فرماندار شهرستان اوز: تمام سعی و تلاش ما پیشرفت و اعتلاء شهرستان است

به گزارش پسین اوز و نقل از فرمانداری شهرستان اوز علی اصغر علی پور فرماندار در گفت و گو با احسان آزرمی یکی از جوانان فعال شهر اوز اقدامات و مسائل این فرمانداری را تشریح کرد. متن گفت و گو به شرح زیر است:

  1. با توجه به گذشت تقریبا ۶ ماه از استقرار فرمانداری، خلاصه ای از مهمترین اقدامات فرمانداری را عرض بفرمایید؟

با توجه به پیگیری های انجام شده، تاکنون ادارات بنیاد مسکن، کتابخانه های عمومی مستقر شده اند و مسئول راه اندازی شبکه بهداشت و درمان نیز معرفی شده است . همچنین اداره دامپزشکی به اداره ، حوزه مقاومت بسیج سپاه پاسداران به ناحیه و ادارات برق ، آبفا و آموزش و پرورش ارتقا یافته اند.

در این راستا چارت سازمانی  فرماندهی انتظامی ، فرماندهی سپاه پاسداران و شبکه بهداشت و درمان اخذ گردیده است و به امید خدا و با فراهم شدن شرایط بعد از ماه مبارک رمضان شاهد استقرار فرماندهی انتظامی شهرستان ، پلیس های تخصصی نیروی انتظامی و پکیج اداری : دادگاه ، ثبت اسناد ، پزشکی قانونی و همچنین منابع طبیعی و میراث فرهنگی با فراهم شدن تجهیزات مورد نیاز خواهیم بود.ضمنا ادارات ورزش جوانان و فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز ارتقا یافته اند.

لازم به ذکر است شوراهای اسلامی شهرستان و ۲ بخش مرکزی و بیدشهر تشکیل شده و با مساعدت ها و همکاری های استاندار محترم و مدیر کل محترم راه و شهرسازی سایت اداری در وهله اول جهت استقرار ۲۰ اداره مکان یابی و تعریف شده و اراضی مورد نیاز جهت استقرار ستاد فرماندهی انتظامی و فرماندهی سپاه پاسداران نیز در دست پیگیری واگذاری نهایی بوده و دغدغه های مردمی در حوزه مبارزه با مواد مخدر ، مشروبات الکلی ، قاچاق کالا و دام در سرلوحه اقدامات شورای تامین بوده و بزودی اخبار بسیار خوبی در حوزه امنیتی خواهیم داشت. این ها گوشه ای از اقدامات انجام شده است. همچنین می توان در این خصوص به فراهم سازی زمینه برگزاری انتخابات و تشکیل ستاد مدیریت بحران بیماری کرونا و …. نیز اشاره نمود.

  1. میزان توجه به نیروهای بومی را در اقدامات فرمانداری با ذکر مصداق ذکر بفرمایید؟

با توجه به شرایط فعلی کشور در اثر تحریم های ظالمانه آمریکا و پیروی کشور های اروپایی، ضرورت مدیریت بهینه منابع مالی و هدایت صحیح امور اجرایی ، استفاده از نیروهای متخصص، مجرب و نخبه که دارای سوابق ارزشمند مدیریتی در حوزه اجرایی باشند همواره مد نظر خواهد بود.هدف اصلی حضور نیروهای کارآمد میباشد که تسهیلگر سیاست های نظام مقدس جمهوری اسلامی،دولت و پیگیر امورات نیز مردم باشد . با این وجود در مدیریت بخشداری مرکزی،دامپزشکی ، فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی، کتابخانه های عمومی و میراث فرهنگی و مدیریت برق از مدیران بومی استفاده شده یا در دست پیگیری معرفی است و پیگیر تثبیت مدیریت در حوزه های دیگر نیز هستم.

  1. آیا نامزدهای تصدی پست های مختلف صرفا با نظر فرماندار انتخاب می شوند؟ آیا مصداقی داشته ایم که نظر فرماندار بر روی یک گزینه خاص که در نهایت انتخاب نشده بوده باشد؟

خیر برای انتخاب مدیران دستگاه های اجرایی، طبق دستورالعمل وظایف و اختیارات استانداران و فرمانداران و نحوه عزل و نصب آنها و چگونگی ارتباطشان با مدیران دستگاههای اجرایی اقدام می شود. براساس ماده ۸ این دستور العمل و تبصره های ذیل آن ، نصب مدیران دستگاههای اجرایی و یا بالاترین مقام نهادهای انقلابی و… در شهرستان به پیشنهاد مدیرکل یا بالاترین مقام دستگاه اجرایی در استان و با هماهنگی فرماندار صورت می پذیرد . لازم بذکر است روال و عرف این است که هماهنگی هایی نیز با نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی نیز انجام می شود.

در خصوص قسمت دوم سووال جنابعالی در صورتی که اختلاف بروز یابد، هیاتی مرکب از: استاندار محترم به عنوان نماینده عالی ریاست محترم جمهوری، مدیر کل یا رئیس سازمان ذی ربط و فرماندار تشکیل و اتخاذ تصمیم خواهد شد.

  1. پتانسیل شهروندانمان برای کسب حداکثری پست در نهاد های مختلف در چه حد است؟ آیا در این خصوص همکاری های لازم از سوی شهروندان با فرمانداری صورت می گیرد؟

بر اساس اصلاحیه دستورالعمل اجرایی نحوه انتخابات و انتصابات مدیران ، شرایطی همچون دارا بودن رابطه استخدامی (رسمی یا پیمانی) با دولت در دستگاه اجرایی مرتبط ، دارا بودن حداقل مدرک تحصیلی کارشناسی ، کسب حداقل ۸۵ درصد کل امتیاز ارزیابی عملکرد در ۲ سال منتهی به انتصاب ، حداقل ۳ سال تجربه برای کرسی مدیریتی مدیران عملیاتی ، ۴ سال برای مدیران پایه ، ۶ سال برای مدیران میانی ، ۱۰‌ سال برای مدیران ارشد در خدمات دولتی ، اخذ تاییدیه از مراجع ۳ گانه قانونی ذی ربط ، صدور حکم توسط مراجع ذی ربط و…. از شرایط احراز پست مدیریتی است که رعایت شایستگی عمومی و تخصصی برای انتخاب مدیران الزامی است.لذا در صورت وجود چنین شرایطی استفاده از نیروهای بومی در نهاد های مختلف در اولویت قرار خواهد داشت و در این حوزه تیمی نیز متشکل از: خیرین ، معتمدین ، شورای اسلامی شهرستان و شهر و مشاورین جوان فرماندار تشکیل و سعی در شناسایی نیروهای متعهد و مجرب حائز شرایط فوق شده است. که البته متاسفانه ضعف حضور نیروهای بومی در ادارات بنا به دلایل مختلف ، مشکلاتی را سبب شده است که قطعا با حضور مدیران متخصص این ضعف ها مرتفع خواهد شد. هرچند از نظر اینجانب حضور دانش آموختگان شهرستان در آزمونهای پیش روی شهرستان (با توجه به اخذ چارت سازمانی دستگاه های مستقر شده و یا ارتقا یافته ) می تواند این نقصان را در آینده ای نزدیک مرتفع نماید.

  1. میزان استفاده از نیروهای بومی در خود نهاد فرمانداری به چه میزان است؟ آیا برنامه ای مشخص برای استفاده از پتانسیل جوانان شهرمان از سوی

فرمانداری وجود دارد؟

در حال حاضر در پست بخشداری مرکزی ،پست کارشناسی و خدماتی و راننده از نیروهای بومی شهرستان استفاده شده است و با توجه به تصویب چارت سازمانی فرمانداری و نیاز به نیروهای کارشناس در حوزه مختلف و ان شاالله برگزاری آزمون ، شرایط برای استفاده از پتانسیل نیروهای جوان و متخصص شهرستان در فرمانداری با شرکت در آزمون استخدامی، فراهم خواهد شد.

  1. آیا فرمانداری بر روی روند استقرار نهاد های خصوصی همچون سازمان نظام مهندسی دخالت دارد؟ چه سازمان های دیگری در این زیر مجموعه قرار می گیرند؟

خیر – اما مجموعه فرمانداری آمادگی هرگونه همکاری و مساعدت در استقرار نهادهای عمومی غیردولتی و نهادهای خصوصی را خواهد داشت.

اداراتی مانند نظام مهندسی ، پلیس +۱۰ و دفاتر خدمات پستی و… در این دسته قرار می گیرند و استقرار آنها تنها از طریق اخذ مجوز از سازمان نظام مهندسی کشور و تعاونی بازنشستگان نیروی انتظامی و پست یا دیگر ارگان های مرتبط امکان پذیر است.

  1. با توجه به اینکه روشن ساختن افکار عمومی من باب فعالیت های فرمانداری یا حوزه اختیارات یا پروتکل های اداری تنیده شده در ساختار فرمانداری شاید به نوعی بر دوش بزرگان و روشن فکران جامعه باشد، به میزان همکاری بزرگان شهرمان با فرمانداری چه نمره ای می دهید؟

قطعا استقرار ادارات در سطح شهرستان دارای قیود و شرایط خاص است و طبعا توقع در فراهم سازی تجهیزات اولیه یا مکان برای استقرار و دیگر موارد، توقع مدیران کل دستگاه های اجرایی است که الحمدالله با توحه به همکاری نزدیک مجموعه فرمانداری با شورای شهرستان ، شورای شهر و خیربن و معتمدین عزیز و گرانقدر شهرستان این امر میسر شده و اگر توفیقی حاصل شده ناشی از تعامل و همکاری متقابل و متجانس بوده که جا دارد سپاس و قدردانی خود را از این عزیزان صمیمانه عرض کنم.

  1. انتقاداتی در مورد عملکرد فرمانداری در حوزه اطلاع رسانی وجود دارد همانند خبر استقرار کارخانه لاستیک سازی در شهرک صنعتی. توضیحاتی در این باره را عنایت بفرمایید.

علاوه بر کارخانه لاستیک سازی میتوان به کارگاه ساخت مواد شوینده و تولید دستمال کاغذی و … که در دست اخذ مجوز است اشاره کرد. همچنین پیگیری هایی در خصوص افزایش گرید شهرک صنعتی از دو به چهار جهت استقرار واحدهای دارای شروط خاص زیست محیطی نیز اصورت پذیرفته است. در پست روابط عمومی به دنبال شناسایی نیروی متهعد و متخصص در حوزه روابط عمومی هستم.

  1. سخنی با شهروندان….

در جایگاه فرماندار شهرستان ، از اقدامات بسیار موثر و خداپسندانه مردم در شب تعامل با ستاد مدیریت بحران بیماری کرونا در مهار بیماری و تامین بسته های بهداشتی و غذایی و کمک های انجام شده به بیمارستان بسیار سپاسگزارم.

سخن من با مردم این که، توقع حضور توامان و موثر و پیشرو شما عزیزان را در مشارکت های مدنی و تصمیم گیری ها سرنوشت ساز کشور و منطقه مانند : انتخابات را دارم و این موضوع قطعا مبنای بسیاری از تصمیم گیریها و تصمیم‌سازی ها ست و صد البته از جوانان و فارغ التحصیلان عزیز شهرستان نیز درخواست حضور در آزمون های پیش رو در سال آتی جهت تامین بدنه کارشناسی دستگاه های اجرایی با توجه به چارت های سازمانی اقدام شده را دارم تا ان شاالله جبران خلاء عدم حضور نیروهای متخصص و متعهد بومی را داشته باشیم.

 به امید سربلندی و پیشرفت روزافزون شهرستان اوز

گفت و گو از : احسان آزرمی


3 دیدگاه

  1. اوزی از دبی

    با تشکر از اقای فرماندار جهت اطلاع رسانی اینشالله بعد از ماه رمضان شاهد استقرار ادارات مورد نیاز مردم صبور اوز باشیم دایر شدن اداره ها بک تحرک وفعالیت در مسیر استقلال وهویت سهرستان اوز است که باعث دل گرمی ورونق شهرستان میشود

  2. کاسب در محل

    کمبود ادارات اصلی درشهرستان اوز کاملا احساس میشود در حال حاضر در بخشهای لارستان مانند جویم وبنارو وبیرم ادارات ثبت اسناد واملاک دادگاه کمیته امداد ودفتر پلیس ۱۰ دایر وبه مردم انجا خدمت رسانی میکنند ا ما شهرستان اوز فاقد این ادارات اشت درخواست پیگیری واقدام داریم

  3. تلاشهای فرماندار قابل تقدیر است اما محرومیت اوز در ضمینه کمبود ادارات از زمانهای قبل زیاد بوده است که مردم انتظار جبران انرا از فرمانداری اوز دارند من به عنوان یک شهروند در طول هفته برای کار ثبتی وگذرنامه وگواهینامه چند بار به لار وگراش میروم

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد