گفتگو با خیر حوزه ورزش: برکت زندگی ام را مدیون کارهای خیر می دانم

علی تیرزن: در روزگار دیروز و امروز، شهر و بخش سخاوتمند پرور اوز بوده و هستند کسانی که همواره با اعمال نیک و بخشنده خود به مردم و جامعه خدمت نموده و بخش قابل توجهی از دارائی هایشان را در مسیر ساخت مراکز عام المنفعه و مردمی هزینه کردند و داوطلبانه بدون انتظار هیچ بازخوردی یا تمجید و تشویقی به کار خیر مشغول بوده و هستند و تنها دلیل نیکوکاری شان را رضایت خدا و خدمت به خلق خدا عنوان نموده اند و با چنین هدف والایی نام نیکی از خود در جامعه به یادگار می گذارند که در این جا روی سخن ما خیراندیشان بی شماری اند که به احترام هر یک از آنها باید ایستاد و ادای احترام کرد و به نیت خیرخواهانه آنها درود فرستاد که یکی از آن صدها نیکوکار این جامعه جوانی است پرشور و با احساس که همواره در کار خیر پیش قدم بوده و امروزه به نیت خدمت به جوانان این منطقه و به خاطر عشق و علاقه اش به ورزش اقدام به ساخت سالن ورزشی و اختصاصی تنیس روی میز نموده است که با این اندیشه نیک در زمره انسان های نیکوکار شهر قرار گرفته است و نام نیک خود را در جامعه به یادگار باقی گذاشته است.
طبق قرار قبلی با او به گفتگو نشستیم و به حرف های از سرشوق و شنیدنی او گوش دادیم. حرف هایی از جنس سخاوت و تواضع. درانتهای این گفتگو دریافتم می شود حرف دل کسانی که برای خدمت به جامعه پا پیش گذاشته اند بدون اینکه کلامی بگویند هم فهمید و افکارشان را به خوبی سنجید و درک کرد. با هم چکیده این گفتگو را می خوانیم:

*لطفاً خودتان را برای خوانندگان نشریه معرفی کنید؟
عبدالخالق امینی فرزند مرحوم عبداله متولد سال ۱۳۴۴ در اوز. متاهل و شاغل در بندرعباس و اکنون در شهرم اوز سکونت دارم و دارای ۳ فرزند هستم.
*به حمداله خیرین بسیاری در منطقه داریم اما خیرینی که در حوزه ورزش ورود کرده اند کمتر، چی شد که شما به این حوزه وارد شدید؟
همیشه در وجودم احساس می کردم هر چند مقیم بندرعباس هستم ولی دینی نسبت به زادگاهم دارم و نمی دانستم چه کاری باید انجام دهم دست بر قضا با آقای عارف مولوی که در آن مقطع مسئول هیات تنیس روزی میز اوز بود ملاقات داشتم ایشان هم جرقه ساخت سالن ورزشی در من به وجود آورد و از آنجایی که خودم از علاقمندان به ورزش و رشته تنیس روی میز هستم به این فکر افتادم که در حال حاضر بهترین کار ساخت سالن ورزشی است که به حمدالله با حمایت های رئیس اداره ورزش و جوانان اوز و تشویق دوستان درصدد ساخت سالن ورزشی و اختصاصی تنیس روی میز برآمدم تا دینم را به زادگاهم و جوانان منطقه ادا نمایم.
*هزینه ای که برای این کار نیک و پسندیده گذاشته اید از نیات خودتان است؟
بخشی از هزینه های آن مربوط به دارائی پدرم است که همیشه دوست داشت برایش در کار خیری هزینه شود و بخش دیگر آن از هزینه شخصی خودم است و از این بابت بسیار خوشحالم.
* به نظر شما خیراندیشی و نیکوکاری باید آموخته شود؟
آموزش افراد جامعه برای کار نیک و گاه راهنمائی های مردمی قطعاً بی تاثیر نیست. ولی توفیق انجام کارهای خیر را لطف خدا و ذات وجودی انسان می دانم.
*هدف شما از ساخت این سالن ورزشی چیست؟
هدفم خدمت به جوانان شهرم برای فعالیت در محیطی سالم جهت رشد و بالندگی آنها و آینده موفق جوانان منطقه و توسعه ورزش تنیس روی میز بخش اوز بوده است.
* آدمی که مال و دارائی اش را وقف کار خیر می کند هدف و انگیزه اش چه می تواند باشد؟
هدفش رضایت خدا است چرا که وقتی شخصی با کوشش و تلاش خود و قطعاً رضای خدا به ثروت و دارایی رسیده است باید در راه خدا برای کارهای نیک پیش قدم باشد و هدفش هم خدمت به جامعه و مردم باشد.
*تعریف شما از کار خیر و خیراندیشی چیست؟
کار خیر کار انسان دوستانه ایست و خیرینی که در جامعه اقدام به ساخت بیمارستان و دانشگاه و امثالهم می کنند انسان های شریف و نیکوکارانی اند که به بشریت خدمت می کنند البته کار خیر می تواند از کارهای کوچک باشد تا ساخت مراکز بزرگ عام المنفعه.
*شما انجام کار خیر در جامعه را امروزه در چه می بینید؟
به نظر من امروزه ما نیاز به ورود خیرین به حوزه فرهنگی و اجتماعی داریم چون با رشد و توسعه فرهنگ و مسائل اجتماعی است که می توانیم جامعه خود را بسازیم هر چند کار خیر و خیرات در همه شاخص های اجتماعی قابل تقدیر و ارزشمند است.
*چه صحبتی برای کسانی که دوست دارند وارد کار خیر شوند دارید؟
حتماً سریع نیت و هدف خود را عملی سازند. با مشورت و راهنمائی از بزرگان و صاحب نظران اقدام به کاری کنند که جامعه نیاز داشته باشد.
*شما همواره چه در گذشته و چه در حال، در کار خیر پیش قدم بودید، مشارکت در کار خیر چه تاثیری در زندگی شما داشته است؟
این را می دانم که هر چقدر از مالی که خدا به تو داده خیر کنی کم نمی شود بلکه به آن برکت هم داده می شود. من برکت زندگی ام را مدیون مشارکت در خیر و کاستن از درد و آلام همنوعان خود می دانم و هیچ کاری را برتر از خیر و نیکوکاری نمی دانم.
* دنیای افراد خیر و نیکوکار چه دنیایی است و چه احساسی دارید؟
من در برابر کسانی که خیرات بزرگ و قابل توجهی دارند قابل قیاس نیستم ولی همین قدر که وقتی احساس می کنم به خواست خدا و به وسیله من درد و رنجی از خانواده ای دور شده خود را انسانی خوشبخت از دریچه دنیا می بینم اما خیرین و نیکوکاران جامعه ما هر آنچه انجام می دهند توشه معنوی و آخرت خود و وظیفه انسانی در دنیای مادی می دانند.
*خیر در حوزه ورزش چه لذتی دارد؟
خدمت و خیر در ورزش کار نیک و ارزشمندی است که کل جامعه و طیف جوان ما را در بر می گیرد و این جوانان هستند که آینده ساز ما و فردای جامعه ما خواهند بود لذا به زعم بنده ورود به حوزه ورزش خدمت به جامعه و آینده شهر و دیارمان است و چه لذتی شیرین تر از این که بتوانی با قدمی هر چند کوچک در ورزش انسان های موفق فردای جامعه پرورش یابند.
*ورزش اوز و منطقه را چگونه می بینید؟
ورزش اوز در برهه ای از زمان در رکود بوده ولی خدا را شکر امروزه با حضور مسئولین دلسوز مانند سید یوسف حسینی در راس ورزش شهر و بخش اوز تحولی ایجاد شده و ما شاهد موفقیت های زیادی در ورزش منطقه هستیم.
*به عنوان کسی که به نیت خیر در ورزش وارد شده اید آیا در این مسیر با مشکلاتی هم مواجه شدید؟
کسی منکر وجود مشکلات نیست، در قبال قول هایی که داده شده است امیدواریم عملی شود هر چند تا این لحظه مساعدت های لازم در حال شکل گیری است.
*شما در قبال کاری که انجام داده یا می دهید از کسی هم انتظاری داشته اید؟
از هیچ کس هیچ انتظاری ندارم.
*به نظر شما دولت و مسئولین باید چه ساز و کاری برای کمک حضور خیرین در حوزه ورزش فراهم نمایند؟
خیراندیش وقتی هدفش برای انجام کار خیری معین و مشخص شد بی شک برای انجام آن تلاش خواهد کرد ولی وقتی قول و مساعدت هایی داده شد باید عملی شود. به نظر من مسئولان باید زمینه و بستر ورود خیرین به همه حوزه ها خصوصاً حوزه ورزش به هر شکلی که خودشان صلاح می دانند آماده کنند و همکاری های لازم را انجام دهند.
*سالن و پروژه ای که شما آن را ساخته اید الان در چه مرحله ای است؟
سالن تنیس روی میز اوز ۷۲۰ متر زیربنا دارد. یک مجموعه کاملی است که به گفته مسئولان در جنوب فارس فعلاً چنین سالنی نداریم. هر چند در چند نقطه از فارس سالن های تخصصی در حال ساخت است. این سالن با امکانات مجهز آن می تواند پذیرای مسابقات کشوری و حتی آسیایی هم باشد و تا کنون بیش از ۷۵۰ میلیون تومان هزینه شده است که این رقم افزایش هم خواهد یافت.
*چه وقت مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت؟
اگر کفپوشی که اداره کل ورزش استان قول مساعد داده است نصب شود در همین دهه فجر افتتاح خواهیم کرد در غیر این صورت در سال آینده تلاس خواهیم کرد با هزینه های بیشتری آن را آماده کنیم.
*چه پیامی برای مردم دارید؟
همدلی و وحدت در جامعه و تلاش برای داشتن شهری آباد و توسعه یافته.
*چه آرزویی در زندکی دارید؟
من به همه آرزوهایم رسیده ام و هر چه از خدا خواسته ام به من عطا نموده است. موفقیت شهرم و مردم و جوانان را از خداوند خواستارم.
*و حرف آخر؟
تشکر می کنم از همه کسانی که مرا در این راه یاری کردند. از مسئول اداره ورزش و جوانان اوز و همه اعضای هیئت تنیس روی میز اوز خصوصاً عارف مولوی که نقش مهمی در این زمینه داشتند و از خانواده ام و از برادران و خواهرانم.
*نشریه پسین اوز را چگونه دیده اید؟
نشریه پسین اوز نشریه بسیار وزین و ارزشمندی است که مخاطبان زیادی دارد و صفحه ورزش صفحه ای است که مطمئناً خوانندگان بیشماری دارد.
*پسین اوز: آرزوی موفقیت می کنیم برای کسانی که نیکی و خیراندیشی هدف آنهاست.


2 دیدگاه

  1. همشهری دلسوز

    مصاحبه و آشنایی خوبی با این خیر محترم بود انشااله خداوند به ایشان و امثالهم سلامتی و خیر و برکت بیشتر بدهد تا در سایر زمینه ها نیز منشا خیر و برکت و توسعه و پیشرفت اوز باشند. دستشان درد نکند .مصاحبه با اینگونه افراد علاوه بر اینکه باعث شناخت بیشتر برای همشهریان میشود موجب میگردد تا افراد دیگری نیز در این راه قدمهای مثبت بیشتری بردارند. البته رسانه ها و افراد آگاه در هدایت و راهنمایی خیرین برای انجام کارهای مختلف نقش بسیار مهمی دارند و انتظار این است که خیرین علاوه بر اقدامات خیرخواهانه سعی نمایند در زمینه های تولیدی اقتصادی که منشا کار و اشتغال دیگر جوانان بومی اوز میگردد تاثیر گذار باشند زیرا متاسفانه از وجود جوانان بیکار تحصیل کرده در ادارات اوز استفاده نمیشود و یا استخدام نمیکنند بتابراین بابرای حفظ جمعیت شهر اوز و عدم مهاجرت به سایر شهرها یا جلوگیری از انحراف جوانان بیکار ایجاد کسب و کار ودرآمد و تشکیل زندگی در اوز در این زمیته لازم است خیرین تلاش نمایند . از آقای عبدالخالق امینی خیر محترم تشکر میکنم و خداوند به ایشان سلامتی و طول عمر بدهد و به ثروتش خیر و برکت بدهد

  2. با تشکر. از خیر. عزیز. اقای. خالق. امینی. که با همت. خود. باعث. پیشرفت. ورونق. ورزش. در. شهرمان. اوز. شده اند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد