گزارش سفر استاندار فارس به اوز

 به گزارش پسین اوز، و به دعوت فرماندار، امام جمعه، معاون، بخشدار مرکزی، فرمانده هان نیروهای انتظامی و نظامی و رئیس شورای شهر، شهرستان، شهردار و گروهی از روسای ادارات و اصحاب رسانه در ساعت ده و نیم صبح روز چهارشنبه با استقرار در محل برکه شکسته ۸ کیلومتری شرق اوز به استقبال استاندار فارس رفتند.

استاندار و همراهان در ساعت ۱۱ صبح از مستقبلین تشکر و راهی «غار معصوم عالی» در ابتدای جاده اوز- بلوک در منطقه «گوچناکه» شدند. رمیصا زمانی با قرائت شعری زیبا به دکتر رحیمی استاندار و دکتر حسین زاده نماینده مردم در مجلس و همراهان خیرمقدم گفت و مورد عنایت و لطف استاندار و نماینده قرار گرفت.

مهندس حسن شبانی مدیر کل راه و شهرسازی به تشریح طرح پرداخت و گفت: این محور به طور ۴۵ کیلومتر است که مرکز شهرستان را به روستاهای مسیر و روستاهای هیرم و در نهایت به جاده لار -جهرم متصل می سازد.

وی با اشاره به اینکه این محور تا کنون روستایی بوده است اما با تعریض آن به ۱۱ متر به راه اصلی تبدیل می شود و گردنه اوز نیز بهسازی خواهد شد. مهندس شبانی افزود: ۸۴ دهنه ابنیه و پل در این مسیر ساخته می‌شود و خاکریزی آن ۱۰۴ هزار متر مکعب و خاکبرداری نیز ۲۰۰ هزار مترمکعب است. مدیرکل راه و شهرسازی اضافه کرد که هزینه بهسازی و ساخت این طرح بالغ بر ۸۵ میلیارد تومان برآورد شده و تاکنون ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و هزینه آن از محل اعتبارات اداره کل راه و شهرسازی لارستان و همت نیکوکاران و خیرین شهرستان تامین و پرداخت خواهد شد.

پس از آن دکتر عنایت اله رحیمی استاندار، دکتر حسین حسین زاده نماینده شهرستان‌های لارستان، خنج، گراش و اوز در مجلس شورای اسلامی و هدایت‌الله نامی نماینده خیرین کلنگ را به زمین زدند و استاندار  فارس به وسیله بی سیم دستور اجرای عملیات را صادر کرد و عملیات ساخت و بهسازی جاده اصلی اوز- هیرم آغاز شد.

 در مسیر اوز- هیرم،  در دوراهی کهنه، استاندار و همراهان توقف نموده و مدیرکل راه و شهرسازی با اشاره به احیا و جاده اوز- شرفویه، مختصات جاده را تشریح کرد.

ناصر خضری دبیر هیئت امنای جاده اوز- شرفویه معروف به مربط نیز به توضیحات تکمیلی پرداخت و اضافه نمود شهرستان اوز از طریق جاده های اوز- هیرم و اوز- شرفویه یعنی از سمت شمال به محور مواصلاتی جهرم -لار متصل و می‌توان شهرستان را از بن‌بست خارج ساخت. مهندس علی پور فرماندار شهرستان اوز و دکتر حسین زاده نماینده مردم در مجلس در خروج از بن‌بست شهرستان اور پیوسته تاکید داشته و دارند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد