مواظب قبض بهای برق در تابستان باشید

تعرفه و هزینه برق در تمام ساعات شبانه روز و در تمام فصول سال یکسان نیست و عبارات «ساعات پیک برق» «ماههای گرم» «ماههای نیمه گرم» و غیره مواردی هستند که در تعیین بهای برق موثرند.

به گزارش پسین اوز و به نقل از آفتاب لارستان، اگر در مصرف برق مدیریت نکنید باید منتظر دریافت قبض برق با مبالغ بالا باشید.

«پیک برق» یا «اوج مصرف برق» به ساعاتی از شبانه روز گفته می شود که شهروندان حداکثر از برق استفاده می کنند و هزینه آن دو برابر ساعات کم باری است. بنابراین می طلبد که در ساعات «پیک برق» از استعمال: سشوار، لباسشویی، ظرفشوئی، اتو، جاروبرقی و غیره استفاده نشود تا بهای برق شما زیاد نشود.

ساعات تعرفه های برق در شهرستان های: لارستان، خنج، گراش، اوز و جویم شش ماهه اول سال در «پیک برق» یا «اوج بار» ۱۲ ظهر تا ۴ عصر و ۸ تا ۱۲ شب؛ «کم باری» ۱۲ شب تا ۸ صبح؛ «میان باری» ۸ صبح تا ۱۲ ظهر، ۴ تا ۸ شب.

در شش ماهه دوم سال عبارتست از: «اوج بار» ۵ عصر تا ۹ شب کم باری. ۹ شب تا ۵ صبح میان باری تا ۵ عصر. اردیبهشت ماه جزء ماههای نیمه گرم و خرداد، تیر، مرداد، شهریور و مهر مشمول ماههای گرم و آبان، آذر، دی، بهمن، اسفند و فروردین مشمول ماههای عادی هستند.

بنابراین اکنون که در فروردین و اردیبهشت مردم از کولر گازی استفاده می کنند. باید منتظر دریافت قبض برق با بهای بالا باشند. لذا از نماینده مردم در مجلس تقاضا می شود که ماههای فروردین و اردیبهشت را جزء ماههای گرم محسوب کنند تا مردم دچار هزینه بالا نشوند.  


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد