نشست مطبوعاتی فرمانده سپاه اوز با اصحاب رسانه

 بیست و هفتمین نشست مطبوعاتی خانه مطبوعات این بار با فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهرستان اوز در ساعت ۱۲ و ۳۰ دقیقه ظهر روز پنجشنبه ۲ آذر ۱۴۰۲ در محل فرماندهی سپاه اوز برگزار شد.

به گزارش پسین اوز به مناسبت بزرگداشت هفته بسیج و به دعوت فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نشست خبری با حضور فضل اله سلمان پور فرمانده و محمد حسین مدحت معاون فضای مجازی و ۱۲ تن از اصحاب رسانه برگزار شد.

 فضل الله سلمان‌پور فرمانده سپاه اوز نشست را آغاز و گفت: بسیجی برای خدا کار می‌کند و تفکر بسیجی بسیار والاست. بسیجی حقوق نمی‌گیرد و بنا به علاقه و تخصصش کار می‌کند. سلمان پور افزود: بسیج جدا از مردم نیست. بنابراین پیشگام در مطالبه‌گری است. وی اضافه کرد: از ۲۹ آبان تا ۵ آذر به نام هفته بسیج نامگذاری شده است و هر روز آن نام ویژه‌ای دارد: ۲۹ آبان= بسیج، جهاد، خدمت و سازندگی ۳۰ آبان= بسیج، مسئولیت، عزت و افتخار یکم آذر= بسیج و انقلاب تمدن ساز ۲ آذر= بسیج مقاومت و ایثار و شهادت ۳ آذر= بسیج، انتظار و ایمان ۴ آذر= بسیج و جهاد علمی، اعتلای فرهنگی و هنر ۵ آذر= بسیج، دفاع، امنیت و اقتدار ،همچنین در شهرستان اوز نیز تاکنون اقدامات  از طرف بسیج انجام  شده و خواهد شد. مانند اجتماع بزرگ بسیجیان، یادواره شهدا در گلار، کوهنوردی، میز خدمت در  نماز جمعه ، سخنرانی در نماز جمعه، زنگ بسیج در مدارس، دیدار با امام جمعه، پویش تولید محتوا، مسابقه کتاب، دوچرخه سواری، کمک به امنیت، اجرای سرود، تشکیل دوره‌های سواد رسانه‌ای، دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران و ایجاد نمایشگاه‌ها.

فروغ هاشمی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هفته بسیج را تبریک گفت و از ایجاد بسیج هنرمندان یاد کرد و گفت: این اداره در همکاری با بسیج اقدام کرده و خواهد کرد.. وی افزود کتاب یادمان شهدا وایثارگران اوز در حال تدوین است .

در ادامه خضری مدیر پسین اوز درباره پایگاه‌های بسیج در روستاها و بخش‌ها پرسش کرد که پاسخ داده شد:  پایگاه خاتم الانبیا (ص) در فیشور، سلمان فارسی در اسلام آباد، نبی اکرم در بیدشهر، شهدا در گلار، محمد رسول الله (ص) در کوره و شهید جعفریان در کهنه فعال هستند و در هود، هیرم، محلچه و شهرک توحید هم اقدام خواهد شد.  سلمانپور ،  پایگاه‌های فیشور و کوره را  از همه با سابقه‌تر معرفی کرد و افزود: پایگاه‌های مقاومت مردمی است و امام جمعه، دهیار، اعضای شورا و اهالی در آن دخالت دارند.

پرسیده شد که مهم‌ترین وظیفه پایگاه‌ها چیست؟ پاسخ داده شد: که در تمام زمینه‌ها بسیج دخالت و همکاری می‌کند و منحصر به یک کار خاص نیست. حتی در امر ازدواج دخالت و تسهیلات لازم را فراهم می‌کند. مزایای پایگاه آن است که در قبال فعالیت در پایگاه از مدت خدمت سربازی کسر می‌شود.

عبدالعزیز خضری مدیر مسئول پیام دانش گفت: آیا فرماندهی اخبار و رویدادها را از سایت‌های محلی رصد می‌کند؟ در پاسخ گفته شد: به دلیل زمان بری از تلویزیون و گوشی همراه کمتر استفاده می‌شود. چون برای ما بولتن خبری می‌رسد ولی مقالات تحلیلی را مطالعه می‌کنم.

مدیر پیام دانش  پرسید که آیا  به ضعف‌های مدیریت شهرستان هم وارد می‌شوید؟ سرهنگ سلمان‌پور پاسخ داد: من دارای مدیران و مسئولان به شرح زیر هستم: مسئول اطلاعات، مسئول عملیات، مسئولین فضای مجازی، فرهنگی، تربیت بدنی، بسیج دانش آموزی، تعلیم و تربیت، خواهران، سازندگی و ادارات. بنابراین می‌بینید فقط دو مسئول امنیتی و نظامی هستند بقیه مسئولان فرهنگی و سازندگی هستند. بنابراین عمده کار ما غیرنظامی است ولی به موارد ضعف هم وارد شده و می‌شویم.

حمیرا نامدار خبرنگار و عکاس پسین اوز گفت: بیشترین فعالیت شما چیست و بیشترین مشارکت مردم در کجاست؟ فرمانده سپاه پاسخ داد که اردوی راهیان نور بیشترین مشارکت مردم است و بسیج سازندگی بیشترین فعالیت و تاثیرگذاری ما بوده است.

مسعود باقرزاده از اوز خبر اظهار داشت: فضای مجازی یک آسیب جدی برای خانواده‌هاست. شما برای پیشگیری چه کرده‌اید؟ در پاسخ گفته شد: با همکاری آموزش و پرورش ، سواد رسانه‌ای تشکیل داده‌ایم و اقدامات لازم به عمل آمده است.

سرهنگ سلمان پور در پایان گفت: اعتبارات پایگاه‌های مقاومت بسیج سالانه حدود ۳ تا ۴ میلیون تومان است و افراد بسیجی حقوق نمی‌گیرند.

جلسه که از ساعت ۱۲:۳۰ آغاز شده بود در ساعت ۱۳:۴۵ دقیقه پایان یافت. در این نشست ۱۲ تن از اصحاب رسانه شهرستان اوز شامل مدیران پیام دانش، پسین اوز، فرهنگ و ارشاد، موزه مردم شناسی، پیام اوز و اوز خبر حضور داشتند.


1 دیدگاه

  1. تقاضای از سرهنگ. سلمانپور. فرمانده. سپاه. اوز

    از آنجایی که بسیج میتواند. در تمام زمینه ها اجتماعی. خدمت. رسان. مردم. باشد مردم اوز. انتظار. دارند که برای. گره. گشایی استقرار. اداره ثبت. اسناد. در اوز به صورت جهادی. وبسیجی به مسولان. امر. در اوز. کمک نمایند. تا این. اداره مهم. در اوز. مستقر. شود

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد