موافقت باساخت وتاسیس دو کارخانه بزرگ صنعتی در شهرستانهای لار، گراش، اوز وخنج

به گزارش پسین اوز وبه نقل از دفتر نماینده مجلس در اوز ، وزیر صمت به نماینده مجلس قول  داد با تاسیس دوکارخانه  مهم در حوزه انتخابه موافقت کرد

رزم حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت (صمت) با درخواست مهندس حسین‌زاده نماینده مردم شریف لارستان، خنج، گراش و اوز در مجلس شورای اسلامی مبنی بر ایجاد کارخانه کنسانتره سنگ آهن و کارخانه کربنات سدیم در لارستان موافقت کرد.

این موافقت در پی دیدار مهندس حسین‌زاده با وزیر صمت حاصل شد و رزم حسینی دستوراتی را خطاب به معاونین خود برای پیگیری امور صادر کرد.

مهندس حسین‌زاده در این خصوص گفت: برای ایجاد رونق و تحول صنعتی در منطقه نیازمند احداث کارخانه‌هایی هستیم که تولیدکننده مواد اولیه باشند. با ایجاد این کارخانه‌ها، صنایع پایین‌دستی را هم می‌توان به منطقه آورد و در نتیجه شاهد رشد صنعتی و ایجاد چند هزار شغل برای مردم باشیم.

وی افزود: باتوجه به ظرفیت‌های معدنی که منطقه دارد و پیگیری‌ها و مذاکرات بسیاری که صورت گرفت، موافقت وزارت صمت برای ساخت دو کارخانه کنسانتره سنگ آهن و کربنات سدیم دریافت شد. کارخانه کنسانتره سنگ آهن، مواد اولیه ذوب آهن و فولاد را تامین می‌کند و لارستان را در شبکه صنعت فولاد ایران قرار خواهد داد.

حسین‌زاده خاطرنشان کرد: کارخانه کربنات سدیم نیز موجب می‌شود مواد اولیه لازم برای ساخت شیشه و بلور در داخل کشور تامین شود. تولیدات کارخانه کربنات سدیم در صنایع پایین دستی مانند شیشه و بلور، صنایع شوینده و پاک کننده، تصفیه آب و پتروشیمی‌ها استفاده می‌شود.

ایجاد این صنایع به صورت مشارکتی با ایمیدرو یا کاملا خصوصی امکانپذیر است که از سرمایه‌گذارانی که مایل هستند در این زمینه سرمایه‌گذاری کنند، کارگروه اقتصادی و تیم مشاورین صنعتی و بازرگانی دفتر نماینده آمادگی دارند در زمینه مشاوره با مردم عزیز همکاری نمایند.

مهندس حسین‌زاده با توجه به تخصص و تجربه‌ی خود در حوزه انرژی و صنعت، راه رشد و توسعه حوزه انتخابیه و نجات منطقه از بیکاری را ایجاد صنایع بزرگ می‌داند. از این رو، از ابتدای ورود به مجلس نهایت تلاش و کوشش خود را در راستای اخذ مجوزهای مربوطه از وزارت‌خانه‌های نفت، صمت و دیگر نهادها به عمل آورده‌است. به عنوان نمونه می‌توان به مگاپروژه ١٣٠ میلیون یورویی تقویت فشار میادین گازی خنج اشاره کرد.

در دیدار مهندس حسین‌زاده با وزیر صمت بار دیگر موضوع کمبود روغن در کشور به خصوص در حوزه انتخابیه نیز پیگیری شد که وزیر صمت دستور داد اقدامات لازم برای کمبود روغن در منطقه انجام بگیرد.

حسین‌زاده در این رابطه نیز گفت: معضل کمبود روغن در کشور به دلیل تولید نامتناسب و توزیع غیرمناسب است که در هر دو زمینه مسئولیت متوجه وزارت صمت است. متاسفانه تولید کم دانه‌های روغنی در کشور و عدم تخصیص ارز به میزان کافی برای وارد کردن دانه‌های روغنی، موجب به وجود آمدن این مشکل شده است. اگر در بحث توزیع نیز اقدامات صحیحی انجام نمی‌گیرد یا قاچاق و احتکاری صورت می‌گیرد، مسئول رسیدگی وزارت صمت است. اینکه گفته می‌شود احتکار خانگی موجب شکل‌گیری چنین وضعیتی شده است، مورد قبول نیست.

وی افزود: به هرحال بنده از وزیر صمت خواستم که مشکل کمبود روغن در منطقه جنوب فارس حل شود که ایشان قول دادند دستورات لازم را صادر خواهند کرد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد