کتاب «رویای بیداری» منتشر شد

کتاب گزیده اشعار فارسی و بومی سرائی تالیف ناصر چمن پیرا از سوی انتشارات اناالحق چاپ و منتشر شد.

به گزارش پسین اوز ناصر چمن پیرا چهره نام آشنای فرهنگی اهل شهر جناح، گزیده اشعار فارسی و بومی خویش را در قالب کتاب با مشخصات زیر چاپ و انتشار داد.

کتاب «رویای بیداری» در قطع وزیری و ۲۶۸ صفحه با جلد شومیز که در ۷ فصل تنظیم شده است در شمارگان یک هزار نسخه و با بهای ۱۵۰ هزار تومان انتشار یافته است. در فصل اول که به اشعار فارسی اختصاص دارد۴۱، در فصل دوم که دوبیتی های فارسی است ۲ ، فصل سوم که رباعی هاست یک، فصل چهارم که اشعار تقدیمی ها و جوابیه هاست ۱۷، فصل پنجم که مربوط به اشعار طنز است ۱۱، فصل ششم که اشعار محلی سروده شده است ۲۴ قطعه سروده چاپ شده است و در فصل هفتم واژه نامه ها در ۴۷ صفحه درج گردیده است.

ناصر چمن پیرا فرهنگی و فعال اجتماعی است که برای مردم شهر اوز چهره ای آشنا و دوست داشتنی است. وی سال ها به عنوان آموزگار در دبستان زارع مشغول تدریس بود که پس از انتقال از اوز به جناح، مدتی به عنوان مسئول نمایندگی آموزش و پرورش فعالیت و پس از ارتقاء نمایندگی به اداره آموزش و پرورش منطقه جناح وی نخستین رئیس اداره آموزش و پرورش شد. علاوه بر آن سال ها به عنوان نماینده و خبرنگار عصراوز در بخش جناح فعالیت می کرد.

در فصل ششم کتاب «رویای بیداری» درباره شهر اوز و شهرستان شدن اوز سروده های زیبا دارد که نشان از همدلی وی با مردم اوز است.

ناصر چمن پیرا این کتاب را به همسرش بانو دکتر آمنه تاتوره و فرزندانش آیدا و شایان تقدیم کرده است.

علاقمندان می توانند این کتاب را از کتاب فروشی های کریما و فرید در اوز خریداری کنند.

پسین اوز برای ناصرچمن پیرا آرزوی موفقیت بیشتر را دارد.

 


3 دیدگاه

  1. برای این دیر آشنای گرامی آرزوی سلامتی و موفقیت داریم

  2. آقای چمن پیرا دوستدار اوز است چون اجداد وی از مهاجرین اوز در دوران ظلم از اوز به جناح وبستک مهاجرت کردند.

  3. در ایام تعطیلات نوروز فرصتی شد تا سایت پسین اوز را مرور کنم وتوجه شدم که استاد خضری وهمکاران سعی در ترویج فرهنگ اوز دا ند به ایشان وهمکارانشان درود می فرستم

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد