شیر خدا و رستم دستانم آرزوست

علی تیرزن: در سایه همبستگی، انسجام و پیگیری های مداوم مردم و مسئولان و موافقت دولت تدبیر و امید هرچند دیر اما در تاریخ دهم مهرماه ۹۸ اوز بالاخره شهرستان شد و مردم این بخش به یکی از مطالبات بزرگ خود رسیدند روزی که در تاریخ شهر و شهرستان ما می تواند روزی بیادماندنی و فراموش نشدنی باشد زیبنده است. این روز همه ساله بهانه ای باشد برای سپاسگزاری از چندین دهه تلاش و کوشش مردان و زنانی که خالصانه و صادقانه با قدم و قلم و انفاق هریک در موقعیت اجتماعی خود کوشیدند تا بخش کهن و قدیمی اوز را به جایگاه واقعی و در شان خود درمنطقه برسانند لذا شایسته است در صورت تصویب شورای اسلامی شهر و شورای شهرستان اوز دهم مهرماه هرسال درتقویم این شهرستان پاس داشته شود و هرساله به میمنت این روز ماندگار با برگزاری همایش و هم اندیشی با مجموعه شهرستان ضمن کمک به تقویت وحدت و همدلی منطقه برنامه ها و تلاش های انجام شده یکسال در راستای توسعه و پیشرفت شهرستان نیز مورد ارزیابی و بررسی قرار گیرد.

به هرروی این اتفاق مبارک و خجسته که پیام وحدت و خدمت دولت مردان کشور بود برای مردم قانونمند و فرهنگ مدار و قدران ما بسی مایه مباهات و سرفرازی است هرچند تا امروز مسئولین، بزرگان و صاحبان قلم، خرد و اندیشه هریک از این اتفاق فرخنده نوشته اند و ابراز قدرشناسی کرده اند اما به جاست به عنوان یک شهروند و عضوی از نشریه پسین اوز و کسی که به عنوان عضو شورای اسلامی دوره سوم پیگیر و در بطن موضوع بوده است مراتب سپاس و امتنان خود را از عنایت پروردگار منان و لطف مسئولین نظام جمهوری اسلامی ایران از مقام معظم رهبری، هیئت دولت، وزارت کشور، استانداری فارس، روحانیت معظم شهرستان، امام جمعه محترم اوز و روحانیت منطقه، نماینده محترم مجلس، فرمانداری و سایر مسئولین و بزرگان شهرستان لارستان و شهرستانهای خنج و گراش، بخشدار ، شوراهای اسلامی شهر و روستاهای تابعه اوز در همه ادوار، رسانه های محلی و منطقه ای و کانال های خبری، نویسندگان و صاحب نظران و مردم شریف منطقه و همه کسانی که به هر نوعی دل در گروه این خواسته داشتند و در این سالها با ما و همراه ما بودند صمیمانه ابراز نمایم، امیدواریم ارتقای بخش اوز به شهرستان موجب مستحکم تر شدن وحدت در منطقه و سرآغاز فصل جدیدی برای رشد و شکوفایی  همه جانبه این شهرستان باشد.

مصوبه اخیر هیات محترم دولت در زمینه ارتقای دو فرمانداری به فرمانداری ویژه و هفت بخش به شهرستان در استان فارس سبب موجی از شادی و خوشحالی در میان مردم این مناطق گردید که بی تردید ارتقای دو فرمانداری و ایجاد هفت شهرستان جدید در استان فارس حاکی از نگاه ویژه دولت محترم به این مناطق در راستای روند توسعه و عمران این استان است که امیدواریم بستر های مناسب و زیر ساخت های مورد نیاز برای محرومیت زدایی و پیشرفت و توسعه همه جانبه با حمایت های دولتی و مردمی در هر منطقه فراهم گردد. تلاش برای استقرار ادارات در مرکز شهرستان اوز اولین گام در جهت رفع کاستی ها و محرومیت ها است و مهم تر از این با ارتقاء بخش اوز به شهرستان فرصت خوبی است برای بکارگیری و استفاده از نیروهای جوان، مسئولیت پذیر، تحصیل کرده و کارآمد بومی و محلی بر مبنای شایسته سالاری برای حضور در فرمانداری و سایر ادارات دولتی که در اوز استقرار خواهند یافت چرا که بی تردید نیروهای توانمند بومی می توانند با شناختی که از منطقه دارند سرمایه های بزرگی برای عمران و آبادانی و توسعه شهرستان باشند.

 لذا سزاوار است این نیروها به هر دلیل ممکن در آینده این شهرستان دیده شوند و سیاست آینده مجریان شهرستان اوز هم استفاده از توانمندی نیروهای بومی و محلی باشد که امید است با درایت و مساعدت مسئولین محترم استانی این مهم و این آرزوی همیشگی مردم منطقه در دولت تدبیر و امید تحقق یابد. بحث ارتقای دهستان فیشور به بخش مستقل در شهرستان اوز یکی دیگر از خواسته های جدی ماست هرچند در طرح توجیهی ارائه شده در شهرستان اوز به دلایل موجه بخش مرکزی این شهرستان به مرکزیت شهر اوز و از ترکیب دهستان های اوز و فیشور به وجود آمده است اما مسئولین و همه مردم شهرستان اوز باید از هیچ کوشش و تلاشی برای تحقق خواسته به حق و مردمی فیشورکه همانا تشکیل بخش مستقل فیشور است کوتاهی نکنند چرا که عزت و بزرگی یک شهرستان به رشد، توسعه و پیشرفت مجموعه روستاها و شهرهای تابعه بستگی خواهد داشت، توجه و رسیدگی به خواسته های منطقی و کمبودهای بخش بیدشهر و دهستان های توابع از دیگر اولویت های است که باید همواره مورد توجه مسئولان شهرستان باشد.

بحث ضرورت وحدت، همدلی و عدالت و توجه به مسائل زیر ساخت فرهنگی و اجتماعی برای جبران کاستی ها، عمران و توسعه این شهرستان نیز یکی دیگر از نیازهای اساسی و جدی امروز ماست که باید با جدیت پیگیری و با دقت به آن نگریسته شود. امیدواریم با به کارگیری مدیرانی شایسته، صادق، توانمند و دلسوزبرای شهرستان اوز به همه خواسته های منطقی و اصولی خود دست یابیم و پیوسته شاهد پیشرفت روزافزون در گستره جغرافیایی شهرستان خود باشیم که در این راه شیر خدا و رستم دستانم آرزوست.

* عضو شورای نویسندگان


3 دیدگاه

  1. زحمات شما جناب تیرزن و همکاران شما در نشریه در یادها خواهد ماند والبته در قلب مردم آگاه جایگاه رفیعی خواهید داشت.

  2. با تشکر از تهیه این گزارش و توجه ویژه به استقرار ادارات و علی الخصوص توجه ویژه به استخدام نیروی شایسته و فارغ التحصیلان بومی اوز در ادارات و موسسات که کاری زیر بنایی محسوب میشود و هم چنین توجه ویژه به روستاها و ارتقای جایگاه انها. اما یک مسئله ای که مرا آزار میدهد وحدت نباید در حرف باشد و باید در عمل هم نمود داشته باشد تا آنجائیکه مشخص است بیشتر اعضای هیات تحریریه پسین اوز از افرادی هستند که بدنبال ساخت جاده وحدت شکن مربط هستند که این مسئله با شعار وحدت مردم سازگاری ندارد و لازم است رسما انصراف از ساخت این جاده اعلام شود و بجای ان احداث جاده هفت کیلومتری کهنه قدیم به هیرم و احداث تونل و حذف گردنه هیرم در اولویت قرار و به دوبانده نمودن جاده اوز تا کوره پیگیری شود .لذا بودجه ساخت جاده غیر اصولی و غیر فنی مربط حذف و آنرا صرف جاده پیشنهادی شود که در راستای سیاستهای دولت در مسیر جاده دولتی است و نگهداری از آن بر عهده دولت خواهد بود و بیش از ۲۵ کیلومتر جاده اوز به جهرم و شیراز نزدیک تر مینماید و پیوند اغلب روستها با اوز حفظ میشود. موفق و پیروز باشید .امیدوارم تا دهم مهرماه سال آینده کارنامه درخشانی از پیشرفت و توسعه اوز و اشتغال جوانان بومی و عمران و آبادی ارائه نمایید.

  3. پبشنها ی به سردبیر و تهیه کنندگان مقاله در مورد ارتقای اوز از دیروز تا امروز تهیه و در سایت پسین اوز منتشر شده است که عناوین آنها عبارتند از
    ۱- شیر خدا و رستم دستانم آرزوست
    ۲- آینده روشن است
    پیشنهادم این است که در تیثرخبر نامی از شهر اوز در میان تیتر خبر گنجانیده شود تا وقتی فردی در مورد اوز جستجو مینماید اینگونه گزارشها و خبر در مورد اوز هم بصورت بولد bold و برجسته ۱ظاهر شوند . با تشکر از نویسندگان و دلسوزان اوز
    ***
    پسین اوز: سپاسگزاریم

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد