گذری بر زندگی حاج عبداله محمودیان اوزی

حاج عبداله محمودیان اهل اوز ساکن بندرلنگه در سال ۱۳۲۹ شمسی به عنوان شهردار بندرلنگه انتخاب و مشغول به کار شد. خدمات وی در بندرلنگه بر هیچکس پوشیده نیست بطوری که به او لقب پدر فضای سبز داده اند. بیشتر مغازه های مسجد جامع بندرلنگه، موقوفه مرحوم محمودیان است. وی برادری داشت به نام اسحق محمودیان که از اولین تحصیلکرده های مهندسی عمران دانشگاه تهران بود. وی در سال ۱۳۴۴ طرح جامع شهری بندرلنگه را ارائه داد.


دکتر محمدرفیع محمودیان فرزند مرحوم حاج عبداله نیز فردی تحصیلکرده و استاد دانشگاه استکهلم سوئد است و همسر وی نیز کارمند ارشد سازمان آمار کشور سوئد است. حسین محمودیان از دیگر فرزندان مرحوم حاج عبداله در سال ۱۳۵۲ دانشجوی مهندسی کشاورزی دانشگاه شیراز بود که شجاعانه اقدام به ساخت بمب دستی بر عیله رژیم پهلوی کرد که این بمب در منزلش منفجر و خودش نیز از بین رفت. آخرین فرزندش نیز محمد ابراهیم است که در حال حاضر در واشنگتن شاغل و ساکن است. وی مترجم و مورخ تاریخ بندرلنگه و لارستان است. ولی به بندرلنگه محل زادگاه خودش هم ارادت دارد. به توصیه وی پرفسور فلور به اوز خواهد آمد.


3 دیدگاه

  1. حاج عبدالله محمودیان از تجار بنام اوزى در لنگه
    وبندر عباس بود معرفى آنان کارى عالیست از پسین اوز وکارکنان که این زحمت را مىکسند تشکر مى شود

  2. در مورد مرحوم حسین محمودیان تا آنجا که شنیده ام ایشان باتفاق دونفر دیگر در اثر انفجار مشکوک بمب در خوابگاه دانشگاه شیراز واقع در خیابان سعدی شیراز از دنیا رفتند و دانشگاه بمدت سه روز در اعتصاب بسر برد و تعطیل شد

  3. عبدالله محمودیان عموی بنده دو سال پیش فوت شدن

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد