ناظر کشوری بسیج ملی کنترل فشار خون در لارستان:

لارستان گام به گام مطابق دستورالعمل پیش رفته است/به فعالان این عرصه در منطقه خسته نباشید می گویم

به گزارش روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی لارستان، دکتر مغیثی معاون دفتر مدیریت بیماری های غیرواگیر وزارت و ناظر کشوری طرح بسیج ملی کنترل فشار خون به همراه کاتب صابر کارشناس این مدیریت با حضور در معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی لارستان از نزدیک بر فعالیت ستاد اجرایی بسیج ملی کنترل فشار خون لارستان نظارت کردند.

در ابتدای این بازدید جلسه ای با حضور معاون بهداشتی دانشکده و مدیران آن معاونت تشکیل شد تا در آن بصورت خلاصه از روند فعالیت ستاد اجرایی بسیج ملی کنترل فشار خون بالا در لارستان گزارش هایی به حضور میهمانان وزارت ارائه شود.

دکتر مغیثی در این جلسه با بیان اینکه فشار خون از عمده بیماری هایی است که مرگ و میر زیادی را به خود منتسب کرده اظهارداشت: ایران برای سال های ۲۰۲۵ و ۲۰۳۰ تعهد داده تا به ترتیب ۲۵ و ۳۰ درصد عوامل مرگ و میر و هشت عامل خطر را کاهش دهد.

وی با بیان اینکه این تعهد از جانب ریاست جمهور در سازمان مطرح شده گفت: ۸ عامل خطر شامل رفتارهای پرخطر، الکل، تغذیه نامناسب، کم تحرکی، افزایش قند خون، چربی خون، فشار خون و چاقی است.

معاون دفتر مدیریت بیماری های غیرواگیر وزارت بهداشت تصریح کرد: در سال های گذشته ایران در بین کشورهای سازمان ملل یکی از بهترین ها در زمینه اقدامات در حوزه بیماری های غیرواگیر بوده است.

وی با بیان راهکار رسیدن به هدف تعیین شده برای سال ۲۰۲۵ خاطرنشان کرد: در صورت کنترل شدن فشار خون در کشور، به هدف ۲۰۲۵ می رسیم و به همین خاطر بسیج ملی کنترل فشار خون راه اندازی شده است.

دکتر مغیثی با اشاره به توانایی و موفقیت معاونت بهداشتی در اجرای طرح های بزرگ بیان کرد: آخرین طرح، بسیج سرخک و سرخچه بود که ایران همزمان با ترکیه آن را شروع کرد و ۳۲ میلیون کودک در آن طرح واکسینه شدند اما ترکیه به رغم کوچک تر بودن گروه هدفش نتوانست طرح را اجرا کند.

وی با بیان اینکه هیچ اشکالی در گزارشات و عملکرد ستاد اجرایی بسیج ملی کنترل فشار خون بالا در لارستان دیده نشده تصریح کرد: ستاد اجرایی در لارستان گام به گام طبق دستورالعمل پیش رفته و اقدامات خوبی از قبیل تهیه تبلت برای دقت در ثبت و اضافه کردن ایستگاه ها برای بهبود عملکرد بسیج را انجام داده است که از این بابت به همه دست اندرکاران خسته نباشید گفته و آرزوی موفقیت میکنم و امیدوارم در بسیج های آینده از تجربه بسیج فشار خون استفاده شود.

گفتنی است در ابتدای این جلسه دکتر وحید یگانه معاون بهداشتی دانشکده و سجاد شرفی مدیر واحد بیماری های غیرواگیر هرکدام ضمن بیان خیر مقدم گزارش کاملی از خصوصیات بومی منطقه لارستان و فعالیت ها و آمارهای ستاد اجرایی بسیج ملی کنترل فشار خون بالا در لارستان ارائه کردند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد