گزارش مشاور استاندار در امور اهل سنت به مشاوران ارشد استاندار فارس

۵ تن از مشاوران ارشد فارس در تالار شهید قاضی استانداری به بررسی کارهای انجام شده پرداختند.

به گزارش پسین اوز، ناصر هنر مشاور استاندار فارس در امور اهل سنت در این نشست گزارش عملکرد خویش را به شرح زیر ارائه داد:

۱-در شهرستان های اوز، جویم، خنج، گراش، لارستان،  لامرد و مهر اهل سنت زندگی می کنند. فراوانی اهل سنت در اوز ۹۹ درصد، خنج ۶۵ درصد، جویم و لارستان ۴۰ درصد، مهر و لامرد ۲۰ درصد و گراش درصد کمی هستند.

علاوه بر آن حدود یکصد هزار نفر اهل سنت استان فارس در شیراز و ۲۰۰ هزار نفر نیز در ۷ شهرستان نام برده شده ساکن هستند که جمع اهل سنت فارس  بالغ بر ۳۰۰ هزار نفر می رسد.

۲-به تمامی شهرستان های یاد شده سفر کرده؛ با فرمانداران، اعضای شوراها و معتمدان صحبت و مسائل و مشکلات مردم را بررسی و طبقه بندی شده است.

۳-مشکلات مردم جنوب استان فارس عبارتند از الف- کمبود آب بویژه در بخش بیدشهر شهرستان اوز، هرم و کاریان و بلغان شهرستان جویم، عماد شهر شهرستان لارستان. ب-راه که شهرستان اوز دارای فقر راه است. ج-بهداشت و درمان: الف- بیمارستان راه پیما اوز که یوسف راه پیما خیر و سازنده آن تاکنون حدود ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه کرده اما دولت کمکی به این طرح عظیم نکرده است و تمامی مصالح از بازار آزاد تهیه می شود. ب-بیمارستان امیدوار و درمانگاه های تابعه روستاها که دارای مشکلات عدیده هستند.

۴-وحدت و همدلی: وحدت و همدلی مثال زدنی بین اهل سنت و تشیع ۷ شهرستان وجود دارد که این موضوع بستر را برای رشد و توسعه فراهم می کند. وظیفه مسئولان توجه خاص به این موضوع است.

۵-اهالی ۷ شهرستان چه شیعه و چه سنی فعال، با روحیه و زحمتکش بوده و حاصل زحمات خویش را در منطقه در امور عام المنفعه هزینه می کنند.

۶-بسیاری از سرمایه گذاران کشور، سرمایه های خود را در کشورهای خارج هزینه می کنند. اما سرمایه گذاران شیعه و سنی ۷ شهرستان جنوبی فارس سرمایه های خویش را از خارج به منطقه و کشور آورده و ایجاد اشتغال می کنند.

۷-۹۵ درصد کارهای عمرانی ۷ شهرستان توسط خیرین شیعه و سنی انجام می گیرد. و خیرین شهرستان اوز در این زمینه بویژه در امور آب، راه، بهداشت و درمان، فضاهای آموزشی و فرهنگی، مساجد و غیره همت کرده اند.

بنابراین انتظار است که مسئولان به این موارد توجه تا موجب دلگرمی آنان فراهم آید.

گزارش از محمدربیع خضری نماینده پسین اوز در شیراز


4 دیدگاه

  1. حضور دکتر هنر همشهرستانی ارجمند به عنوان مشاور در استانداری فارس ارزشمند است. از ایشان سپاسگزاریم و به ایشان خدا قوت می‌گوییم

  2. با سپاس از دکترناصر هنر

    بسیار عالی. اما لازم بود. درباره مشکلات و کمبود ادارات دولتی. مورد نیاز. در شهرستان. اوز نیز. اشاره ای میشد. استقرار. ادارات. ثبت. اسناد. پزشکی. قانونی. اداره تعاون وکار و رفاه اجتماعی وتامین. اجتماعی. مورد نیاز. مردم. شهرستان. نوپای. اوز. است. اوزی ساکن. درمحل

  3. لطفا اقداماتی که انجام شده است را بنویسید تا بدانیم

  4. دانشجوی ارشد. از اوز

    گزارش خوبی. است جهت همکاران و مشاوران. استانداری. است. اینشالله منتظر اقدامات ایشان برای. مطالبات ودرخواست های. بحق مردم و شهرستان. اوز. هستیم. با آرزوی. موفقیت جناب. دکتر. هنر

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد