گزارش عملکرد دولت توسط فرماندار اوز در نماز جمعه

به گزارش پسین اوز؛ فرماندار شهرستان اوز به مناسبت آغاز چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام راحل در نماز جمعه مورخه ۱۸ بهمن ۹۸ در مسجد بزرگ مصلی شهر اوز برای نمازگزاران به ایراد سخن پرداخت.

متن سخنرانی علی اصغر علی پور را در ذیل بخوانید:

اقدامات دستگاه‌های اجرایی و دولت تدبیر و امید در سطح شهرستان در حوزه های مختلف به شرح زیر هست:

بزرگترین دستاورد امسال ارتقا بخش اوز  به شهرستان می باشد که این دستاورد هدیه نظام مقدس جمهوری اسلامی و دولتمردان عزیز به مردم فرهنگ دوست، نجیب، مشارکت جو و فهیم شهرستان است.

الف : اقدامات عمران، فرهنگی و اجتماعی :

۱. در حوزه آبفای شهری:  احداث مخزن ۵۰۰۰ متر مکعبی به ارزش ۳۸ میلیارد ریال به پیمان رفته که ۵ میلیارد ریال آن به پیمانکار اختصاص یافته خرید لوله و اتصالات و تعویض لوله به ارزش ۵ میلیارد ریال.

۲. در حوزه برق: اجرای ۱۵ کیلومتر شبکه فشار متوسط و پوشش افت ولتاژ روستای :کهنه و شهرک توحید توحید و نصب ۵ دستگاه افت ولتاژ در شبکه روستایی، تعویض تیر های فرسوده و اجرای روشنایی بلوار مجموعا  به مبلغ ۲۲ میلیارد ریال

۳. در حوزه گاز رسانی : اجرای ۱۳ هزار متر مربع شبکه توسعه گازرسانی در شهر اوز و روستای فیشور شهرک‌فردوس و همچنین نصب ۱۱۰ علمک و راه اندازی ایستگاه گاز پیام نور را به ارزش ۳۱ میلیارد ریال داشتیم و همچنین پس از پیگیری‌های متعدد پکیج پیمان گازرسانی به باقی مانده شهرستان شامل: بیدشهر، هیرم، کوره ، کهنه و قلات آماده گردیده و جهت انتخاب پیمانکار ارسال شده و تا پایان سال پیمانکار معرفی خواهد شد.

۴. در حوزه بهداشت: توسط دولت ۵ میلیارد ریال به بیمارستان کمک شده و به دانشکده بهداشت اوز نیز ۱۲.۷ میلیارد ریال اختصاص یافته است.

۵. در حوزه آموزش و پرورش:  ۱۳ مدرسه و سالن ورزشی به ارزش ۶۶ میلیارد ریال با مشارکت دولت و خیرین: احداث، بازسازی و تعمیر گردیده است.

۶. در حوزه آبفا روستایی: ۲۴ مورد پروژه در قالب:  تعمیر و تعویض پمپ آب ، خرید لوله شبکه آب، تعویض شبکه فرسوده با مشارکت خیرین به سرانجام رسیده که ۴۰ میلیارد ریال سهم دولت از این اقدامات و ۴۰ میلیارد ریال سهم خیرین در این حوزه هست.

۷.  در حوزه بنیاد مسکن : اجرای سه طرح هادی به ارزش ۹.۷ میلیارد ریال و اختصاص تسهیلات ویژه بهسازی به ارزش ۶.۴ میلیارد ریال و واگذاری ۲۲۰ قطعه زمین روستایی و صدور ۴۸۳ جلد سند در سطح شهرستان داشتیم .

۸. در حوزه راه و شهرسازی:  ۲۲  پروژه در قالب:  لکه گیری، ایمن‌سازی راه‌ها، نصب نیوجرسی و بهسازی راه ها به ارزش ۲۵ میلیارد ریال اجرا شده و همچنین چهار پروژه خاکبرداری و خاکریزی به ارزش ۱۹ میلیارد ریال.

۹. در حوزه فرهنگ و ارشاد: اجرای بیش از ۱۱۱ برنامه فرهنگی در سطح شهرستان داشتیم.

۱۰.  در حوزه بهزیستی : اجرای ۵۴ برنامه مختلف در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی و کمک به مددجویان تحت پوشش داشتیم.

۱۱.  در حوزه کمیته امداد:  اختصاص  تسهیلات اشتغالزایی، بیمه مددجویان تحت پوشش، پرداخت مستمری و پرداخت هزینه، خدمات ویژه پزشکی و طرح ایتام به ارزش ۳۸ میلیارد ریال .

ب: در حوزه سیاسی و امنیتی:

۱. در حوزه امنیتی: اجرای طرح های امنیتی مبارزه با مفاسد اجتماعی، مواد مخدر، مشروبات و … در دست اجراست و بر هم زدن  امنیت و آرامش و وحدت مردم خط قرمز شورای تامین است.

۲. در حوزه سیاسی : بستر لازم برای برگزاری انتخابات باشکوه با حضور همگانی و پرشور مردم فراهم شده است.

ج: در حوزه اقدامات فرمانداری:

 در دو ماه و نیم است  باید به این موضوعات اشاره کرد:

۱. در بحث ارتقاء ادارات:  سپاه را حوزه به ناحیه ، آموزش و پرورش از اداره به مدیریت و فرهنگ و ارشاد از نمایندگی به اداره ارتقا یافته اند.

۲.  در بحث استقرار ادارات:  نمایندگی ورزش و جوانان دوباره احیا شد و مسئول  راه‌اندازی شبکه بهداشت شهرستان نیز معرفی شده و همچنین معاون فرماندار مستقر شده و به زودی بخشدار مرکزی که از افراد بومی شهرستان هستند مستقر خواهند شد.

۳.  استعلام روسای سه  اداره : بنیاد مسکن، میراث و کمیته امداد نیز به روسای آنها در دست پیگیری است  که به زودی مستقر می‌شوند.

 از این در واقع اینجا وظیفه خود می‌دانم که از کمیته خیرین نیز که در راستای استقرار ادارات سعی و تلاش کردند تشکر کنم.

۴. دستاورد دیگری که داشتیم در بحث محروم تلقی شدن شهرستان در مجموعه سازمان مدیریت و برنامه ریزی است،  که دستاورد بزرگی محسوب شده  و باعث  افزایش  سهم اعتبارات شهرستان است.

۵.  همچنین در بحث پایتخت کتاب:  خدا را شکر با هماهنگی‌هایی که بین فرمانداری، فرهنگ و ارشاد، شهرداری و شورای شهر و خیرین انجام پذیرفت باز هم توانستیم رتبه دوم کشوری را کسب کنیم .

د. افتتاحیه ها و کلنگ زنیهای دهه فجر:

در دهه فجر هم به همت دولتمردان تدبیر و امید و خیرین تونستیم:

 ۷ پروژه  افتتاحیه به  ارزش ۶۶ میلیارد ریال و دو پروژه کلنگ زنی به ارزش ۲۶ میلیارد ریال رو در حوزه‌های مختلف توسعه و عمران روستایی فرهنگ و هنر آبرسانی و حوزه‌های دیگر را  داشته باشیم.

همچنین در چهارشنبه هفته گذشته سفر پر خیر و برکت استاندار محبوب بودن رو به شهرستان داشتیم که به افتتاح سه پروژه به ارزش ۴۰ میلیارد و کلنگ‌زنی ۷ پروژه به ارزش  ۲۰ میلیارد ریال با دیتان مبارک ایشان به بهره برداری و کلنگ زنی رسید.

که جا دارد همین جا تشکر ویژه داشته باشم از همه آحاد مردم شریف شهرستان به ویژه امام جمعه محترم و محبوب ما جناب شیخ قاضی زاده و روسای مجتمع های علوم دینی، روحانیون، علما و اعضای شورای تامین و اعضای شورا اداری.

در پایان نیز از آحاد مردم شریف شهرستان جهت شرکت در راهپیمایی شکوهمند روز ۲۲ بهمن ماه دعوت بعمل می آید.


3 دیدگاه

  1. اوزی دوستدار منطقه

    از فرماندار تشکر میکنیم وانتظار داریم ادارات مهم وکلیدی ثبت اسناد دادگستری ودفتر خدمات پلیس هم استقرار یابند تا مردم مجبور نباشند به لار وگراش بروند

  2. مردم. وتقاضا. از مسولین فرمانداری. شهرستان. اوز6

    برای. پیشرفت. وتامین. اعتبارات. لازم برای سال اینده در شهرستان. نوپای. اوز. احتیاج است که ابتدا. ادارات به طور مستقل درشهرستان مستقرشوند تا دولت برای انها یهمیه. واعتبار. در نظر بگیرند. لذا از مهمترین مطالبات مردم. ومسولین در اوز. تاسیس. ادارات جدید. مانند. ثبت اسناد. واملاک. دادگستری. پزشکی. قانونی. اداراه تجارت وصنعت. دفتر پلیس ۱۰ وبنیاد مسکن. هم چنین. شبکه بهداشت. ودرمان. شهرستان. است که باعث. تحول وتحرک. در سطح شهرستان میشوند انتظار. مردم. وافکار عمومی مردم. وکلیه. خیران. بر. استقرار. ادارات مورد نیاز. شهرستان است که. فرمانداری. اوز اینشالله انها را به. مرحله. عمل. در اورند

  3. نجم الدین حسینی

    خداوند به فرماندار محبوب. الگوی اخلاق بزرگان دین اسلام.دلسوز وتلاشگر عمر پربرکت و موفقیت عنایت فرماید. و شهروندان اوزی بایستی خدا راسپاس گویند برای داشتن این فرماندار مومن ومتعهد ومنادی وحدت و توسعه شهرستان اوز و روستاهای تابعه بخش بیدشهر‌.الهی آمین

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد