نخسیتن سرپرست اداره کتابخانه های عمومی شهرستان اوز معرفی شد

به گزارش پسین اوز، آیین معارفه فوزیه زارع سرپرست اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان اوز در تالار کنفرانس فرمانداری و با حضور علی پور فرماندار، معتمدیان معاون مدیرکل و رییس اداره کتابخانههای عمومی لارستان و اعضای انجمن کتابخانه های شهر اوز به صورت ویدئو کنفرانس با مدیر کل کتابخانه های عمومی استان فارس برگزار شد.

مهندس علی اصغر علی پور فرماندار اوز عنوان کرد: ما بین هفت شهر برتر کتاب انتخاب شده ایم. این شهرستان اهتمام ویژه به کتاب و کتابخوانی و اقشار کم سن و سال دارد. موضوع کتاب و کتاب خوانی را در فضاهای مجازی افزایش دهیم و کتاب خانه ها را به یک باشگاه فرهنگی تبدیل کنیم و همچنین فرهنگ کتاب خوانی و سرانه مطالعه را در این شهرستان بالا ببریم. وی از معتمدیان معاون مدیرکل و رییس اداره کتابخانه های عمومی لارستان در خصوص همکاری با این شهرستان و فوزیه زارع داشته است، تقدیر و تشکر نمود. وی گفت: امیدواریم در سال جاری با تأمین اعتبارات تملک دارایی ها از سوی مدیرکل کتابخانه های استان فارس شاهد پویایی، تجهیز، توسعه کتابخانه‌ها و نیروی انسانی این شهرستان باشیم. همچنین در مورد زمین جهت احداث اداره کتابخانه های عمومی شهرستان اوز اقدمات لازم را انجام خواهیم داد. 

دکتر روح الله منوچهری مدیر کل کتابخانه های عمومی استان فارس در این آیین ضمن تبریک شهرستان اوز و این که پیشینه شهرستان برای همه آشکار است گفت: این شهرستان با مشارکت اجتماعی بالای که دارد می تواند یک الگو برای شهرستان دیگر باشد این شهرستان علاوه بر فعالیت هایش در اوز در استان های همجوار همچون استان هرمزگان نیز فعالیت چشمگیری داشته است. وی اوز را شهری دانست که از نظر سرانه کتابخوانی در وضعیت خوبی قرار دارد. 

وی در اهتمام ویژه به امر کتاب و کتابخوانی گفت: همه اینها نشان دهنده علاقه مندی و حسن تدبیر شما در حوزه مطالعه است و شهر اوز را به عنوان شهر دوستدار کتاب در ترویج کتاب و کتابخوانی دانست. 

مهدی معتمدیان معاون مدیرکل و رییس اداره کتابخانه های لارستان گزارشی از فعالیت ها در مدت خدمت به اوز را ارائه داد. وی افزود: چیزی بالغ بر ۲ میلیارد در زمینه ساخت کتابخانه، ۱۰۰ میلیون برای تعمیرات کتابخانه، ۲۰ تا ۳۰ میلیون جهت خریداری کتاب از سوی خیرین و انجمن دوستدار کودک و بیشترین حمایت ها برای قشر کودک و نوجوان داشته ایم. وی در ادامه گفت: ما همکاری خود را با این شهرستان و فوزیه زارع حفظ و ادامه خواهیم داد.

فوزیه زارع سرپرست اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان اوز نیز ضمن تقدیر و تشکر از اعضای حاضر در این آیین گزارشی کامل از کتابخانه های سطح شهر را ارائه نمود. وی از حمایت های خیرین به کتابخانه های عمومی و خصوصی تشکر کرد.

فروغ هاشمی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، ابراهیم احمدی اعضای دبیرخانه کتاب، فتح اله امینی نماینده شورای شهرستان و روستای محلچه و حمیرا نامدار از نشریه پسین اوز نیز صحبت هایی را ارائه دادند.

در پایان حکم فوزیه زارع به عنوان اولین سرپرست اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان اوز از سوی رئیس اداره کل کتابخانه های عمومی استان فارس قرائت و توسط فرماندار اوز به وی تقدیم گردید. همچنین لوح تقدیری از طرف کتابخانه عمومی شهرستان اوز به پاس خدمات معتمدیان معاون مدیرکل و رییس اداره کتابخانه های لارستان و خیرین محمد و عبدالحمید خضری داده شد.

همچنین مهندس علی اصغر علی پور فرماندار، فروغ هاشمی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، مسعود کراماتی شهردار، جعفر راستگو رئیس شورای شهرستان، محمدرضا رضایی رئیس اداره آموزش و پرورش، فوزیه زارع رئیس کتابخانه های عمومی اوز، فریناز تورانی مسئول کتابخانه بانو صفیه خضری، محمد محمودی ،آرش فقیهی، به عنوان اعضای حقیقی و حقوقی انجمن کنابخانه های عمومی  و مدعوین ویژه احمد خضری، ابراهیم احمدی و عبدالعزیز خضری  معرفی شدند.

 

 

 


1 دیدگاه

  1. اوزی دوستدار منطقه

    به عنوان همسهری از انتخاب خانم زارع خوشحال وبرایشان ارزوی موفقیت داریم

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد