کارگروه اشتغال لارستان در اوز

به گزارش پسین اوز، جلسه کارگروه اشتغال بخش اوز، به ریاست بخشدار و با حضور فرماندار، مسئولان و نمایندگان عضو کارگروه اشتغال، دهیاران و شوراها و مسئولان و نهادهای بخش یکشنبه ۳۰ تیرماه در تالار بخشداری برگزار شد.

در این جلسه محمدحسین آتش فراز بخشدار به اهمیت موضوع اشتغال و بازار کار در مسایل اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی که به عنوان یکی از موضوعات موثر بر رشد اقتصادی و کاهش مشکلات بیکاری در شهر است  اشاره کرد.

وی ادامه داد: طرح های اشتغالزایی و سیاست های دستگاه های اجرایی و نهادهای حمایتی و عمومی غیر دولتی و سایر اقدامات در راستای ایجاد کسب و کار در قالب برنامه اشتغال فراگیر، نیازمند اجرای اصولی و برنامه ریزی دقیق است.

در ادامه جلسه پیمان فر مسئول شهرک های صنعتی، قاسمی رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی،  قناعت پور مسئول مرکز رشد واحدهای فناوری، ابراهیم زاده رئیس معدن و صنعت و تجارت لارستان و قاسمی مدیر جهاد کشاورزی لارستان شهرستان گزارشی از اقدامات انجام شده و مصوبات جلسات قبلی ارائه کردو افزودند:  شهرک صنعتی اوز در طول چهار سال است که خدمات ارزنده در شهرک صنعتی اوز از قبیل: گاز، آسفالت، روشنائی، اتاق نگهبانی و….  انجام گرفته است و قیمت زمین در شهر صنعتی اوز  هر متر مربع ۵۲ هزار تومان است که ۱۰ درصد نقد و مابقی با اقساط ۴۸ ماهه برای متقاضیان پرداخت می شود. در خصوص جذب اعتبارات اشتغال فراگیر و اعتبارات اشتغال روستایی، اعتبارات مشاغل خانگی  و گرفتن وام با باز پرداخت سود ۴ درصد که متاسفانه در بخش اوز و روستاهای آن هیچ درخواستی نداشته است. همچنین تبیین چگونگی هماهنگی با دهیاری ها و شوراها در زمینه وظیفه مشترک حوزه اشتغال مطالبی را بیان نمودند. جهت اخذ جواز و ثبت نام از طریق سایت امکان پذیر است. در خصوص کشت دانه های روغنی  و گیاهان دارویی که این روزها اهمیت زیادی دارد اشاره شد و کشت گلخانه ای که  تمام صیفی جات ها به جز پیاز و سیب زمینی به صورت گلخانه ای انجام می شود. ایجاد تعاونی ها در شهر و روستاها  فراهم سازی شرایط ایجاد فرصت های شغلی جدید از مهمترین وظایف کارگروه به شمار می رود.

در این جلسه حسنی فرماندار شهرستان لارستان، با اشاره به شعار سال که رونق تولید نام دارد عنوان کرد: مسئولین دستگاههای اجرایی و دست اندر کاران جامعه کسب و کار می بایست با تکیه بر خرد جمعی و همکاری و تعامل سازنده زمینه تقویت تولید و توسعه اشتغال را فراهم نمایند تا از این طریق ضمن ایجاد فرصت های شغلی جدید برای متقاضیان کار نرخ بیکاری کاهش یابد.

جلیل حسنی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر همکاری همه جانبه فرمانداری و تمامی دستگاه های اجرایی شهرستان با سرمایه گذاران در بخش تولید و اشتغال،  گفت: متعهد می شویم که سرمایه گذاران در این شهرستان با کمترین موانع برخورد خواهند کرد.

فرماندار لارستان همچنین از همه دهیاران و شوراهای روستایی  و بخشدار و نهادهای حاضر در جلسه درخواست کرد تا در نیمه دوم مرداد ماه یک طرح تولیدی و اشتغال زایی متناسب با ظرفیت ها و استعدادهای آن تعریف و به فرمانداری اعلام نمایند.

پیرو جلسه این جلسه مقرر شد در خصوص سرمایه گذاری،کمک به رونق اقتصاد، ثبت شرکت ها و موسسات، حمایت از تولیدات داخلی و راه اندازی کسب و کارها و مشاغل خانگی و ایجاد اشتغال برای افراد جویای کار گرفته شده است، از همه بانوان و آقایان،کسبه و بازاریان، هنرمندان و افراد جویای کار که نیازمند راه اندازی کسب و کار هستند تقاضا می شود جهت شرکت در جلسه هفته آینده که در بخشداری اوز برگزار خواهد شد نام، نام خانوادگی و شماره تماس خود را به شماره های ۰۹۱۷۱۸۲۷۹۱۷ روابط عمومی بخشداری و ۰۹۱۷۴۵۳۲۰۹۴ روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اوز پیامک کنند.


1 دیدگاه

  1. اسماعیلی. از. بلوکات. اوز

    در اوز. معمولا. دربیشتر. جلسات. که. تشکیل. میشود. این. افراد. در بیشتر. جلسات. حضور. دارند. حالا این. جلسات چه. در زمینه کارهای. اجتماعی. یا. فرهنگی. ویا. اجتماعی. واستغال. باشد. ویا. هر چیز. دیگر. ایا. دردراین. قبیل. جلسات. که. مربوط به. اشتغال. وکار افرینی. است. نباید. سرمایه. داران. وصاحبان. حرف. ومشاغل. فنی. وصنعتی. وکشاورزی. حضور. فغال. وموثر. داشته. باشند. تا. جلسه به. صورت. جدی. تر. وحرفه. ای تر. مطرح. شود. با تشکر

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد