نشست مشترک شورای استان وکمیته های برنامه ریزی

:به گزارش پسین اوز وبه نقل از عضوهیات رئیسه شورای اسلامی استان فارس نشست مشترک اعضای هیات رئیسه شورای استان وروسای کمیسیون هاواعضای کمیته برنامه ریزی شورای استان(کمیته تلفیق)در شیراز برگزار شد ، مصوبات نشست به شرح زیر است :

جعفر راستگو‌ گفت:

*⭕مصوبات در سطح شورای استان :*

🔹 پیگیری عقد تفاهمنامه‌ای با صدا و سیمای استان فارس جهت استفاده از ظرفیت برنامه های صدا و سیما در جهت معرفی شورای استان و معرفی شهرستان‌های استان .

🔸پیگیری عقد تفاهم نامه همکاری با شورای شهر شیراز

🔹برگزاری جلسه ای با هیات رئیسه شورای شهر شیراز

🔸برگزاری جلسه ای با هیات رئیسه مجمع نمایندگان استان فارس

🔹 تشکیل مجمع اعضای شورای استان در ادوار گذشته تا کنون و برگزاری جلسات ماهیانه .

🔸 تنظیم بیانه و یا مطلب از طرف شورای استان درخصوص فعالیتهای انجام گرفته توسط شوراها ، موانع پیش رو و موجود و مواضع شورای استان در خصوص آن ‌.

🔹پیگیری نحوه پرداخت حق الجلسات هیات‌های تطبیق مصوبات به نمایندگان شورای استان در آن‌ هیاتها.

🔸 تهیه کتابچه‌ای از قوانین مهم و چالشی و ارائه تفسیری ساده و روان از آنها به منظور ایجاد یک وحدت رویه بین شوراها در اجرای آن قوانین و ارسال آن برای شوراها که بعنوان یک مرجع از آن استفاده کنند .

🔹مقرر گردید کمیسیون های شورای ستان حداقل دوبار در ماه تشکیل جلسه دهند و صورتجلسات توسط رئیس کمیسیون به هیات رئیسه یا دبیرخانه شورای استان ارسال گردد.

*⭕مصوبات در ارتباط با شوراهای شهرستان :*

🔸 پیگیری و تاکید بر برگزاری جلسه انتخابات هیات رئیسه سال چهارم شهرستان‌هایی که انتخابات را برگزار نکردند و تعیین مهلت تا ۵ دی ماه ۱۳۹۹ جهت انجام این مهم و ابلاغ این موضوع به شوراها و فرمانداری ها ‌با همکاری مدیر کل شورا و شهرداری‌های استانداری.

🔹 مشخص کردن چشم انداز شهرستان‌ها تا سال ۱۴۰۴ توسط هر شورای شهرستان با ارائه حداکثر ۷ طرح اولویت‌دار شهرستان به شورای استان تا بصورت دفترچه ای تنظیم شده تا جهت بهره برداری در اختیار مقامات ارشد استان و وزارت و نمایندگان مجلس قرار گیرد.

🔸 تشکیل گروه مجازی از روسای شورای شهرستان‌ها جهت ارتباط بیشتر و انتقال اطلاعات و برگزاری جلسات مستمر ماهیانه با آنها.

*⭕مصوبات در ارتباط با شوراهای شهر :*

🔹ارسال مستمرِ تفسیر صحیح از برخی مواد قانونی که مورد مناقشه اعضا شوراهاست و می توان از این طریق در آموزش شوراها نیز تاثیر داشت و نیز در این رابطه دفترچه ای تهیه خواهد شد و این دفترچه ها طی دو ماه آینده در اختیار تمام شوراهای شهرهای استان فارس قرار خواهد گرفت .

🔸 تشکیل گروه مجازی از روسای شورای شهرها استان با حضور تمام اعضا محترم شورای استان در آن گروه جهت ارتباط بیشتر شوراهای استان فارس با اعضا شورای استان و بررسی مسائل پیرامون هر شورا.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد