پاسداشت پانزدهمین روز درگذشت محمد شریف کرامتی

به گزارش پسین اوز از سوی خانواده کرامتی در پانزدهمین روز درگذشت اولین رئیس آموزش و پرورش بعد از انقلاب در اوزآیین یادبودی در تالار الزهرا (س) برگزار شد.

فرشته کرامتی در این آیین شرح مختصری از چگونگی تدوین کتاب یادداشت‌های محمد امین کرامتی اوزی و محاسن مرحوم محمد شریف کرامتی و اقدامات وی صحبت کرد. وی سروده‌ای از محمد هادی کرامتی ساکن شیراز را قرائت نمود.

محمدرضا رضایی مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان اوز ضمن تسلیت به خانواده کرامتی اظهار داشت: معلمی شغلی است که در مسیر ارزش‌ها گام برمی‌دارد و کارش پیوسته الهی است. رضایی با اشاره به اینکه معلم پرورش دهنده فرزندان هستند گفت تربیت یعنی فراهم نمودن زمینه‌های بالندگی و متعادل کردن و بالا بردن گوهر آدمی است و مرحوم محمد شریف کرامتی در این راستا قرار دارد. رضایی ضمن طلب آمرزش و مغفرت برای این عزیز اضافه کرد که خدمات وی همیشه در یادها باقی می‌ماند.

محمود محبی رئیس شورای اسلامی شهر که مجری برنامه هم بود اظهار داشت: مرحوم محمد شریف کرامتی فردی بزرگوار بود که توانست در آن روزهای سخت انقلاب کشتی آموزش و پرورش را سالم به ساحل برساند. او مردی متقی بود که به شهر و زادگاهش عشق می ورزید و با پیروی از آموزه های اسلام به این دیار خدمت کرد. علی اصغر علی پور فرماندار شهرستان ضمن تسلیت به بازماندگان مرحوم محمد شریف کرامتی گفت: در هر جامعه‌ای وقتی بزرگی و فرهیخته‌ای از دست می‌رود آن جامعه دچار غم و اندوه می گردد که ما هم اکنون شاهد این موضوع هستیم چون وجود افراد توانمند فرهنگی بسیار اثرگذار است و شنیده‌ام که ایشان نخستین رئیس آموزش و پرورش بعد از انقلاب در اوز بود و بسیار فردی متواضع و خدمتگزار بوده است، بدین سبب برای وی فاتحه فرستاده و از خداوند برایش آرزوی غفران را دارم و به عنوان بالاترین مقام سیاسی اجتماعی و فرهنگی شهرستان اوز خدمات وی را تقدیر می‌کنم.

فرماندار در بخشی از سخنانش اظهار داشت: برای استفاده از نیروهای بومی و جوانان شهر برنامه‌ریزی شده است. کما اینکه امروز یک نفر استاد جوان دانشگاه را به عنوان مشاور امور بانوان فرمانداری منصوب نمودم. علی پور در پایان با اشاره به تراکم کاری در اوایل کار فرمانداری گفت: بر خود لازم دانستم در این جلسه شرکت کنم.

احمد خضری مدیر مسئول پسین اوز، فروغ هاشمی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد محمودی از معتمدان، فرشته کرامتی و عبدالوهاب کرامتی نیز به ترتیب خاطرات دوران شادروان کرامتی ارزش و مقام معلم و خدمات و محاسن وی را بازگو و شعر و دل نوشته محمد هادی کرامتی توسط فرشته کرامتی قرائت شد و کلیپ درباره آن مرحوم پخش شد.

احمد هرمی و پرنگ از هنرمندان انجمن موسیقی اور نیز به هنرنمایی پرداختند و جلسه با توزیع کتاب یادداشت‌های محمد امین کرامتی اوزی با تصحیح مرحوم دکتر محمد شریف کمالی و کوشش فرشته کرامتی جلسه پایان یافت.

پسین اوز یاد و خاطره شادروان محمد شریف کرامتی اولین رئیس آموزش و پرورش بعد از انقلاب و دومین رئیس آموزش و پرورش بومی اوز را گرامی می‌دارد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد