مسابقه «بَلَ زَتَه» در موزه مردم شناسی اوز

به گزارش پسین اوز، به همت مجتمع علوم دینی اوز و با همکاری موزه مردم شناسی مسابقه «بَلَ زَتَه» هنر ماندگار زنان اوز ۱۸ آذر۹۸ با حضور علاقمندان به این هنر در موزه مردم شناسی برگزار شد.


این برنامه با تلاوت قرآن توسط اسرا مالکی هنرآموز مکتب خانه زمین پیما آغاز شد. برنامه با اجرای زیبای گروه اناشیدحوریان اوز ادامه و سپس شرکت کنندگان مسابقه «بَلَ زَتَه» از اوز، گلار و کهنه: شقایق الماسی، منیره سمیعی، حمیلا محمودی، شهری رنجبر، فاطمه رفیعی، ماه بانو ایزدی و سارینا عزیزی و با داوری بلقیس و فاطمه نجم دینی با زدن سه گل با خوس بر روی «بَلَ» به مدت یک ساعت هنرهای خود را به نمایش گذاشتند.
در ادامه برنامه حلیمه جنیدی معروف به خاله حلیمه به قصه شکر گذاری به قصه گویی به زبان محلی پرداخت و اجرای مسابقه برای کودکان با مجری گری فائقه نیامبارک نیز دیگر برنامه های شاد این مراسم بود.
در پایان شرکت کنندگان مسابقه «بَلَ زَتَه»: منیره سمیعی، سارینا عزیزی و شقایق الماسی برندگان در این مسابقه بودند که از طرف مجتمع علوم دینی نیز هدایایی به آنان داده شد.


گفتنی است که کارگاه «بَلَ زَتَه» جهت علاقمندان به این هنر در موزه مردم شناسی توسط مربیان با تجربه و با ارائه کارت صنعت گری برپا می باشد.
*بَلِ (روسری): از پارچه ای به نام شیفون در رنگهای مختلف:سبز، قرمز،بنفش و… که تزیین روی آن با خوس و چَپَر(قطعون) می باشدتهیه می شود که در مجالس عروسی برای عروس و همراه با رخت گشاد لباس محلی زنان و دختران اوز از آن استفاده می شود.


2 دیدگاه

  1. سلام‌ و درود بر مسئولین موزه مردم شناسی اوز و‌مجتمع دینی اوز که حامی میراث‌گذشتگانمان هستند.

  2. آفرین به زنان هنرمند اوز و‌برگزارکنندگان این برنامه هم مجتمع دینی و‌هم موزه اوز

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد