نخستین دوره کارآموزی دوچرخه سواری کوهستان در اوز برگزار شد

به منظور آشنایی دوچرخه سواران کوهستان با اصول و مبانی این رشته، نخستین دوره آموزش نظری و عملی در روزهای پنج شنبه و جمعه ۹ و ۱۰ آذر ۱۳۹۶ زیر نظر «کوروش دوست» رئیس کمیته کوهستان هیأت دوچرخه سواری استان فارس، برگزار شد.

 در این کلاسها که با هماهنگی هیأت دوچرخه سواری و اداره ورزش و جوانان اوز و با مجوز هیأت دوچرخه استان فارس با حضور ۴نفر از بانوان و ۱۳ نفر از آقایان  برگزار شد، کارآموزان با نحوه انتخاب و خرید دوچرخه مناسب، شناخت قطعات، نگهداری صحیح از دوچرخه، اصول تغذیه صحیح و نقش دانش پزشکی در این رشته، آشنا گشته و در نهایت به کسب مهارت عملی در کوهستان و مسیرهای صعب العبور پرداختند.

به گفته کورش دوست، اوز از نظر نزدیکی بسیار زیاد محل تمرین دوچرخه کوهستان با شهر و وجود عوارض طبیعی مناسب برای این رشته، اوز را مناسب ترین شهر ایران برای برگزاری مسابقات و تورهای دوچرخه سواری دانست که با توجه به شرایط آب و هوایی در نیمه دوم سال ابراز امیدواری کرد که در آینده ای نزدیک بتواند مسابقات دوچرخه‌ سواری کوهستان استان و تورهای چند روزه ای را در منطقه اوز برگزار نماید.

 سعید پرمون رئیس هیأت دوچرخه سواری ضمن استقبال از این پیشنهاد، در زمینه پذیرایی و اسکان ورزشکاران قول مساعد داد.   شایان ذکر است در صورت کسب نمره قبولی در این دوره، به کارآموزان گواهینامه داده خواهد شد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد