کلاس آموزشی مهارت های زندگی

شاخص های ۱۰ گانه کشوری و ۴۵ مولفه

* شاخص سلامت، اقتصاد، معیشت، امور رفاهی و مسکن

*روابط و مناسبات خانوادگی و خویشاوندی

*آموزش، مشاوره و اطلاع رسانی

*دین و ارزش های اخلاقی

*مشارکت خانواده در امور جامعه

*موانع، ناهنجاری ها و آسیب‌ها

* فرزندآوری، تربیت و تامین آینده فرزندان

* نظام حقوقی خانواده

*تشکیل خانواده

با تشکیل دبیرخانه و تاکید جناب فرماندار مبنی بر بومی سازی شاخص های کشوری،  گروه های مختلف تشکیل گردید. علاوه بر انجام این شاخص ها برای شهر اوز، بخش بیدشهر و بخش مرکزی هم در قالب گروه هایی برای بومی سازی شاخص ها فعال  گردید. بعد از تشکیل جلسات متعدد و شناسایی وضعیت موجود شهرستان، تیم سلامت روان برای مشاوره خانواده در جهت کاهش آسیب جامعه و خانواده، با فراخوان روانشناس، جامعه شناس و علوم اجتماعی، تعدادی از دانش آموختگان در زمینه روانشناسی  آمادگی خود را برای همکاری اعلام کردند و تیم سلامت روان تشکیل گردید.

 در قدم اول برای توانمند سازی تیم با اساتید دانشگاه تهران، دکتر هانی رحیمی و خانم دکتر خسروان مهر برای برگزاری کلاس های مهارت زندگی در دو بخش بزرگسال و کودک و نوجوان صحبت گردید. قسمت قابل توجه هزینه کلاس ها توسط خیران گرانقدر شهر که اصرار به گمنام ماندن نامشان دارند تهیه گردید و اولین جلسه معارفه تیم سلامت روان و عقد قرارداد با اساتید و جناب مهندس علیپور فرماندار محترم  در تاریخ ۹۹/۷/۱۴ در سالن فرمانداری برگزار گردید و ۹۹/۷/۲۷ کلاس مهارت زندگی سطح بزرگسال توسط دکتر هانی رحیمی از فرزندان شهرمان در سالن فرمانداری شروع گردید. این کلاس ها در ۲۵ جلسه و دو بار در هفته ۴ ساعته اجرا می گردد.

 بعد از پایان کلاس ها آزمون گرفته و کلاس مهارت زندگی در سطح کودک و نوجوان با ۲۵ جلسه تشکیل و بعد از آزمون در صورت کسب نمره ۷۵ به بالا از ۱۰۰ مدرک مربیگری به اعضای تیم سلامت روان اعطا می گردد.

امید بخدا داریم با اجرای این برنامه گامی در جهت کاهش آسیب های خانواده و جامعه برداشته باشیم.

تشکر ویژه از همراهی و حمایت جناب علیپور فرماندار محترم شهرستان اوز و خیرین بزرگوار .

طیبه نامی مشاور فرماندار در امور زنان و خانواده شهرستان اوز

 

 


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد