میلاد پیشداد رئیس هیئت فوتبال اوز: یکی از بزرگترین مشکلات ما بحث «داوری» است

پس از یک دهه پر تلاطم در فوتبال بخش اوز که از سال ۸۰ تا ۹۱ هفت مسئول را به خود دید و همین عدم ثبات مدیریت موجب عدم پیشرفت فوتبال بخش اوز شد. خوشبختانه از سال ۱۳۹۲ تا کنون سکان این ورزش پرطرفدار به دست جوانی به نام میلاد پیشداد افتاده است وی هم اکنون در حال گذراندن پنجمین سال فعالیت خود می باشد. امید است این ثبات مدیریت بتواند موجبات پیشرفت فوتبال بخش اوز را فراهم آورد هر چند وی از عدم همکاری کسانی که می توانند در این راه وی را یاری کنند دل پرحرفی دارد اما امیدوار است بتواند همچنان در خدمت فوتبال اوز باشد به همین مناسبت مصاحبه ای با وی انجام داده ایم که با هم می خوانیم:


*عملکرد هیئت خودتان را در این ۵ سال چگونه ارزیابی می کنید؟
در این پنج سال هر چه در توان داشتم برای ارتقای فوتبال بخش اوز به کار گرفتم و به اندازه تلاشم به نظرم عملکردم مثبت بوده اما جای پیشرفت بیشتر نیز وجود دارد در صورتی که نیروی انسانی مناسب در هیئت فوتبال فعالیت نمایند راه موفقیت هموارتر خواهد شد. متاسفانه در این ۵ سال نیروی کارآمد در اختیار بنده نبوده و من با کمک دوستان فوتبالی که اکثر آنها تیمدار هستند فعالیت نموده ام.
*هم اکنون چند تیم از شهر و روستاهای تابعه بخش اوز، تحت پوشش هیئت فوتبال هستند؟
امسال ۱۳ تیم از اوز و روستاهای تابعه تحت پوشش هیئت فوتبال بوده اند.
*تیم های روستاهای تحت پوشش با چه مشکلاتی روبرو هستند و هیئت برای رفع این مشکلات آیا اقدامی نموده یا خیر؟
تیم های روستای بیشتر بحث داوری را مطرح می کنند و متاسفانه ما در امر داوری فوتبال نتوانسته ایم رو به جلو حرکت کنیم و خواسته های به حق تیم ها را برآورده سازیم. هیئت فوتبال کلاس داوری درجه ۳ را در اوز برگزار نمود که متاسفانه از اوز هیچ شرکت کننده ای نداشتیم و این نیز بر می گردد به نبود نیروی انسانی کارآمد سعی می کنیم در آینده این ضعف بزرگ را برطرف نمائیم و داوران خوب را به فوتبال لارستان و استان معرف کنیم.
*یکی از ایرادهای وارده به هیئت از طرف بعضی از دست اندرکاران تیم ها این است که شما در سال ۹۶ برای رده سنی نونهالان، نوجوانان و جوانان و امید مسابقات فوتبال را برگزار نکرده اید و بیشتر به فوتسال توجه می کنید؟ چرا؟
سال گذشته برای تمام رده های پایه غیر از رده سنی امید نامه به تیم ها تحت پوشش ارسال نمودیم که متاسفانه غیر از تیم شهید جعفریان کهنه، تیم دیگری اعلام آمادگی نکرد و با یک تیم هم که نمی شود مسابقات را برگزار کرد اما امسال قصد داریم در تمام رده های سنی مسابقات را برگزار کنیم ضمناً اول سال مسابقات رده سنی نوجوانان در سطح منطقه لارستان را برگزار کرده ایم.
*آیا هیئت در شروع هر سال تقویم ورزشی خود را (یکساله) اعلام می کند؟
دو سال گذشته این اقدام را انجام دادیم اما بنا به دلایلی طبق تقویم قادر به اجرای برنامه های خودمان نبودیم. اما از سال گذشته تقویم را به دو بخش ۶ ماهه تقسیم نموده ایم و این بر موفقیت ما افزوده است.
*منبع درآمد هیئت فوتبال از چه طریقی است و هیئت چه هزینه هایی دارد؟
منبع در آمد هیئت فوتبال فقط از حق ورودی مسابقات است و هیچ گونه درآمد دیگری نداریم و کل هزینه ها از همین محل تامین می شود. هزینه ها شامل: خرید توپ، تور، چاپ اوراق؛ برق ورزشگاه، خط کشی، پذیرایی،؛ حق الزحمه داوران، تعمیرات دستگاه های خط کشی و چمن زنی ترمیم نور ورزشگاه و هزینه های جانبی دیگر است.
*آیا بیلان حساب درآمدها و هزینه های خود را جهت اطلاع دست اندرکاران تیم ها اعلام می نمایند؟
خیر. به نظر بنده دلیلی ندارد بیلان حساب درآمد و هزینه هیئت فوتبال در اختیار تیم های تحت پوشش قرار دهیم و آنها در جریان باشند . مگر تیم های تحت پوشش بیلان در آمد و مخارج خود را در اختیار هیئت فوتبال قرار می دهند؟ در کل ما بیلان یک ساله خودمان را در اختیار اداره ورزش و جوانان قرار می دهیم تا ریاست محترم در صورت صلاح دید اقدام کنند.
ضمناً در این ۵ سال غیر از اداره ورزش و جوانان اوز که همیشه یار و یاور هیئت فوتبال اوز بوده فقط در ۲ مورد حمایت مالی صورت گرفته است یکی کمک به تیم منتخب جوانان اوز در لیگ برتر استان و همچنین کمک آقای مسعود عبدالهی که در یک مقطع هزینه تعمیرات نور ورزشگاه شهدای اوز را بر عهده گرفته اند.
*همکاران شما در حال حاضر در هیئت فوتبال چه کسانی هستند؟
دبیر (مهرداد پیشداد)۲- کمیته اجرایی (اسد نیامبارک)۳ – کمیته نفل و انتقالات (حامد نجم دینی) ۴- کمیته انضباطی (بهادر بخشی زاده)
در پایان از نشریه وزین پسین اوز که همیشه حامی شهر و مردم اوز بوده و به ورزش و به ویژه فوتبال نگاه مثبت دارد تشکر می کنم و از طریق همین نشریه دست یاری و مدد به سوی افراد پیشکسوت و متخصص در امر فوتبال دراز نموده و امیدوارم با ورود به هیئت فوتبال ما را در این راه سخت و دشوار یاری کنند و از عزیزانی که در این مدت ما را حمایت کرده اند آقایان: مهرداد پیشداد، اسداله نیامبارک، بهادر بخشی زاده، حامد نجم الدینی، محمدطیب منظریان، کیامرز شرفی، محمد و مجید لطافت و مجید کریمپور تشکر و قدردانی می نمایم.

گزارشگر: عبدالرحمن صابری


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد