کلنگ ساخت استادسرای دکتر سیفائی در دانشکده بهداشت

-به گزارش پسین اوز، با حضور رئیس دانشکده علوم پزشکی لارستان، بخشدار، اعضای شورای اسلامی شهر اوز، رئیس و کارکنان و دانشجویان دانشکده بهداشت، رئیس دانشگاه پیام نور، اصحاب رسانه، خاندان سیفائی، بهروزیان و بازرگانی، شمسی نژاد و معتمدان و مسئولین ادارات اوز و لار کلنگ ساخت استادسرای دکتر سیفائی در محوطه دانشکده بهداشت اوز به زمین زده شد.

در آئین کلنگ زنی پس از تلاوت قرآن و سرود جمهوری اسلامی  ایران کامران مبشری جلسه را با تشکر از حضار آغاز کرد  و هدف از این برگزاری آئین را توضیح داد. سپس حاج عبدالعزیز بهروزیان نماینده خیرین طی سخنان کوتاهی زندگی نامه و سوابق کاری مرحوم دکتر عبدالحمید سیفائی را تشریح کرد و گفت: شادروان دکتر عبدالحمید سیفائی در استخدام وزرات بهداشت آلمان بود اما هیچگاه کشور و شهر و زادگاه خویش را فراموش نکرد و هم اکنون خواهران آن مرحوم یعنی صالحه و طیبه سیفائی به  یادبود آن زنده یاد تصمیم به ساخت استادسرا نموده اند.

دکتر محمدحسین کریمی رئیس دانشکده علوم پزشکی لارستان با اشاره به شرایط اقتصادی کنونی گفت: همت خیرین را باید ارج نهاد. وی افزود: مرحوم دکتر سیفائی زادگاه خویش را فراموش نکرده بود و فقط دوران ابتدایی در شهر اوز تحصیل کرده است یعنی عمر خویش را در سایر شهرهای ایران و در نهایت در آلمان بوده است. ولی دو تن از خواهران فرهیخته ایشان در راه آموزش و بهداشت و به نام او هزینه می کنند. این یعنی ایثار و همت و فرهنگ.

شریف بازرگانی در تکمیل سخنان عبدالعزیز بهروزیان گفت: مرحوم دکتر سیفائی هر وقت به ایران می آمد حتما سری به اوز می زد و با گویش غلیظ اوزی صحبت می کرد. او اولین خیر موزه نیز محسوب می شود و اولین پروژه نیز توسط خواهر ایشان یعنی صالحه سیفائی به عنوان خوابگاه دانشجویی در این مکان ساخته شد و این دومین پروژه توسط ایشان و خواهرش طیبه سیفائی است.

 سپس کلنگ ساخت استادسرای سیفائی با ۵۰۰ مترمربع زیربنا در دو طبقه و ۸ واحد با هزینه ای افزون بر یک میلیارد تومان که ۶۵ درصد توسط بانوان نیکوکار صالحه و طیبه سیفائی و ۳۵ درصد توسط دانشکده علوم پزشکی لارستان تامین و پرداخت می شود به زمین زده شد و مهمانان توسط خیرین در رستوران قلعه پذیرایی شدند. خبر مفصل در شماره آینده پسین اوز درج می شود.


4 دیدگاه

  1. همشهری دلسوز و قدردان

     با تشکر از خیرین محترم  که بفکر زادگاه خود  هستند و سپاسگزاری از آنان  موارد زیر به سایت پسین اوز که در تهیه گزارش زحمت کشیده اند پیشنهاد میشود
    تصویر از مرحوم دکتر عبدالحمید سیفایی در گزارش اصافه نمایند  و دوما  تعدادی از تصاویری که بصورت فشرده از مزاسم کلنگ زنی  در سایت قرار داده شده  بصورت جداگانه و مجزا ارایه شود تا برای باز شدن ان  راحت تر و و دیدن افراد در تصاویر خواناتر باشد.

    • با تشکر از شما همشهری عزیزم عکس ها به خاطر حجم زیاد مجبورا فشرده زده می شود ولی اگر عکسی مورد توجه تان است که می توانید با تماس با نشریه دریافت کنید.

  2. سلام اقادست خیرین درد نکنه ولی دانشکده ای که نفعش اول به اوز برسه خوبه، این موضوع را رسیدگی کنید ما که رفتیم بگیم رییس نبود شمارش هم نمیدن یکی چرا از لار خرید میکنندحتی نجار از لطیفی اوردن مگه تو اوز نداریم بدبختی تا کجا که از لطیفی نجار بیاریم ولی به اوزی کار ندیم دوم چرا نیروی اوزی را اخراج وبجاش از لار نیرو اوردن اخه بیکارای اوز چه کنند حق اوز را باید محترم شمرد

    • در تاييد نظر ناشناس

      متاسفانه درد دل این خواننده گرامی ناشناس مشکل و درد همه همشهریان و بیکاران و یا کسبه محترم اوز است مردم تا بصورت طومار و یا درج مکرر خواسته های در رسانه و در مجامع و مجالس و مسولان ادارات و موسسات آموزشی و بهداشتی و فرهنگی و خدماتی و … مطرح نکنند مسولان بومی بی خیال میشوند و احساس بی تفاوتی تسبت به اینگونه مسائل خواهند داشت باید در کلیه جلسات و مجامع و حتی میهمانان و مسولان استانی و یا مرکزی که به اوز سر میزنند باید در همان جلسات بصورت شفانی و کتبی مطرح و درخواست نمایند چگونه است وقتی کاغذ و مطبوعات هزینه اش بالا میرود پایگاههای محلی اوز این مشکل را مطرح میکنند. اما سایر اقشار کسی نیست که بدردشان برسند نمایندگی اصناف اوز هم باید پیگیر باشد و برای پروژه های عمرانی اوز که خیرین بودجه آنرا تامین میکنند حتما سعی شود پیمانکار آن از شرکتهای و افراد بومی باشند. بقولی تا زمانی بچه گریه نکند مادر به بچه شیر نمیدهد باید صدای اعتراض و خواسته مردم و جوانان اوز بلند تر شود تا بگوش مسولان برسد حتی مسولان بومی. رسانه های بومی و خوانندگان عزیز با ارسال کامنت به پایگاههای خبری محلی میتوانند نقش بسزائی داشته باشند و خوانندگان تا آنجائیکه میتوانند نظرهای سازنده خودشان را برای نشریات محلی و سایتهای اوز ارسال نمایند تا آنان نیز منتشر نمایند باید مطبوعات و پایگاههای محلی اوز و اصناف و خوانندگان محترم اوز دست در دست هم بدهندو شریک و غمخوار همدیگر باشند

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد