فرماندار در نشست مطبوعاتی: مردم باید طعم شیرین شهرستانی را بچشند

فرماندار به ۲۰ پرسش پاسخ داد

هفدهمین نشست مطبوعاتی اصحاب رسانه اوز با فرماندار در ساعت ۱۱ و ۳۰ دقیقه روز سه شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱  در تالار فرمانداری برگزار شد و فرماندار به ۲۰ پرسش اصحاب رسانه ها پاسخ داد.

ابتدا احمد خضری رئیس خانه مطبوعات و رسانه اوز ضمن معرفی حضار به چگونگی تشکیل گروه رشا و خانه مطبوعات و اقدامات انجام شده پرداخت و از کمبود اعتبار برای چاپ نسخه های چاپی نشریات و هزینه های سایت های خبری سخن گفت و از نیکوکاران و فرمانداری تقاضای همکاری و مساعدت کرد. در ادامه محمد محمدی فرماندار اوز گفت: ابتدا روز ارتباطات و روابط عمومی را تبریک گفته و موفقیت رسانه در شهرستان اوز را مدیون علاقمندی و همکاری مردم دانست. وی اظهار علاقمندی کرد که جایگاه رسانه در شهرستان همچنان محفوظ و ارتقاء یابد و تاکید نمود که باید ارتباط رسانه با مسئولان ادارات به ویژه فرماندار تنگاتنگ و نزدیک باشد. محمدی به نقد و نقادی پرداخت و اظهار داشت نقد منصفانه را پذیرا هستم. فرماندار درباره موضوع روز کشور گفت که: به لطف خدا و فعالیت دولت سیزدهم بیماری کرونا در کشور مهار و مبتلایان و فوتی ها به طور چشمگیر کاهش یافته است. اما در بحث اصلاحات اقتصادی، و یارانه ها که سعی شد. این پدیده اقتصادی اجتماعی هدفمند توزیع شده و به دست مردم برسد.

بالاترین مقام سیاسی شهرستان افزود: در دولت گذشته ارز ۴۲۰۰ تومانی برای کالاهای اساسی تخصیص یافت. اما به دست و سفره مردم نرسید و اکنون روش پیشین تغییر و یارانه ها هدفمند و به دهک های پائین جامعه تحویل می گردد. محمدی ضمن سپاسگزاری از مردم شهرستان و با بیان اینکه چگونگی اجرای یارانه های هدفمند و کالاها و قیمت ها در برنامه کاری ما بوده و هنوز هم کنترل و رصد بازار را در راس کارها داریم اما این موضوع و فر هنگ والای مردم باعث شد که کوچکترین مشکلی در این رابطه نداشته باشیم. سازمان حمایت از مصرف کنندگان در گروه اول بهای بعضی از کالاها را تعیین کرد مانند: مرغ، تخم مرغ، لبنیات، روغن، شکر و غیره اما برای گروه دوم فعلاً بهائی تعیین نشده و طبق روال گذشته است. و هم اکنون وضعیت بازار مناسب و کمبودی در سطح شهرستان نداریم. فرماندار در این رابطه از کشف و ضبط ۵/۱ تن روغن خوراکی احتکاری خبر داد و اظهار داشت به زودی توسط اداره صمت با قیمت تنظیم بازار بین مردم توزیع می شود. رئیس شورای تامین شهرستان اوز در ادامه به بحث نان پرداخت و با اشاره به اینکه در حال حاضر بهای نان افزایش نمی یابد گفت: به زودی کالابرگ الکترونیکی وارد میدان می شود. در شهرستان نظارت بر نانوائی ها افزایش و منظم شده و در بعضی موارد نواقصی مشاهده شده که سعی در برطرف کردن آنهاست و افزایش سهمیه آرد شهرستان نیز مورد توجه و پیگیر هستیم.

فرماندار در پایان از مردم و رسانه ها درخواست همکاری برای اجرای اصلاحات اقتصادی دولت کرد و تاکید نمود که شماره تلفن ۱۲۴ آماده دریافت گزارشات و تخلفات اقتصادی است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اوز طی سخنانی از انفجار علم و آگاهی و اخبار در دنیای کنونی خبر داد و گفت: برای اینکه در این برهه بتوانیم از دانش و آگاهی بهره ببریم باید مسلح به دانائی و بردباری باشیم.

فروغ هاشمی ضمن حمایت از رسانه ها به ویزه نشریات چاپی شهرستان گفت: ما این نشریات مشترک هستیم و لازم است سایر ادارات نیز این کار را بکنند. هاشمی از اینکه در بخش بیدشهر فعالیت رسانه ها ضعیف است از مسئولان و مردم تقاضای فعالیت در این حوزه کرد و از رسانه های مجوز دار اوز درخواست نمود تا اخبار حوزه فرهنگی را بیشتر منعکس کنند.

در ادامه نشست پرسش های اصحاب رسانه مطرح و فرماندار به پاسخگوئی پرداخت:

الف) عبدالعزیز نصریانی از پشور نیوز: ۱- درمانگاه فیشور مجوز شبانه روزی دارد ولی در عمل چنین نیست.

جواب: اگر مدارک مستند درباره شبانه روزی دارید ارائه گردد تا پیگیری شود. ضمن اینکه رئیس دانشکده علوم پزشکی و تیم همراه را به شهرستان دعوت کردیم و حتماً از درمانگاه فیشور هم بازدید و موضوع مطرح می شود. 

۲- طرح هادی فیشور جوابگو نیست.

جواب: از ابتدای امسال بازنگری طرح هادی فیشور آغاز شده است.

۳- مردم تقاضای تاسیس بعضی از نمایندگی ادارات را دارند.

جواب: فیشور در شهرستان اوز شاخص و مورد توجه است و سعی می شود به مردم خدمات بیشتری داده شود اگر قانون و مقررات اجازه بدهد اقدام می شود. بخشدار مرکزی که هفته ای سه روز در فیشور مستقر و امورات مردم را انجام می دهد.

ب) ابراهیم احمدی از اوز امروز و پیام اوز: قبل از طرح پرسش ها وی به خانه مطبوعات اشاره کرد و گفت: تشکل خانه مطبوعات و رشا یک تشکل صنفی است و زیرمجموعه اداره ارشاد و غیره نمی باشد. ممکن است اداره ارشاد بر آن نظارت داشته باشد.

وی در مورد اجرای یارانه ها نیز صحبت کرد و گفت: یارانه های هدفمند اصولی و درست است. اما در اجرا مشکل دارد. پرسش های وی به شرح زیر است:

۱-تاسیس اداره ثبت اسناد و املاک و دفتر خدماتی پلیس ۱۰+ به کجا انجامید؟

جواب-مطالبه به حق مردم تاسیس این موسسات است که برای هر ۲ پیگیری لازم شده است و اگر تشکیلات اداری چند شهرستان در سازمان امور اداری مصوب شود. حتما اداره ثبت تاسیس می شود.

۲-برای بعضی از تصدی ها نیروی بومی در منطقه وجود دارد چرا منصوب نمی شوند؟ بطور مثال در شبکه بهداشت و درمان نیرو فراوان داریم.

جواب: از بکارگیری نیروی بومی در پست های مدیریتی استقبال می کنیم. چون مزایائی دارند که قابل کتمان نیست. اگر آزمون نباشد آن را دنبال و پیگیری خواهیم کرد.

۳-بعضی از ادارات تابلو دارند ولی تشکیلات و اعتبارات و بودجه ندارند؟

جواب: قبول داریم که چنین است ما هم دنبال کار اساسی هستیم. بطورمثال برای اداره صمت پیگیری شده و قول خودرو و نیرو را گرفتیم. این تفکر که خیر در منطقه است و دولت نباید کاری انجام بدهد مورد قبول نیست چون مردم اوز باید طعم شیرین شهرستانی را بچشند.

۴-آیا برای جاماندگان یارانه بگیرها تسهیلاتی فراهم است؟

جواب: برای جاماندگان و معترضان تسهیلات لازم فراهم شده است که در سایت حمایت و رفاه مشخص شده است و سرپرستان خانواده هایی که تاکنون از گرفتن یارانه جا مانده و یا متقاضی جدید  دریافت یارانه هستند. ابتدا لازم است برای کسب اطلاع از آخرین وضعیت ثبت نام خود کد دستوری« ستاره ۴۳۸۵۷ ستاره ۴ ستاره» کد ملی را وارد کرده سپس با مراجعه به آدرس اینترنتی my.gov.ir ثبت نام کنند. معترضین در دهک بندی اعلام شده نیز از طریق hemayat.mels.gov.ir وزارت تعاون و رفاه اجتماعی اعتراض کنند.

ج-عبدالعزیز خضری از با پیام دانش و پیام دانش: مشکلات شهرستان بویژه عدم توجه مسئولان بالادستی و بی مهری به شهرستان را بازگو کرد و خواستار توجه بیشتر فرماندار به حقوق مردم گردید.

پرسش های وی به شرح زیر است:

۱-چه برنامه ای برای کارهای عقب افتاده دارید؟

جواب: بیشتر برنامه ریزی ما برای جبران عقب ماندگی هاست و با مسئولان استانی در این زمینه بحث و گفتگو شده است.

۲-چرا بعضی از مسئولان استان اوز را نمی بینند؟

جواب: این موضوع ریشه در گذشته دارد که ما سعی می کنیم به تدریج آن را برطرف سازیم.

۳-چرا اصحاب رسانه در مجامع رسمی حضور ندارند؟

جواب: تاکید شده است که در جلساتی که منافع عمومی در کار است اصحاب رسانه حضور داشته باشند اگر غفلت شده است به دلیل مشغله کاری بوده است.

عبدالرحمن صالح نماینده پیام دانش:

۱-اتباع بیگانه در شهر زیاد شده اند چه تدبیری برای آنان شده است؟

جواب: طبق مقررات نیروی انتظامی در مورد اتباع بیگانه اقدام خواهد کرد.

۲-نظرتان درباره کسبه و واحدهای تجاری چیست؟

جواب:کاسب حبیب خداست والحق و الانصاف اغلب کسبه اوز به مردم اجحاف نمی کنند.

حمیرا نامدار خبرنگار پسین اوز:

۱-مسکن ملی چه شد؟ آیا قسط آن کمتر می شود؟

جواب:لازم است برای روشن شدن موضوع مسکن ملی جلسه ای ویژه داشته باشیم چون با زحمات بنیاد مسکن و پیگیری فرمانداری، شهرستان اوز در موضوع مسکن ملی در استان پیشرو است.

محمدرفیع راوند از پایگاه خبری موزه:

۱-چرا اداره میراث فرهنگی رئیس ندارد؟

جواب: یک نفر انتخاب شد و پیگیری لازم با جدیت به عمل آوریم ولی در میانه راه سرباززده ولی پیگیری برای انتصاب ادامه دارد.

۲-حمام سوداگر ثبت میراث فرهنگی شده است ولی اوقاف ادعا دارد؟

جواب: پس از انتصاب رئیس میراث فرهنگی موضوع بررسی می شود.

احمد خضری مدیر مسئول پسین اوز:

۱- آیا چشم انداز ۴ ساله یا کمتر اوز را ترسیم کرده اید؟

جواب:برنامه یکساله و برنامه ۴ ساله مبتنی بر نیازها تهیه شده است و ما دنبال افق بلند مدت برای طرح آمایش سرزمین برای شهرستان هستیم و هدف این است که ریل گذاری شود تا آیندگان بر روی آن به سوی توسعه حرکت کنند. این سند در استان مورد بررسی است و پس از تصویب به استحضار همه خواهد رسید.

۲-حضور مسئولان کشوری و استانی در شهرستان کمتر می بینیم؟

جواب: ما به دنبال و حدت و توسعه پایدار هستیم. در منطقه وحدت است که علمای منطقه و مردم آن را حفظ و تقویت کردند. ما وظیفه داریم موانع وحدت را حذف کنیم. اگر بی مهری دیده می شود ممکن است آثار گذشته باشد و سعی می شود برطرف گردد.

۳- آیا وقت آن نرسیده که شورای اداری متحول شود؟

جواب: شورای اداری متحول شده است. معاون فرمانداری به عنوان دبیر منصوب شده و در شورای اداری فقط اعضای رسمی حضور دارند و فرمانداری سعی بر نظارت بر کارهای دستگاه های اجرائی دارند.

نشست مطبوعاتی پس از ۲ ساعت و ۱۵ دقیقه در ساعت ۱۳ و ۴۵ دقیقه پایان یافت.


7 دیدگاه

  1. معلم اوزی

    شهرستان اوز فاقد خبرنگار صدا و سیمای فارس است واخبار شهرستان در سطح استان به گوش نمی‌رسد انتظار فرمانداری شخصی را برای خبرنگاری معرفی وانتخاب نماید تا اوز از بی‌خبری سراسری به دراید

  2. جهت اطلاع جناب فرماندار

    در زمان فرماندار قبلی آقای علی پور قول استقرار. ادارات محیط زیست. امور عشایر. امور آب وپزشکی قانونی دادند اما تا کنون عملی نشده است علت چیست ؟؟ این ادارات درسایر شهرستان های نوبنیاد مستقر شده اند. به غیر از اوز

  3. سوال عمومی از فرماندار ی اوز

    بعداز ارتقای اوز مسولان وقت درباره مطالبات مردم واستقرار ادارات مورد نیاز شهرستان به صورت های مختلف به مردم اطلاع رسانی میکردند هم در مطبوعات محلی وهم در خبرگذاری ایرنا وحتی در پاسخ به سوالات و کامنت ها مردمی. در رسانه های شهرستان هم پاسخگویی واطلاع رسانی میکردند واین روش خوب و پسندیده ای بود که متاسفانه متوقف شده ومردم از عملکرد وفعالیتهای فرمانداری. بی اطلاع. هستند. اینشالله که فرماندار محترم پاسخگو باشند

  4. سوال از مدیریت محترم سایت

    آقای خضری در جوابیه فرماندار برای تاسیس اداره ثبت اسناد نوشته آید. که چنانچه تشکیلات اداری چند شهرستان در سازمان امور اداری مصوب شود این اداره تاسیس میشود. این مطلب ما مفهوم است و منظور ازان چیست ؟؟ لطفا توضیح دهید که منظور چیه

  5. درخواست عاجزانه کارمند بیمارستان اوز

    رسانه ها. مسولین شهر وشورا به داد بیمارستان باسابقه اوز برسید بیمارستان شده درمانگاه امکانات و تجهیزات لازم. دارد شبکه بهداشت و درمان اوز منفعل وغیره فعال است وگوش بفرمان. لار می باشد همه بیماران را بخاطر نداشتن امکانات به گراش ولار حواله می دهند مردم ومسولین وهییت امنا بیمارستان به داد این بیمارستان برسید بیمارستان شهر ما دارد سیر قهقرایی وعقب گرد طی می‌کند

  6. طعم شیرین شهرستانی

    طعم شیرین شهرستانی حسابی میچشیم مردم روزانه برای کارهای ثبتی واداری خود به لار وگراش میروند ودرصف اداره ثبت لار ودفترپلیس ۱۰+ می ایستند ومسولین انجا هم مانند روستاییان با ما رفتار میکنند و میگویند مگر اوز خودش شهرستان نشده

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد