پیام نماینده مردم درمجلس به مناسبت هفته دفاع مقدس

به گزارش پسین اوز ، نماینده مردم شهرستان های لارستان ، گراش ، اوز وخنج در مجلس شورای اسلامی به مناسبت آغاز چهل ویکمین سالگرد دفاع مقدس پیامی به شرح زیر صادر نمود:
 یاد و خاطره شهدا به خصوص شهدای دوران دفاع مقدس و شهدای شهرستان‌های لارستان، خنج، گراش و اوز را گرامی می‌دارم و از مجاهدت‌های جانبازان، آزادگان، رزمندگان و خانواده‌هایشان در سال‌های دفاع مقدس و پس از آن‌ تقدیر می‌کنم. همچنین جا دارد یاد و خاطره شهدای اهل سنت و روحانیون بزرگ و ائمه جمعه شهرها و روستاهای منطقه در دوران دفاع مقدس را گرامی بدارم و از تجار، بازرگانان و مردم منطقه که در پشتیبانی از جبهه‌های جنگ پیش‌قدم و زبانزد بودند، تشکر کنم.

🔸آنچه امروز در جامعه‌ بدان نیاز داریم، در گنجینه «دفاع مقدس» قابل دستیابی است. از این رو لازم است تا اهتمام جدی نسبت به حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت انجام بگیرد. در چهل و یکمین سالگرد آغاز دفاع مقدس ضمن رسیدگی بهتر به وضعیت جانبازان، آزادگان و خانواده‌های شهدا، باید در راستای نشر ارزش‌های دفاع مقدس حرکت پرشتاب‌‌تر و موثرتری انجام بگیرد.

از فرماندهان سپاه‌های شهرستان‌‌ها، روسای بنیاد شهید حوزه انتخابیه، روسای ستادهای یادواره‌های شهدا، مسئولان فرهنگی شهرها و روستاها و به طور ویژه گروه‌ها و جوانان خودجوش و فعال فرهنگی و رسانه‌ها درخواست دارم در این رابطه هم‌اندیشی کنند و اقدامات جدی انجام بدهند. بنده نیز آمادگی دارم از محل اعتباراتی که در اختیار نماینده است، بودجه‌ای به این موضوع اختصاص دهم.

مردم جنوب فارس نقش مهم و اثرگذاری در دوران دفاع مقدس داشتند. رشادت و دلاورمردی‌های رزمندگان این خطه زبانزد فرماندهان جبهه و جنگ همچون سرداران اسدی، رودکی و… است. مردم این منطقه هیچگاه دست از جهاد برنداشتند. از دفاع مقدس تا دفاع از حرم، در صحنه‌ها حضور داشتند. خاطرات پیشکسوتان جهاد و شهادت باید ثبت و منتشر شود. نقش مردم جنوب فارس در دفاع مقدس نیز باید توسط پژوهشگران و محققان تدوین شود.

متاسفانه هر روز خبر از دست رفتن والدین شهدا، جانبازان، آزادگان و رزمندگان به گوش می‌رسد. روزی می‌رسد که یافتن یک پیشکسوت دفاع مقدس و شنیدن خاطرات بی‌واسطه از او برای ما تبدیل به حسرت می‌شود. باید پیش از آنکه آن روز برسد، دست به کار شویم. باید نهضت خاطره‌گویی به راه افتد و این اقدام تنها به هفته دفاع مقدس محصور نشود. از دست‌اندرکاران برگزاری یادواره‌های شهدا صمیمانه تشکر می‌کنم و عاجزانه درخواست دارم که یادواره‌های شهدا به محل بیان خاطرات والدین شهدا و پیشکسوتان دفاع مقدس تبدیل شود؛ حتی اگر به همان زبان شیرین محلی باشد. فیلم‌های آن خاطره‌گویی‌ها نیز در رسانه‌های محلی و ملی منتشر شود.

الحمدلله امروز ادبیات دفاع مقدس و مقاومت مخاطبان بسیاری دارد، اما متاسفانه سهم مردم جنوب فارس از این ادبیات بسیار کم‌رنگ است. باید کمیته‌های مختلفی در یادواره‌ها و… شکل بگیرد تا ضمن پخش و توزیع کتاب‌های این حوزه که جذاب و خواندنی هستند، خاطرات شهدا و رزمندگان این منطقه نیز جمع‌آوری و به یک اثر ماندگار همچون کتاب، مستند و… تبدیل شود. بدون شک منطقه دارای جوانان خلاق، هنرمند و نویسنده بسیاری است که در این زمینه می‌توانند یاری‌گر باشند. در اینجا لازم است از آن جوانان و گروه‌های خودجوشی که کتاب‌های خاطرات شهدا و رزمندگان را در منطقه به دیگران هدیه می‌دهند و دست به دست می‌کنند، صمیمانه تشکر کنم.

در پایان از تمامی دست‌اندرکاران ترویج فرهنگ ایثار و شهادت که خالصانه در شهرستان‌های لارستان، خنج، گراش و اوز خدمت می‌کنند، تشکر کنم و امیدوارم حرکت‌های جدی و جدیدی در این رابطه انجام بگیرد.


1 دیدگاه

  1. ضمن گرامی داشت هفته ی دفاع مقدس ویاد وخاطره شهداوجانبازان دوران دفاع مقدس ورشادت های رزمندگان اسلام از نماینده ی محترم کمال تشکر دارم امیدوارم مسئولین وآحاد ملت متن بیانیه که سرشار از امید وچراغ راه روشنی برای آیندگان است سرلوحه ی کار خویش قرار دهند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد