ممنوعیت اقامت اتباع و مهاجرین خارجی مجاز و غیرمجاز در ۹ شهرستان فارس

اقامت اتباع و مهاجرین خارجی در شهرستان های آباده، داراب، فسا، فیروزآباد، نی ریز، فراشبند، رستم، مهر و خنج در صورت داشتن اقامت مجاز هم ممنوع است.

به گزارش پسین اوز و به نقل از سرپرست اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری فارس در سال گذشته افزون بر ۵۵ هزار نفر از اتباع خارجی غیرمجاز در استان فارس شناسائی و پس از سیر مراحل قانونی به کشور خود باز گردانده شدند.

محمدعلی خادم الرسول افزود: هم اینک در مبادی ورودی به استان فارس از سمت استان های یزد، کرمان و هرمزگان بحث توقف خودروهای حامل اتباع خارجی غیرمجاز توسط نیروی انتظامی و برخورد قضایی و قانونی با متخلفان توسط دستگاههای قضایی در حال انجام است.

وی با اشاره به این که اتباع خارجی مجاز و غیرمجاز حق اقامت در شهرستانهای آباده، داراب، فسا، فیروزآباد، نی ریز، فراشبند، رستم، مهر و خنج را ندارند گفت: شهروندان می توانند هرگونه گزارش مربوط به اشتغال اتباع غیرمجاز، قاچاق اتباع غیر مجاز و مشخصات رانندگان و خودروهای متخلف را به اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری فارس به شماره تلفن:  ۳۷۲۶۰۰۳۱ داخلی ۲۲۰ اعلام کنند.

وی در ادامه گفت: کارفرمایان و شهروندان چنانچه قصد به کارگیری اتباع خارجی را دارند حتما مجوز اقامت و پروانه کار را ملاحظه کنند.

خادم الرسول در پایان اظهار داشت: اردوگاه مراقبتی شیراز آمادگی دارد تا اتباع خارجی که درخواست بازگشت داوطلبانه به کشورشان را داشته باشند پذیرش کرده و آنان را به مرز منتقل کند.


4 دیدگاه

  1. سلام میشه یه گزارش تهیه کنید که چرا می‌توانند در اوز اقامت داشته باشند و درشهرهای دیگر مثل خنج نه؟؟؟

  2. منه اوزی راضی به آوارگی هیچ شخصی نیستم‌و خیلی هم خوبه که آوراگانی را در شهرم جای دهم اما جای دادن هر اتباع بیگانه شرابطی دارد نیاز به امکانات محل اسکان و … دارد و باید طوری باشد که افراد بدمی دچار ضرر نشوند و دچار کمبود امکانات مثل کمبود خانه ، اموزش مکانهای تفریحی درمان و …نشوند . وهمچنین صحبت متفاوت بودن فرهنگهاست کا باید فرهنگ‌سازی صورت بگیرد . حال برای کدام یک از اینها تدبیر اندیشه شده؟ فرق اوز و خنج چیست که در اکز میتوانند اسکان کنند و در خنج نه ؟؟؟چه امکاناتی در اوز برایشان درنطر گرفته شده مگر؟لطفا اگر‌امکانش هست هرکسی می تواند گزارشی دراین مورد تهیه کند که مطلع بشیم ممنونم

  3. عاقبت اوز واتباع. خارجی

    با این وضع بازهم هجوم به شهرستان اوز بیشتر میشود واتباع افغانی به شهر و روستاهای اوز سرازیر می‌شوند متاسفانه در اوز فکر آینده را نمی‌کنند و مرتب اتباع خارجی بیشتر می شود که عاقبت خوبی ندارد

  4. سلام با اینکه آقای خادم رسول گفتن که اتباع غیر مجاز را جمع‌آوری کنند پس العان چرا اونهایی دارای برگه ایقامتی هستند جمع‌آوری می‌کنند و در مرز می‌کنند

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد