نام‌نویسی داوطلبان انتخابات ۱۴۰۰ الکترونیکی است

نام‌نویسی داوطلبان انتخابات ۱۴۰۰ الکترونیکی است

به گزارش پسین اوز، و به نقل از دبیر ستاد انتخابات کشور گفت: نام‌نویسی از نامزدهای انتخابات ۱۴۰۰ به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا به صورت غیرحضوری و الکترونیکی انجام می شود.

«سید اسماعیل موسوی» روز چهارشنبه در طرح جامع آموزش مجریان انتخابات اظهار داشت: مردم در این شرایط کرونایی به جای مراجعه به فرمانداری و بخشداری ها برای نام نویسی در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و صرف وقت طولانی در صف انتظار، از خانه می توانند برای حضور در انتخابات ثبت نام کنند.

مدیرکل دفتر انتخابات وزارت کشور اضافه کرد: برای نام نویسی الکترونیکی سه شیوه در نظر گرفته شده است که ابتدا یک نرم افزار (اپلیکیشن) موبایلی در سایت وزارت کشور بارگذاری شده و متقاضیان حضور در انتخابات می توانند با مراجعه با سایت وزارت کشور و دانلود این نرم افزار اقدام به ورود به این سامانه و بارگذاری اطلاعات درخواستی کنند.

دبیر ستاد انتخابات کشور افزود: با توجه به اینکه آنتن دهی تلفن همراه در برخی از روستاها ضعیف و کُند است بنابراین نسخه «دسکتاب» این نرم افزار آماده شده و بر روی رایانه های شخصی نصب و راه اندازی می شود همچنین سومین شیوه مراجعه به دفاتر پیشخوان بوده که این شیوه هزینه بر است.

موسوی ادامه داد: پس از ثبت نام، وزارت کشور یک پیامک حاوی کد رهگیری برای داوطلب ارسال کرده ، که برای فرد زمان مشخصی به منظور مراجعه به بخشداری یا فرمانداری برای تاییده نهایی ثبت نام و دریافت امضاء از داوطلب در نظر گرفته می شود.

وی توضیح داد: با توجه به اینکه احتمال می رود در نام نویسی الکترونیکی برخی مدعی شوند که فرد دیگری با در دست داشتن اطلاعات آنها و بدون اطلاع اقدام به نام نویسی وی در انتخابات کرده است، دریافت تایید نهایی با حضور فرد داوطلب در بخشداری یا فرمانداری برای نهایی کردن ثبت نام الزامی است.

دبیر ستاد انتخابات کشور ادامه داد: در این راستا به منظور جلوگیری از تجمع و ازدحام مردم، روز و ساعت مشخصی برای داوطلب به منظور حضور در شعبه در نظر گرفته می شود و فرد پس از حضور در بخشداری یا فرمانداری در کمتر از پنج دقیقه تایید می شود.

موسوی درباره نحوه رسیدگی به صلاحیت ها و استعلام ها نیز توضیح داد: همه داوطلبان شوراهای شهر نیاز به استعلام از مراجع مسوول دارند اما درباره شوراهای روستا استعلام تنها در مورد افراد مظنون صورت می گیرد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد