قدمت اوز به دوران پارینه سنگی می رسد

به گزارش پسین اوز، رئیس گروه باستان شناسی لارستان که در قالب یک گروه ۱۰ نفری شهرستان کهن لارستان را از نظر باستان شناسی مورد تحقیق و شناسائی قرار می دهند.

در گفت و گو با پسین اوز گفت: تاکنون ۲۸۰ مورد اثر تاریخی در این شهرستان شناسائی شده است. دکتر علیرضا سرداری افزود: در منطقه تاگارمه اوز سنگ های ابزاری کشف شده است که طبق نظریه گروه تحقیق باستان شناسی قدمت این ابزارهای سنگی به دوران عصر حجر و به بیش از یکصد هزار سال پیش باز می گردد.

سرداری با بیان این که بخش وسیع اوز دارای توانمندی های فراوان در امر باستان شناسی است و باید در این بخش تفحص بیشتری صورت گیرد. وی منطقه پس تنب روستای هود اوز را نیز یکی از میادین ارزشمند باستان شناسی نامید و گفت: قدمت این منطقه به ۷ هزار سال قبل می رسد. استاد دانشگاه و پژوهشگاه میراث فرهنگی در پایان اظهار داشت: مسلما در مناطق دیگر اوز نیز با کوشش و همکاری مردم، مسئولان و گروه تحقیق و همیاری دکتر احمد سرخوش نائب رئیس گروه باستان شناسی میادین و آثاری دیگر کشف خواهیم کرد.


2 دیدگاه

  1. امیدواریم با تحقیقات بیشتر نتایج جالب توجهی در قدمت و تاریخ منطقه آشکار شود

  2. شهرونداز تهران

    سابقه تاریخی وفرهنگ ومدنیت در منطقه اوز به دوران ۱۰۰هزار ساله میرسد اما بخش وسیع وپراوازه اوز همچنان بخش مانده است وهمراه با محمله وراوی ارد عماده ده و رویدر به صورت بخشداری اداره میشود اخر انصاف هم خوب است

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد