محسن مرادی سیکل توریست کشور در گفت و گو با پسین اوز

 «اهل تسنن را مردمانی صادق و نیکوکار و فرهنگ دوست با اندیشه های مترقی دیدم»

علی تیرزن / محسن مرادی عضو سیکل توریست فدارسیون جمهوری اسلامی ایران با پیام وحدت و همبستگی ایلات، اقوام و مذاهب ایران ۷۰۰۰هزار کیلومتر را در مدت ۷۰ روز رکاب زد، تا به اوز برسد.

این سیکل توریست کشوری و مدرس دانشگاه های دزفول و اندیمشک در بدو ورود خود به اوز مقابل دانشگاه پیام نور این شهر از طرف مسئولین اداره ورزش و جوانان، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، هیات دوچرخه سواری و جمعی از مردم مورد استقبال قرار گرفت. وی پس از بازدید از موزه مردم شناسی اوز شب را مهمان هتل رستوران سنتی بهروزیان بود و سپس در دفتر نشریه پسین اوز حضور یافت و با سردبیر و تنی چند از اعضای شورای نویسندگان و کارکنان نشریه به گفت و گو پرداخت.

محسن مرادی در این نشست خبری گفت: اهل اندیمشک از استان زرخیر خوزستان است و در دانشگاه های این استان مشغول به تدریس است و در حوزه عمران و انرژی در ساختمان فعالیت پژوهشی دارد وی در ادامه گفت: در کنار پژوهش های علمی و آموزشی به ورزش نیز علاقه دارد و به همین سبب و با توجه به تنوع قومیت و مذاهب در ایران برای رساندن پیام همبستگی ایلات، اقوام و مذاهب ایران که زیر یک پرچم مقدس در کشور پهناور ایران زندگی می کنند، با دوچرخه مسیر جنوب ایران را رکاب زدم تا حامل این پیام وحدت و همبستگی مردم کشورم باشم که در طول مسیر جنوب استان فارس با دیدار از شهرها و روستاها با مردم و فرهنگ هر منطقه آشنا شدم. وی گفت در طول مسیر خود در شهرستان خنج نیز مورد استقبال مردم اهل تسنن این شهرستان قرار گرفته و سپس به قصد دیدار با مردم اوز به این شهر آمده ام این استاد دانشگاه و سیکل توریست کشوری گفت مردم اهل تسنن جنوب کشور را مردمانی با صداقت، سخاوتمند با افکار و اندیشه های مترقی یافتم و شهر اوز را شهری نو، زیبا و به روز از جنس مهر و مهربانی دیدم.

محسن مرادی گفت از اوز مسیرم را به کرمان و استان های شرقی کشور برای دیدار با اقوام و ایلات و مذاهب و رساندن پیام وحدت و همبستگی ادامه خواهم داد. وی پس از گفت و گو با نشریه پسین اوز جهت بازدید از دانشگاه آزاد اسلامی این شهر دفتر نشریه را ترک کرد. مشروح کامل این گفت و گو را در شماره آینده پسین اوز دنبال کنید.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد