وحدت عملی برای توسعه در سایه نشست هیات امناهای جاده های شهرستان اوز

به گزراش پسین اوز، همایش روز پنج شنبه ۲ بهمن ماه ۹۹ در تالار شیخ سعدی دانشگاه آزاد برفرهنگی بودن مردم شهرستان اوز مهر تایید زد.

نشست اعضاهای هیات امناهای احیاء جاده اوز- شرفویه(مربط) و بهسازی و ترمیم محور اوز- کوره- هیرم با حضور مدیرکل راه و شهرسازی و معاونان، فرماندار، شهردار، نائب رئیس شورا، مدیر دفتر نماینده، رئیس دانشگاه آزاد، معاون فرماندار و بخشدار مرکزی و نیکوکاران و اصحاب رسانه نشان جلوه ای از وحدت عملی در شهرستان بود.

علی اصغرعلی پور فرماندار شهرستان اوز سخنانش را با تشکر و تکریم از مسئولان آغاز کرد و گفت: از نماینده مردم در مجلس و مدیردفتر وی و رئیس راه و شهرسازی و حضور مدیرکل راه و شهرسازی و اعضای هیات امناهای دو محور سپاسگزاری می کنم.

فرماندار محورهای ورودی و خروجی شمال، شرق و غرب مرکز شهرستان را تشریح و گفت: از سه راهی ارد تا مرکز شهرستان در طرح ملی لار- لامرد دیده شده است که باید روی آن توجه بیشتر شود. راه  گردنه وراء دچار مشکل است و احتیاج به مرمت دارد.

وی همچنین ساخت تالار و محوطه سازی اداره راه و شهرسازی را از دیگر نیازمندی ها دانست و تکمیل و نوسازی ناوگان ترابری اوز که فرسوده است از دیگر درخواست های فرماندار بود وی افزود: در حال حاضر بیش از سه هزار کیلومتر مربع تحت پوشش اداره راه و شهرسازی اوز است که علاوه بر شهرستان اوز، بخش بیرم لارستان نیز شامل می شود.

علی پور ضمن تشکر از مدیرکل راه و شهرسازی برای اختصاص فاز دوم مسکن اقدام ملی اظهار داشت: انتظار داریم با توسعه آن تعداد واحدها را افزایش دهید.

 در ادامه فرماندار با بیان این که: اصلاح و بازسازی گردنه صحرای اوز مورد توافق هر دو هیات امناء است؛ بنابراین لازم است به بازسازی و مرمت این گردنه بیش از بیش توجه شود. فرماندار در پایان تقاضای ترمیم روکش آسفالت محورهای فعلی و واریانت محور کوره- هیرم و حذف پیچ های خطرناک نمود و گفت: مخزن قیر در راه و شهرسازی ایجاد شود.

فرزاد شریفی مدیر دفتر نماینده در مجلس سخنران بعدی بود که ضمن ارج نهادن به سخنان فرماندار گفت: من به نمایندگی از دکتر حسین زاده اعلام می کنم که راه محور توسعه است و هر کجا خیرین و مردم وارد موضوع راه و ترابری شوند ما آن را تایید می کنیم. چون توسعه شهرستان مدنظر است و نماینده مردم در مجلس و دفتر وی در اوز طرفدار پیشرفت و توسعه هستیم و برای توسعه شهرستان در هرکجا باشید تایید می کنیم.

نوازاله مختاری فرد عضو هیات امنای محور اوز– کوره- هیرم و معتمد محلی کوره گفت: سخنان فرماندار و مدیردفتر نماینده مورد تایید اهالی بخش بیدشهر و قسمتی از بخش مرکزی است و ما ابتدا برای بازسازی و ساخت گردنه صحرا تاکید داریم و اولویت ما ساماندهی و ترمیم گردنه است. وی بار ترافیکی محور بختیارویه- کوره را سنگین دانست و اظهار داشت: توسعه و ایجاد راه در سطح شهرستان مورد تاکید و اهمیت است. با وحدت و همدلی مردم این دیار می توان به توسعه دست یافت.

سهیل کاریانی عضو هیات امنای محور اوز- شرفویه نیز اظهار داشت: اولویت ما نیز بهسازی گردنه و سعی می کنیم محورهای موجود را اصلاح و به شاهراه تبدیل کنیم و از اعضای هیات امنای هر دو محور، استاندار، فرماندار، نماینده مجلس، مدیر دفتر وی در اوز و بویژه مدیرکل راه و شهرسازی لارستان تشکر کرد و گزارشی از عملیات محور اوز- شرفویه (مربط) را ارائه نمود.

کاریانی در پایان قول همکاری برای بهسازی گردنه را داد و ضمن تشکر مجدد از هیات امنای محور- کوره- هیرم درخواست همکاری و همدلی برای ساخت گردنه و سایر محورها برای توسعه شهرستان نمود.

در ادامه جلسه فرماندار شهرستان اوز به مناسبت همدلی و همگرائی هر ۲ هیات امناء اظهار داشت: پیشنهاد می کنم که گردنه صحرا (اوز- کهنه) به نام وحدت نامگذاری شود که مورد تایید حضار قرار گرفت.

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان ضمن اعلام رضایت و خرسندی از برگزاری این جلسه گفت: من به صراحت می گویم که احیاء جاده مربط نه تنها لطمه ای به جائی نمی زند بلکه باعث توسعه و پیشرفت می شود.

حسن شبانی افزود: توسعه فراگیر مدنظر ماست. من قول می دهم در آینده آنقدر رشد و پیشرفت می کنیم که خودتان بیایید و تقاضای محور جدید بکنید. بنابراین ما در توسعه و ایجاد راه هیچگاه تنگ نظر نبوده و شما هم نباشید. راه محور توسعه است و هیچ راهی به هیچ جا ضرر نمی رساند.

مدیرکل راه و شهرسازی ضمن اشاره به ساخت آزاد راه لامرد- پارسیان گفت: کوتاه ترین محور دریا به این مناطق همین محورها می شود. مهندس شبانی با تکریم از خیرین و اعضای هیات امناء و با اشاره به آیات قرآن کریم، جایگاه خیرین را ستود و اظهار داشت: گرچه ساخت، ترمیم و بهسازی راه در حیطه وظیفه دولت است ولی وضعیت کنونی باعث شده تا ما دست خیرین و پیشقدمان را به گرمی بفشاریم.

مدیرکل راه و شهرسازی از همدلی و وحدت هر دو هیات امنا در ساخت و احیاء محورهای اوز- شرفویه و اوز – کوره –هیرم تشکر و اظهار داشت: در برابر این وحدت جز همکاری و همراهی با شما کاری نمی توان کرد. وی در مورد تمام درخواست های فرماندار، پاسخ مثبت داد و گفت: پس از بررسی اقدام می شود.

سیدحسن حسینی  عضو هیات امنای محور اوز- کوره- هیرم از مدیرکل درخواست کرد تا نسبت به روکش این محور به طور جدی اقدام شود و گردنه صحرا نیز مورد توجه قرار گیرد. وی همچنین از واریانت در محور کوره- هیرم دفاع و افزود: این عمل موجب دلگرمی خیرین می شود.

عبداله معصوم نژاد در پایان ضمن اشاره به تاریخچه هیات امناهای جاده های اوز از مدیرکل راه و شهرسازی برای ساختمان اتاق اصناف درخواست زمین کرد.

جلسه که از ساعت ۱۴ آغاز شده بود در ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه با صرف نهار که به همت شورای اسلامی قلات تهیه شده بود پایان یافت.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد