محرومیت های ناپیدای شهرستان ۴ساله «اوز»

*احمد خضری: بسیاری از مقامات و حتی دوستان نزدیک نسبت به شهرستان اوز نگاهی برخوردار و بسیار خوب دارند. اینگونه تصورات و قضاوت ها درباره اوز ممکن است اشتباه و زیان بار باشد. به طور مثال، تاکنون در توزیع اعتبارات مبتنی بر شاخص ها در این شهرستان به طور کامل عمل نشده است.

هر مسئول و مقامی که به این شهرستان سفر می کند، می گوید: «خداروشکر شما که وضعتان خوب است» 

توسعه شهرستان اوز در گرو ایجاد محورهای ارتباطی، تولیدات و بازارهای منطقه ای است. نبود راه و دسترسی به دریا، فرودگاه، بندر، بازار و شاهراه های اقتصادی می تواند شهرها از جمله اوز را در بن بست قرار دهد. تمامی جاده ها و محور های ارتباطی که در اطراف ما در حال ساخت است مورد احترام و به نوعی برای خروج آن شهرها از بن بست و کسب رونق اقتصادی است، اما می شد در این مورد هماهنگی و وحدت رویه بین طرفین در آنها داشته باشیم تا اوز متضرر نشود. به هرحال : ۱- بزرگراه شیراز جهرم لار بندرعباس که واقعاً لازم و کریدور جنوب به مرکز و شمال کشور است ولی باعث گردید تا محور لار گراش اوز خنج قیر فیروزآباد وشیراز حذف شود. بنابراین شهرستان اوز از یک مسیر پرتردد و عالی حذف گردید. ۲- جاده چک چک که دو راهی ارد و بخشی از شهرستان اوز را به گراش ارتباط داده و راه جدید پرگانیه که  با آن همه زحمت و هزینه ساخته و منتهی  به اوز می گردد را حذف می کند و این دومین حذفی شهرستان از مسیر پرترددخواهد بود.۳- جاده دیگ اشکن را که همه می دانند و جزء سومین حذفی برای شهرستان اوز محسوب می شود. با این توضیحات مختصر متاسفانه بن بست شدن شهرستان اوز به دلیل محروم شدن از قرار گرفتن در مسیر محورهای اصلی و عدم وجود راه های ارتباطی به مسیرهای اصلی  برای ما مشخص می شود.

اگر در شهرک صنعتی و یا در هر نقطه ای ما بتوانیم کارگاه های تولیدی و اقتصادی تاسیس کنیم. اما راه نداشته باشیم با مشکل برخورد می کنیم. لذا فقر راه در این شهرستان به طور روشن نمایان است. آری همه تصور می کنند. شهرستان اوز، یک شهرستان برخوردار و عالی است اما این شهرستان نه تنها توسعه یافته نیست بلکه در بسیاری از موارد دارای نقص و مشکل است و باید دربرنامه ریزی ها و اختصاص اعتبارات، نگاه ها تغییر و شهرستان را مانند یک شهرستان محروم تلقی کرد تا راه، آب، تلفن، گاز، بهداشت و درمان آن تکمیل شود. آیا در شان یک شهرستان ۴۵ هزار نفری است که تاسیس دفتر پلیس ۱۰+ و اداره ثبت اسناد و املاک آن هر روز دستمایه نوشته ها و سخنان مقامات و مردم باشد؟ شهرستان اوز به دلائل متعدد و در عرصه های مختلف می تواند اثرگذار باشد. کانون بازار جنوب، قطب صنعتی، گردشگری و درمانی از آن جمله است. می توان با اتمام ساخت مجتمع سیتی سنتر اوز، بزرگترین بازار را به وجود آورد و از مزیت وجودی پسکرانه خلیج فارس بهره مند گردید .

فرماندار می گوید: ما به دنبال توسعه شهرستان هستیم اما اگر راه های مربط و بختیارویه ساخته نشود و محور اوز خنج دوبانده نشود و  جاده پرگانیه (از ۲راهی ارد به طرف اوز) پر رونق نگردد. سی تی اسکن بیمارستان نصب نشود و شهرک صنعتی پویا نشود، توسعه بی معناست.

*مدیر مسئول


2 دیدگاه

  1. پرسنل بیمارستان اوز

    متاسفانه همه مسولان شهر و شهرستان ورشورا اسلامی و ریاست شیکه و علوم پزشکی همه از سی تی اسکن و برطرف شدن مشکلات می گویند ولی وجدانا چه شده و چه چیزی باعث شده آینده اوز و حومه اوز را بخاطر منفعت چند نفر در گرو بداریم و حقایق و پیشرفت اوز سکوت کنیم!آیا زلزله ۴و نیم ریشتری اوز چقدر باعث خرابی شهر و منازل مسکونی گردید حداقل چند صد خانه بلید تخریب و نوسازی و بهسازی،گردد ؟آیا بیمارستان امیدوار با این قدمت و قرار گرفتن در منطقه باتلاقی و قنات طبق گفته همشهریان عزیز جوابگوی الان هست تا چند سال دیگر چقدر باید این بیمارستان هزینه بهسازی و ..‌نوسازی گردد؟علل ناتوانی مردم و بزرگان شهر و مسئولان در همدلی جهت تسریع در تکمیل بیمارستان راهپیما که بحق از مدرنترین سازه وطراحی در جنوب ایران و فارس است در چیست؟آیا هدف ما فقط،خدمت خلق نیست ؟مگر بیمارستان امام‌ سجاد لارستان جابجا و بیمارستان امام رضا انتقال یافت مشکلی پیش امد؟بیمارستان اوز فقط،مشکل سی تی اسکن نیست؟اولین مشکل مدیریت بسیار نامطلوب بعداستعفا نامعلوم ریاست دکتر حیدری بودا؟کسی قدردان ایشان شد؟یا وریاست ها و مدیریت‌های قبلی همچون آقایان دکتر حایجی زاده و دکتر عرفانی و آقای خضری از موفقترین مدیران شهرستان اوز بوده است؟پس مشکل از،کجاست چرادقدر داشته های خود رانداتیم تا دچار مدیران سفارشی در شبکه و خاصه در بیمارستان بعد سال ۹۵ گرفتار نشویم؟گرچه مشکلات بعدی بیمارستان عدم استانداردهای فیزیکی و پارکینگ اقامتگاه بیمار و فضای سبز،و…هم مزید علت است سریعتر با همدلی و نیت خدایی فکر عمران آبادی و رفاه همشهریان و توابع شهرستان باشیم آن شا الله

  2. احسنت جناب خضری گرامی، رئوس مسائل اصلی اوز را به روشنی و موجز و مفید بیان کردید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد