورا و غیره بوده ایم. ۵-گازرسانی به روستاهای دهستان بیدشهر ظرف ۲ ماه آینده انجام می شود. ۶-بخشداری در حمایت از کالای ایرانی اقدامات لازم به عمل آورده است. ۷-بحث خشکسالی و کمبود آب جدی است.

نعمت اله فیروزی رئیس شورای اسلامی شهرک توحید گفت: ۱-مخابرات و خطوط همراه اول در این حوزه نامطلوب است. ۲-گردنه اوز- بلوک نامناسب است. ۳-مسیر اوز- بنارویه نامناسب است. ۴-کمبود آب شرب جدی است و درخواست مردم برای آب از سد سلمان فارسی زیاد است.

عبدالرحیم مقیمی رئیس شورای شهرستان: ۱-شوراها آمران به معروف هستند. ۲-بازوی توانمندی مسئولان برای برطرف شدن مشکلات هستند. ۳-پرهیز از تقابل و جذب به سوی تعامل. ۴-شوراها زحمتکشان بی ادعا. ۵-شورای شهرستان لارستان در استان ممتاز است.

مهندس رضائی رئیس منابع طبیعی: ۱-کمبود آب واقعا جدی است. ۲-صرفه جویی باید نهادینه شود. ۳-در قدیم هرکس می خواست خانه بسازد اول آب انباری می ساخت و از آب آن استفاده می کرد.  چرا آن را احیا نکنیم؟

شاکر عبدی رئیس شورای اسلامی فیشور: ۱-معیاری برای انتخاب شورای برتر در نظر گرفته شود. ۲-به شوراها اهمیت بیشتری داده شود.

جعفر راستگو نماینده شهرستان لارستان:۱-سپاس از مسئولان که امروز به شوراها اهمیت دادند. ۲-تشکر از عسکری و محبی که این پیشنهاد را در بخشداری ارائه داده تا در یکی از روستاها مراسم برگزار شود. ۳-مدیریت شهری مورد پیگیری اعضاء شورای شهرستان، استان و کشور است.

در پایان لوح تقدیر به روسای شوراهای اسلامی شهر و روستاها اهدا شد و مهمانان شام را به میزبانی شورای کوره در مسجد حاج مبارک صرف کردند. جلسه که در ساعت ۱۸ آغاز شده بود در ساعت ۲۰ به پایان رسید.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد