نکات برجسته سخنرانی عبدالقادر فقیهی در حضور رئیس جمهور

دیدار رئیس جمهور با بازرگانان و سرمایه‌گذاران استان فارس در روز پنجشنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۲ انجام که عبدالقادر فقیهی بازرگان و خیر سرشناس و اهل شهرستان اوز یکی از سخنرانان بود.

 پسین اوز، خلاصه و نکات برجسته سخنرانی وی را به شرح زیر ردیف می‌کند:

۱- ابتدا «محمد هادی ایمانیه» استاندار فارس، عبدالقادر فقیهی را یک سرمایه‌گذار امین، مطمئن و مورد اعتماد ایرانیان مقیم کشورهای حوزه خلیج فارس معرفی کرد.

 ۲- عبدالقادر فقیهی با نام و یاد خدا و درود به پیامبر بزرگ اسلام (ص) و اصحاب اصحاب وی ضمن خیر مقدم به ریاست جمهوری، هیئت دولت و حضار سخنان خویش را چنین آغاز کرد.

 ۳- من عبدالقادر فقیهی اهل شهرستان اوز استان فارس مدت ۷۰ سال است که در امارات متحده عربی به تجارت مشغولم و مسئول مجمع خیرین مدرسه ساز هیئت مدیره باشگاه ایرانیان و بیمه ایران در امارات و عمان. ۴- سابقه بازرگانی و تجارت جنوب کشور با کشورهای حوزه خلیج فارس به پیوندهای فرهنگی مرتبط است.

 ۵- قلب ایرانیان مقیم امارات، پیوسته برای ایرانیان عزیز می‌تپد.

۶- موتور اقتصاد، تولید است و سرمایه‌گذاری تولید را رقم می‌زند.

 ۷- محدودیت‌ها و موانع باعث عدم سرمایه‌گذاری در ایران شده است.

 ۸- اتصال و ارتباط بانک‌های ایران و خارج مورد نیاز سرمایه‌گذاری است.

۹- بازرگانان جنوب شاغل در امارات متحده عربی، جمعیت قابل ملاحظه‌ای هستند. لذا باید به استانداران استان‌های جنوبی اختیار ویژه‌ای برای سرمایه‌گذاری ایرانیان در کشور داده شود.

۱۰- خدمات ایرانیان و خیرین جنوب شاغل در خارج از کشور در جای جای استان‌های جنوبی در ایجاد مراکز علمی، آموزشی، درمانی، بهداشتی، مذهبی، عمرانی، راه، آب و غیره نشان از عشق و علاقه آنان به ایران اسلامی است.

 ۱۱- کمک ایرانیان خارج از کشور به جبهه‌های ۸ سال دفاع مقدس نشان است ارادت آنان به نظام و کشور است. ۱۲-رابطه با عربستان و تعیین سفیر و سرکنسول ایران در امارات، و دبی مورد تحسین اما باید ارتقا یابد.

۱۳- ارتقاء سطح روابط سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، گردشگری بین ایران و امارات متحده عربی افزایش دهید  تسهیلات لازم برای سرمایه‌گذاری بیشتر فراهم شود.

۱۴- خدایا چنان کن سرانجام کار که تو خوشنود باشی و ما رستگار


2 دیدگاه

  1. حضور شیخ عبدالقادر درشیراز ومطالبه. مردم اوز

    ای کاش در سفر جناب شیخ عبدالقادر به شیراز مسولان شهرستان به همراه ایشان. با مدیر کل ثبت اسناد. فارس. ملاقاتی حضوری داشتند ودرمورد. تاسیس اداره ثبت اسناد. در اوز درخواست ومطتلبه گری. جدی. میشد قطعا. بسیار تاثیر. داشت

  2. احسنت بر آقای فقیهی که برای شه ستان اوز آبروداری می کند

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد