شورای شهر آینده و مطالبات مردم

مشارکت فراگیر مردم در انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ شوراهای اسلامی شهر و روستا باعث می شود تا افراد فعالتر، پاک دست تر و مردمی تر در کرسی های شوراها تکیه بزنند.

در ۵ دوره انتخابات قبلی مردم سعی کردند فعالانه شرکت داشته و معمولاً افرادی به ظاهر معروف و مشهور را انتخاب کنند. ۲۰ اسفند ۹۹ ثبت نام از نامزدها در شهرها از جمله شهر اوز آغاز می شود و نامزدها لازم است از حالا نسبت به اخذ برگ عدم پیشینه اقدام کنند. در شرایط فعلی لازم است که مردم بیشتر مطالبه گر بوده و از قرار گرفتن در حیطه تبلیغات، قوم گرائی و احساسات بپرهیزند.

مردم باید برنامه های نامزدها را به طور دقیق خود و یا از طریق افراد مورد اطمینان بررسی کنند. رای دهندگان ضمن مطالبه گری جدی باید از نامزدها بخواهند که چگونه و با چه ساز و کاری می خواهند وظیفه اصلی شورای شهر اوز را برآورده سازند؟ همه می دانیم که وظیفه اصلی شورای شهر مشتمل است بر ۱- تعیین شهردار ۲- نظارت بر عملکرد شهردار. آیا نامزدها علاوه بر وظایف اصلی می توانند در توسعه شهرستان اوز مانند خارج کردن اوز از بن بست جاده ای، تاسیس ادارات باقی مانده، طراحی برای عبور راه آهن از این شهرستان، تاسیس بندر خشک، فعال نمودن و توسعه شهرک صنعتی، حمایت از سرمایه گذاران برای تاسیس کارگاه و کارخانه ها و از همه مهمتر زیبائی شهر و برگرداندن اوز به جایگاه اصلی و … اقدام نمایند؟

 


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد