توسط شورای اداری بخش اوز: بازدید از ندامتگاه لارستان

به گزارش پسین اوز، گروهی از اعضای شورای اداری بخش اوز به ریاست بخشدار از ندامتگاه لارستان واقع در منطقه برکه شکسته شهر اوز بازدید کردند.

 در این بازدید رئیس ندامتگاه اظهار داشت: برای اولین بار است که یکی از مسئولین اداری به اتفاق دوستان تقاضای ملاقات و بازدید کرده است و این نشان از تعهد و همکاری بخش اوز است. جواد بهزادی افزود: ما در حفظ و نگهداری مددجو (زندانی) و تهیه وسایل و امکانات اولیه و بویژه امور فرهنگی وظیفه خدمتگزاری داریم که سی نفر از کارکنان این ندامتگاه به صورت شبانه روزی این مهم را به نحو احسن انجام می دهند. وی اضافه کرد که زندان (ندامتگاه) یک شهر کوچک است که در آن فروشگاه، بهداری، مدرسه، ورزش، امور فرهنگی و تفریحی، تلویزیون، کتابخانه و… وجود دارد. و رعایت حق شهروندی یک مددجو (زندانی) را رعایت می کنیم.

بهزدای با اشاره به این که زندانیان از ۷ حوزه قضائی لارستان، گراش، خنج، مهر، لامرد، بیرم و جویم بوده و ممکن است زندانی از سراسر کشور در اینجا حضور داشته باشند. بنابراین دارای سلایق و فرهنگ های مختلف هستند. که براساس جرم و جنایت و سن، آنان را طبقه بندی می کنیم. رئیس زندان در بخشی از سخنانش گفت: زندان قدیم لار بسیار کوچک و فاقد امکانات رفاهی و فرهنگی بود که این زندان جدید و مدرن در حوزه اوز با هزینه ای افزون بر ۱۳ میلیارد ریال ساخته شد. ولی باز هم دارای مشکلات می باشد که مهم ترین آنها عدم وجود استراحتگاه یا مکانی برای خانواده های زندانیان است که برای ملاقات از نقاط مختلف به اینجا می آیند. و حداقل سایه بان لازم است که می طلبد مسئولان با خیرین در این زمینه کمک کنند. دومین موضوع عدم وجود جاده مناسب از جاده اصلی به زندان است که می طلبد شهرداری های منطقه و ادراه کل راه و شهرسازی لارستان در این زمینه اقدام نمایند.

در این دیدار بخشدار، روسای آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد، ورزش و جوانان، اتاق اصناف و همراهان، راه و شهرسازی، هلال احمر، فرماندهان نیروهای نظامی و انتظامی، مسئولان پسین و پیام اوز، عکاسان و خبرنگاران ، کتابداران، اعضای شورای شهر اوز و استان و کمیسیون بانوان بخشداری از شهر اوز حضور داشتند که از بندهای مختلف و امکانات زندان بازدید و هر کدام قول مساعد برای همکاری ارائه دادند.


3 دیدگاه

  1. سهم مردم اوز از کمکهای دولت ساخت زندان بود.

  2. با این بازدید و صحبتهای رد و بدل شده در مورد زندان یا شهر کوچک و وعده و وعیدهای داده شده مسولین انتظار میرود بزودی این مکان ارتقا یابد و به شهر تبدیل شود

  3. جوانی چو من در بندِ جبرِ زوجِ نشانِ مَرد بر باد هوا
    و زن بر آتشی نشانه رفتیم و عددِ سن را معیار زدیم چه بد رفتیم
    باشد تا ندامت اساسش رحمانی
    روز و شب و بعد از این صفت خدا به مهربانی اش دل سپردیم
    برداشتم چه باشد هرچه هست تو بباران بیاران کباران دلرباست.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد