کاروانسرای احمد خان بستک جهانی شد

در اوز برای ثبت ملی چه کردیم؟؟؟

کاروانسرای احمد خان شهید شهرستان بستک در فهرست آثار جهانی ثبت شد.

به گزارش پسین اوز و به نقل از سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بستک استان هرمزگان، کاروانسرای تاریخی احمد خان بستک همراه با۵۳ کاروانسرای دیگر در ایران در فهرست آثار جهانی قرار گرفت.

سید ابراهیم کوخردی افزود: از استان هرمزگان تنها کاروانسرای بستک در ثبت جهانی قرار گرفت. وی در ادامه گفت: اصولاً کاروانسراها تسهیل کننده سفرها بوده اند  و انتخاب ۵۴ کاروانسرای ایران برای ثبت جهانی از بین ۲۰۰ کاروانسرای موجود در کشور بوده است.

پسین اوز: ثبت ۵۴ کاروانسرا در فهرست ست جهانی توجه ما را به این موضوع جلب می کند که۳ کاروانسرای: سیفا، لرد میری. معلم کثیر در اوز در فهرست آثار ملی ثبت شده است و مدارک کاروانسرای مربط نیز ارسال شده است که لازم است مسئولان میراث در این مورد مداقه کنند. لازم است سرپرست میراث فرهنگی اوز به ۲۱ آثار ثبت شده اوز توجه کرده و در افزایش آنها تلاش نماید.

گفتنی است که در گذشته مدیر مسئول پسین اوز به عنوان دبیر انجمن میراث فرهنگی  توانست ۲۰ اثر را در اوز در فهرست آثار ملی ثبت کند .

 


3 دیدگاه

  1. کاروانسراهای ثبت شده اوز بدون محافظ هستند الان کاروانسرای سیفا را می توان به قهوه خانه بین راهی تبدیل کرد. این کاروانسرا وکاروانسرای لرد میری ومربط شاخص وارزش ثبت جهانی دارند آیا رئیس میراث اوز اقدامی کرده است؟

  2. با درود
    خسته نباشید و خدا قوت
    اگر بحث رقابت باشه که حدودا ۲۰ ساله که اوز پیشرفتی نکرده و ثابت مونده اما بستک روز به روز داره پیشرفت میکنه از همه نظر پیشرفت رو میشه دید و این غیرت و تلاش مسئولینش و مردمش رو میرسونه احسنت به این مردم خون گرم و با غیرت … خدا قوت💪

  3. از مسئول میراث اوز می خواهیم که درباره آثار تاریخی اوز تلاش کند

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد