فضای مجازی باید به توسعه شهرستان کمک کند

شورای تامین شهرستان اوز با اصحاب رسانه به گفتگو نشست. قوانین و مقررات فضای مجازی و مطالبات اصحاب رسانه در این نشست مطرح شد.

 به گزارش پسین اوز؛ با حضور اعضای شورای تامین و ۲۷ نفر از اعضای رسانه های مجوز دار و غیررسمی نشستی در تالار فرمانداری برگزار شد.

 فرماندار و رئیس شورای تامین از دگرگونی زندگی بعد از بیماری کرونا در فضای مجازی صحبت کرد و گفت: فضای مجازی روز به روز گسترده تر شده و ایجاب می‌کند که مطالب انتشاری در فضای مجازی مدیریت شود. محمد محمدی افزود: بدیهی است فضای مجازی باید به توسعه پایدار شهرستان کمک کند. مجموعه فرمانداری و مدیریت شهرستان از تجارب نخبگان و پیشنهادات اصولی در فضای مجازی استقبال می کنند. وی در پایان گفت: انتقاد سازنده در فضای مجازی همراه با انصاف را پذیرا هستیم و اعلام می‌کنیم که بستر فضای مجازی برای پرسش و پاسخ مناسب نیست.

 حسین روانشاد رئیس دادگستری و عضو شورای تامین گفت: پایش فضای مجازی لازم است. ما مخالف صحبت و انتقاد در فضای مجازی نیستیم و اعتقاد داریم به پیروی از فرمایشات مقام معظم رهبری، نخبگان و فرهیختگان نیز وارد فضای مجازی شده و علاوه بر انتقاد سازنده، راهکار نیز بدهند. اصل امانتداری و احترام دیگران باید مدنظر باشد.

سرهنگ فضل اله سلمان پور فرمانده سپاه پاسداران و عضو شورای تامین با تقسیم بندی رسانه‌ها به ۱- رحمانی ۲-شیطانی اظهار داشت: رسانه‌هائی که با عواطف و احساسات مردم بازی کرده و از منطق و واقعیات جلوگیری می کنند در ردیف شیطانی هستند. ما باید رضایت خدا در نظر بگیریم. بدیهی است اصحاب رحمانی همکاران جبرئیل امین هستند اما رسانه های شیطانی سعی در ترویج سبک زندگی غربی می‌کنند که وظیفه رسانه های رحمانی است که در مقابل آنها اقدام کنند.

 سرهنگ هادی محمدیان فرمانده نیروی انتظامی و عضو شورای تامین گفت: پلیس بر حسب وظیفه با قانون شکنان برخورد می کند. رسانه های مجوز دار طبق قانون عمل کرده‌اند و ما وظیفه ارشاد هم داریم.

 فروغ هاشمی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به فرازهائی از سخنان مقام معظم رهبری درباره رسانه ها اشاره کرد و گفت: رسانه های مجوز دار اوز تاکنون متین، عالی و قانون‌مدار بوده اند. مشکل ما این است که نشر دهندگان ویدئو ها و مطالب در فضای مجازی خودشان اطلاع کافی و سواد رسانه ای نداشته و مشکل‌ساز می‌شوند. وی از مدیران فضاهای مجازی درخواست متانت، قانون‌مداری و فروتنی نمود.

 ابراهیم احمدی مسئول آموزش خانه مطبوعات و مدیر اوز امروز گفت: در رسانه های مجوز دار نویسنده و مدیر مسئول در قبال مطالب مسئول هستند. اما در فضای مجازی این چنین نیست. آزادی بیان و مطالب نباید به جامعه آسیب برساند. کامنت ها در رسانه‌های مختلف باید فاقد دروغ، اتهام، حریم شخصی و افترا باشد.

فرید نامی عضو شورای شهر و مدیر گروه مجازی بهداشت گفت: رسانه های مجوزدار هم دارای انتقاد هستند. کامنت بی‌نام و اهانت آمیز باعث اختلاف می‌شوند و گرنه ما سعی در قانون مداری داریم.

 شریف بازرگانی نایب رئیس خانه مطبوعات و مدیر موزه نیوز، اظهار داشت: مسئولان نیز دارای وظایفی هستند. وی افزود: شما هم باید در مقام حمایت از رسانه ها اقدام کنید.

 عبدالعزیز خضری دبیر خانه مطبوعات و مدیر پیام دانش، بر آزادی بیان و بسترسازی برای ابراز مطالبات تاکید کرد و ضمن یادآوری مطالبات مردم از رئیس دادگاه به خاطر تاسیس دفتر خدمات قضایی تشکر نمود.

 عبدالرحمان صالح خبرنگار پیام دانش و مدیر گروه اتحاد و توسعه گفت: فضای مجازی برای تبادل افکار به منظور پیشرفت شهرستان به وجود آمده است و انتظار حمایت داریم.

 احمد صالحی زاده مدیر گروه مجازی ن والقلم به شفافیت اشاره کرد و اعتقاد داشت که مسئولان از بالا به پایین باید به فعالان توجه و حمایت کنند.

 محمد صادق قاسمی روابط عمومی برق با اشاره به آماتور بودن اصحاب رسانه در اوز آنان را افرادی دلسوز و علاقمند به پیشرفت دانست و گفت: اگر مطلبی یا کلیپی منتشر می کنند به منظور آگاهی و پیشرفت است.

 هاشم میرزاده مدیر گروه مجازی عمران و آبادی ضمن تایید صحبت های حاضران از مسئولان حاضر در جلسه تشکر کرد و گفت: حمایت شما موجب دلگرمی ما و پیشرفت شهرستان است و در گروه ضوابط و مقررات خاص حاکم است.

 احمد خضری رئیس خانه مطبوعات و مدیر پسین اوز بستر و فضای مساعد را برای هر جلسه و موضوعی مهم دانست. حاکمیت قانون و مقررات برای رفاه مردم را شرط اصلی معرفی کرد و گفت: مطالبه گری را باید در اوز ترویج و گسترده کرد چون نتوانسته است خود را نشان بدهد. مشکل فضای مجازی ما فهم کم و اعتقاد زیاد و کورکورانه است. وی اعضای خانه مطبوعات و رسانه های مجوز دار را معرفی کرد. علاوه بر اعضای شورای تامین، صالحی رئیس شورای شهرستان، هوشیار جانشین فرماندهی نیروی انتظامی، سیفی رئیس اماکن، راهپیما مسئول سیاسی و انتظامی فرماندهی، اصحاب رسانه مجازی و غیرمجازی حضور داشتند. جلسه که از ساعت ۱۷ آغاز شده بود در ساعت ۱۹ و ۱۵ دقیقه پایان یافت.


1 دیدگاه

  1. جای خالی خبرنگار سیمای فارس. در. اوز

    جناب خضری مسول خانه مطبوعات باید شما با همکاری. اداره فرهنگ و ارشاد و همکاری فرماندار محترم. یک نفر خبر نگار آشنا به مسایل شهرستان را برای کار خبرنگاری صدا و سیمای فارس معرفی نمایید. شهرستان اوز برخلاف شهرهای مجاور در جنوب فارس در سطح استان از نظر اخبار دربی خبری کامل است واین برای شهر فرهنگی اوز قابل قبول نیست

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد